sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Satlyt

Startup Satlyt ze San Francisca, který vyvíjí software pro konverzi družic na virtuální datová centra, je mezi čtyřmi společnostmi, které získaly financování z prvního městského pobídkového programu pro umělou inteligenci v San José.

ESA

Evropská kosmická agentura a Evropská komise vybraly společnosti Avio a Isar Aerospace k vynesení prvních misí v rámci iniciativy na podporu technologického rozvoje a evropského průmyslu nosných raket.

Aerospacelab

Belgický výrobce družic Aerospacelab získal 94 milionů eur na rozšíření výrobní kapacity a posílení své nabídky na roli v IRIS², plánované evropské víceorbitální širokopásmové konstelaci.

XTAR

Společnost XTAR, provozovatel družic specializující se na vojenskou komunikaci, se připravuje na přechod ze dvou starších družic v pásmu X na družice nové generace financované jejím menšinovým akcionářem, španělskou společností Hisdesat Servicios Estratégicos.

EchoStar

Společnost EchoStar dne 26. srpna oznámila prodej části svého spektra společnosti AT&T v hodnotě 23 miliard dolarů. Finance plánuje použít pro svou družicovou síť D2D (direct-to-device).

Alpha

Společnost Firefly Aerospace uvedla, že důvodem ztráty rakety Alpha při posledním startu, před čtyřmi měsíci, bylo strukturální selhání spojenému s vyšším než obvyklým zahříváním během letu.

Guowang

Čína v pondělí večer vypustila další sérii širokopásmových družic Guowang a pokračuje tak v sérii misí zaměřených na vybudování národní komunikační megakonstelace na nízké oběžné dráze Země.

Tracking Layer Tranche 1

Americké vesmírné síly se připravují na vypuštění prvních družic určených k poskytování komunikačních služeb v rámci konstelace Tracking Layer Tranche 1 na LEO. Mise, jejíž zahájení je naplánováno nejdříve na 10. září, ponese 21 družic vyrobených společností York Space Systems.

DeepSat

Startup DeepSat z jižní Kalifornie získal kontrakt od amerického letectva v hodnotě 1,25 milionu dolarů na vývoj monitorovacích kapacit na velmi nízké oběžné dráze Země (VLEO).

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zaměstnanci ULA stávkují

Stávky občas potkají i oblast kosmonautiky. Z poslední doby můžeme zmínit situaci, která před víc než rokem na několik týdnů ochromila provoz na jihoamerickém kosmodromu v Kourou. Nyní se stávka týká americké společnosti United Launch Alliance. V neděli 6. května totiž členové tamní strojařské odborové organizace odmítli tříletou dohodu a o den později zahájili stávku a spustili demonstrace. Protestujícím nevadí nízké platy, ale „způsob nakládání se zaměstnanci jako s komoditou a ne jako s lidmi“. Jde především o povinnost nedobrovolně cestovat a dlouhodobě až 30 dní pobývat na různých kosmodromech a jiných místech USA, z čehož vzniká jejich odloučení od rodin.

Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Zdroj: https://pbs.twimg.com

Vedení ULA se snaží situaci vyřešit, sám nejvyšší šéf Tory Bruno přiznal, že jej zklamalo, že kolektivní smlouva, kterou sám označuje za „poslední, nejlepší a finální nabídku“, nebyla přijata a zaměstnanci místo toho zvolili stávku. Stávka nezasáhla všechny zaměstnance, zhruba jde o šest stovek lidí, z celkového počtu 2 500 pracujících pod strojařskou organizací.

Nezbývá než doufat, že se situaci podaří vyřešit a že se nepotáhne moc dlouho, aby nezačala zasahovat do plánovaných startů. Z těch, které mají jasně dané startovní okno, je nejblíže Parker Solar Probe a ta má ještě čas – její start má přijít nejdříve až na konci července.

Oficiální potvrzení stávky.
Oficiální potvrzení stávky.
Zdroj: https://forum.nasaspaceflight.com

Zdroje informací:
https://twitter.com/
http://forum.kosmonautix.cz/
https://www.theverge.com/
http://spacenews.com/

Zdroje informací:
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNZLV0AIfYBS?format=jpg&name=medium
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNYOVAAAfn7z?format=jpg&name=medium
https://forum.nasaspaceflight.com/…topic=45610.0;attach=1490536;image

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radoslav Benda
Radoslav Benda
7 let před

Len pre upresnenie – zamestnancom vadia primárne 2 veci.
Najprv treba upresniť, že v súčasnosti sú pracovníci bežne povolaní pracovať na 30 dní na inú základňu (Vanderbergova). Problém je v novej zmluve ten, že podľa nej môžu zamestnanca po 30 dňovom pobyte povolať obratom na ďalší 30 dňový pobyt.
A druhá vec je tá, že ULA môže kedykoľvek zadať prácu interného zamestnanca externej firme, kontraktorovi.

To sú hlavné 2 dôvody stávky 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Radoslav Benda

Díky za doplnění.

Ivo
Ivo
7 let před

Je otázkou jak dlouho ještě budou tito lidé zaměstnanci ULA, podle mě to už moc dlouho nebude. Zakázek bude méně a méně a zkostnatělá firma zatím nejeví náznaky toho, že by začala něco dělat.

pbpitko
7 let před
Odpověď  Ivo

Zakázok je stále dosť a dosť a zrejme aj bude stále viac, ULA je mnoho-ročný a mimoriadne spoľahlivý partner NASA ktorý vyniesol veľkú väčšinu vesmírnych misií NASA, takmer všetky misie k všetkým planétam slnečnej sústavy, ku kométam, planétkam (Vesta, Ceres, Pluto.. …), rovnako väčšinu armádnych a vládnych vesmírnych projektov, je hlavným dodávateľom balistických rakiet a iných nosičov, atď. , atď…. Sú im zverované vynášky najdrahších a najdôležitejších misií. Súkromný sektor doteraz vyniesol len 2 tak dôležité misie (Armádny mini-raketoplán X-37 a TESS na hľadanie Exoplanét) inak iba viac-menej telekomunikačné družice na nízku obežnú dráhu.

Okrem toho je ULA spoločný podnik (joint venture) spoločností Boeing a Lockheed Martin ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých civilných veľko-lietadiel na celom svete, nehľadiac na obrovské množstvo iných projektov.
pb

Ivo
Ivo
7 let před
Odpověď  pbpitko

Ano, vše co jste napsal o historii a současnosti je naprostá pravda. Já se však zaměřuji na budoucnost. ULA má na dnešní dobu produkty, které nejsou konkurenceschopné. ULA dneska žije z minulosti a jede setrvačností. ULA dneska má obrovské fixní náklady. ULA má dneska kusovou výrobu, která je drahá. A k tomu všemu asi málo platí, když stávkují zaměstnanci.

pbpitko
7 let před
Odpověď  Ivo

Aha, už je mi to jasné, všetci sú tam idioti !

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.