sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

ESA

Evropa uzavřela smlouvu se společností Thales Alenia Space na vývoj digitálního dvojčete zemědělských systémů, které kombinují satelitní data a modelování plodin na podporu udržitelných a klimaticky odolných zemědělských postupů na celém kontinentu.

Booz Allen Hamilton

Technologická a konzultační firma Booz Allen Hamilton představila koncept mega-konstelace družic navržených tak, aby naplnily vizi vládní administrativy na komplexní protiraketový obranný štít na ochranu Spojených států, tzv. Golden Dome.

NG-22

V prohlášení z 26. března NASA uvedla, že modul Pressurized Cargo Module pro Cygnus, který měl letět s misí NG-22 k ISS, je poškozený a nebude použit pro tuto misi, která měla odstartovat v červnu.

Space Systems

Velitelství Space Systems oznámilo 27. března, že Rocket Lab a Stoke Space se připojí k Blue Origin, SpaceX a United Launch Alliance (ULA) v programu National Security Space Launch (NSSL) Phase 3 Lane 1.

CFO NASA

Bílý dům předložil Senátu 24. března nominaci Grega Autryho na pozici finančního ředitele agentury NASA. Autry byl nominován na pozici CFO NASA v červenci 2020, několik měsíců po odchodu Jeffa DeWita. Senát jeho nominaci tehdy neschválil.

Gravitics

Společnost Gravitics oznámila 26. března, že obdržela navýšení strategického financování, neboli STRATFI, ocenění od SpaceWERX, komerční složky Space Force, v hodnotě až 60 milionů dolarů.

Vulcan

Velitelství vesmírných systémů Space Forces oznámilo 26. března, že dokončilo dlouho očekávanou certifikaci rakety Vulcan po analýze dat ze dvou certifikačních startů rakety v lednu a říjnu 2024.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Díly pro druhou Ariane 6 jsou na kosmodromu

Po přeplutí Atlantiku dorazila nákladní loď Canopée do přístavu Pariacabo ve Francouzské Guyaně, kam dopravila první a druhý stupeň pro druhý start evropské rakety Ariane 6. Tento hardware byl následně přepraven do montážní budovy BAL u startovního komplexu číslo 4. Zde pracovníci firmy ArianeGroup zajistí pečlivé sestavení přivezených dílů, z nichž vznikne středové jádro rakety. To poté zamíří z montážní haly na startovní rampu, kde k němu budou připojeny dva pomocné stupně, a zároveň dojde k integraci aerodynamického krytu s nákladem. Start Ariane 62 s francouzskou zpravodajskou družicí CSO-3 je zatím naplánován na únor příštího roku.

Loď Canopée s prvním a druhým stupněm druhé Ariane 6 připlouvá do Francouzské Guyany.
Loď Canopée s prvním a druhým stupněm druhé Ariane 6 připlouvá do Francouzské Guyany.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/
Vybalování začíná.
Vybalování začíná.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/
Transportní kontejner s prvním stupněm pro druhý let Ariane 6.
Transportní kontejner s prvním stupněm pro druhý let Ariane 6.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/
Druhý stupeň pro druhý let Ariane 6.
Druhý stupeň pro druhý let Ariane 6.
Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/

Přeloženo z:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…d7fN9yTEzGg9GGY7E5Q&oe=675E2919
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AYDGa1xo7NOzt6aEUiXdSdoVKqpQAPDdOHjEPGdsAb6GTA&oe=675E3D76
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AYDQtU6iZrbil1Nk56wVbTvwJ7RvOQqs6LTQLh9GUc38oQ&oe=675E4B72
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AYBwGNGJbcCWv67Ng97UUZpTZt8LRZC28i3_2AutsN-Fnw&oe=675E4900
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…pRyO0IwSatd96Pz41ZQ2fFMvQr6KIN2Oih9w&oe=675E5089

Štítky:

Hodnocení:

5 / 5. Počet hlasů: 7

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo
Ivo
3 měsíců před

Není to sice žádná závratná rychlost, ale na to, že řešili problémy a musí to dopravovat lodí, tak proto SLS to je rychlost Formule 1. 🙂

Jiri Gutman
Jiri Gutman
3 měsíců před

Byl už někde vyhodnocen přínos plachet nebo to bylo jen „eko“ gesto?

Mr G
Mr G
3 měsíců před
Odpověď  Jiri Gutman

Wiki(cz)
Hybridní pohon dle údajů VPLP Design snižuje spotřebu paliva přibližně o 15 % (ArianeGroup uvádí dokonce 30 %)

pave69
pave69
3 měsíců před
Odpověď  Jiri Gutman

U předchozích obdobných projektů byl vždycky problém s dlouhodobější (ne)spolehlivostí a údržbou ve vazbě na občasné proplutí divočejším počasím. Takže uvidíme za 10 let 🙂

Radek V.
Radek V.
3 měsíců před

Podle údajů dodavatele to má být 15%, to je asi průměr.
https://www.vplp.fr/en/maritime/canopee/
Těch 30% od ArianeGroup může být krátkodobé, za ideálních podmínek. Když se spočítají náklady na montáž (rozložení sil do zesíleného trupu) a údržbu plachet, asi to vyjde úspornější než klasický diesel, ale ne o moc.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.