Je to jisté: Vulcan poletí s maketou nákladu

V posledních zhruba 14 dnech se začaly stále častěji ozývat neoficiální spekulace, že možná dojde ke změně nákladu druhé rakety Vulcan. Dřívější plány počítaly s tím, že nákladem bude první exemplář miniraketoplánu Dream Chaser, ale ten se potýká se zpožděními, což je běžný problém u nových kosmických lodí. Jenže tato zpoždění jsou pro ULA, která vyrábí rakety Vulcan, momentálně nežádoucí. Vše je dáno tím, že k tomu, aby raketa mohla vynášet důležité mise národní bezpečnosti, potřebuje dva certifikační starty. První Vulcan odstartoval letos v lednu, ale na druhý se zatím čeká. A dokud neproběhne, nemůže Vulcan nosit vojenské družice. Včera proto firma oznámila, že na Dream Chaser čekat nebude.

Úzce jsme spolupracovali se zákazníkem druhého certifikačního letu naší rakety Vulcan, firmou Sierra Space. Ačkoliv ULA bude připravena letět, Sierra Space nám oznámila, že dosahují skvělých pokroků s Dream Chaserem, ale let v daném termínu by představoval riziko při jejich časovém harmonogramu,“ uvedla ULA na sociální síti X a dodala: „Plánujeme na druhou certifikační misi letět s inertním nákladem, experimenty a demonstracemi.“ Druhý Vulcan by měl odstartovat v září a pokud bude jeho start úspěšný, otevře se tím raketě cesta k vynášení vojenských družic. Kdy vyjde řada na Dream Chaser a kdy bude tento malý raketoplán připraven, však zatím není jisté.