Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.
Dlouhý pochod 10
Čína provedla první statický zážeh sedmi motorů prvního stupně nové rakety Dlouhý pochod 10 na rampě LC-301 kosmického komplexu Wenchang.
Nazývat let IFT-9 neúspěchem, není pro prototyp lodi Starship S35 a již použitý booster B14.2 Super Heavy B14.2, ten správný výraz.
Oba prototypy vzestupnou dráhu dokončily a spolu s osmi simulátory, které nebyly vypuštěny dostaly přidělená čísla A11508 až A11517.
Super Heavy B14.2 měla při sestupu nastavené parametry na „hraně“, aby se otestoval co největší možný úhel sestupu, což při 17 stupních (místo obvyklých 11 stupňů) vedlo k výbuchu.
Kosmická loď Starship S35 zvládla jako první prototyp V2 SECO a potvrdila tím, že se jí podařilo odstranit závady z předcházejících dvou letů.
Vyskytla se však další závada, která způsobila, že nemohly být vypuštěny simulátory a loď se dostala do rotace.
Po celou dobu až do zániku lodi a boosteru získávala SpaceX cenná data a ověřila si tak většinu z více jak tisíce změn oproti Starship V1 a potvrdila znovupoužitelnost u boosteru B14.2.
Společnost SpaceX má tímto způsobem nastavený cely vývoj, který je několikanásobně efektivnějsí, navíc s mnohem nižšími finančními náklady než u ostatních společností. Společnost SpaceX odeslala zprávy z nehod IFT-9 a S36 FAA s návrhy nápravných opatření a výsledky uveřejnila na svých stránkách. FAA na základě vyšetřování výsledků nehody dne 15.8.2025 uzavřela vyšetřování nehody letu IFT-9 (porucha palivové složky) a povolila SpaceX pokračovat v operacích startu IFT-10 pod svou současnou licencí.
Takže správný výraz je tedy NEHODY a co se týká SpaceX by asi ani s částečným úspěchem nesouhlasila, protože celkově získala podklady pro další lety a potvrdila si, že dokázala vyřešit předchozí nedostatky.