Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
Gravitics
Společnost Gravitics 25. dubna oznámila, že získala zakázku Small Business Innovation Research (SBIR) v hodnotě 1,7 milionu dolarů od SpaceWERX, inovační odnože Space Force. Společnost Gravitics vyvíjí moduly komerčních vesmírných stanic.
27. dubna 8:00
Hubble v bezpečném režimu
Teleskop přerušil 23. dubna pozorování kvůli problému s jedním ze tří měřicích gyroskopů, které měří, jak se teleskop otáčí v prostoru. Podobný problém jej potkal už vloni v listopadu. Experti pátrají po příčině.
27. dubna 0:45
Shenzhou 18
Čínská kosmická loď Shenzhou 18 s trojicí kosmonautů (Jie Kuang-fu, Li Cchung, Li Kuang-su) se ve 21:32 SELČ úspěšně připojila k základnímu modulu čínské kosmické stanice Tiangong.
26. dubna 15:00
True Anomaly
Startup True Anomaly, který nedávno získal 100 milionů dolarů, propustil zhruba čtvrtinu zaměstnanců s odkazem na potřebu zefektivnit operace a odstranit duplicitní pozice. Přesný počet zaměstnanců, kterých se propouštění dotklo, společnost nezveřejnila.
26. dubna 13:00
Mise CFT
NASA na briefingu 25. dubna oznámila, že po dokončení dvoudenního hodnocení připravenosti na letový test schválili úředníci plány na pokračování mise Crew Flight Test (CFT) se startem plánovaným na 7. května z SLC-41.
26. dubna 10:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
Mne tedy prijde prapodivne prvenstvi soukrome druzime, co se hmotnosti tyce. Velmi neprilehave, kdyz vezmeme, ze jeste nez bude uvedena do komercniho provozu, uz bude vyznamne lehci o spalene palivo, ktere bylo potrebne pro presunuti se na geostacionarni drahu. 🙂
Ferovejsi by byl zebricek druzic podle hmotnosti v den zahajeni ostreho provozu 🙂
Jenže co je to uvedení do provozu? Začátek zkoušek systémů? Začátek kalibrační fáze? Navíc je nefér takto porovnávat družice s chemickým a elektrickým pohonem. Ty, které mají iontové motory spálí při přechodu z GTO na GEO jen pár desítek kg paliva, zatímco ty chemické několik stovek. Rázem je tu nevýhoda. Nejférovější je tak hmotnost před startem – je ostatně také nejpřesněji měřitelná.
Ach tyhle zebricky, v sobe maji tolik neferovosti. 😉
Namitku s iontovymi motory beru. Dekuji 🙂
Když se nikdo nemá tak dám první komentář :). Trochu mě překvapilo, že dráha je poměrně o dost níže než GTO, že to nedali na FH?
Jinak všem autorům moc díky za pěkné čtení, úplně si nedokážu představit kolik času to musí zabrat. Pánové kloubouk dolů.
V první řadě moc děkujeme za pochvalu. Velice nás těší, že se Vám u nás líbí.
K dotazu – ano, je to velmi zajímavé. Zákazník musel předem vědět, jak dráha se dá očekávat. V úvahu přichází hned několik možností. Kupříkladu zákazník nechtěl na FH čekat tak dlouho a vybral si menší zlo.