sociální sítě

Přímé přenosy

Sojuz-2.1a (Bion-M 2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Cambrian Works

Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.

SpaceX

Společnost SpaceX obvinila Virginii z vyloučení Starlinku z většiny státních dotací ve výši 613 milionů dolarů v rámci federálního programu širokopásmového připojení.

Telespazio Germany

Společnost Telespazio Germany 12. srpna oznámila plány na vylepšení své platformy pro řízení misí EASE-Rise o služby Digantara pro sledování vesmírné situace (SSA) a nástroje umělé inteligence Intella.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
prochzde
prochzde
15 minut před

Nazývat let IFT-9 neúspěchem, není pro prototyp lodi Starship S35 a již použitý booster B14.2 Super Heavy B14.2, ten správný výraz.
Oba prototypy vzestupnou dráhu dokončily a spolu s osmi simulátory, které nebyly vypuštěny dostaly přidělená čísla A11508 až A11517.
Super Heavy B14.2 měla při sestupu nastavené parametry na „hraně“, aby se otestoval co největší možný úhel sestupu, což při 17 stupních (místo obvyklých 11 stupňů) vedlo k výbuchu.
Kosmická loď Starship S35 zvládla jako první prototyp V2 SECO a potvrdila tím, že se jí podařilo odstranit závady z předcházejících dvou letů.
Vyskytla se však další závada, která způsobila, že nemohly být vypuštěny simulátory a loď se dostala do rotace.
Po celou dobu až do zániku lodi a boosteru získávala SpaceX cenná data a ověřila si tak většinu z více jak tisíce změn oproti Starship V1 a potvrdila znovupoužitelnost u boosteru B14.2.
Společnost SpaceX má tímto způsobem nastavený cely vývoj, který je několikanásobně efektivnějsí, navíc s mnohem nižšími finančními náklady než u ostatních společností. Společnost SpaceX odeslala zprávy z nehod IFT-9 a S36 FAA s návrhy nápravných opatření a výsledky uveřejnila na svých stránkách. FAA na základě vyšetřování výsledků nehody dne 15.8.2025 uzavřela vyšetřování nehody letu IFT-9 (porucha palivové složky) a povolila SpaceX pokračovat v operacích startu IFT-10 pod svou současnou licencí.
Takže správný výraz je tedy NEHODY a co se týká SpaceX by asi ani s částečným úspěchem nesouhlasila, protože celkově získala podklady pro další lety a potvrdila si, že dokázala vyřešit předchozí nedostatky.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.