Společnost Blue Origin oznámila sérii vylepšení rakety New Glenn, která mají společně zvýšit její nosnost a zvýšit startovní kadenci při posílení spolehlivosti. Zmíněná vylepšení se týkají řady oborů – od pohonu, přes nosnou strukturu, avioniku, znovupoužitelnost, či činnosti spojené s přistáváním a budou postupně zaváděna do nadcházejících misí New Glenn, počínaje už misí NG-3. Jedním z hlavních vylepšení bude nasazení výkonnějších motorů na oba stupně rakety. Celkový tah sedmi kyslíkometanových motorů BE-4 na prvním stupni se tak zvýší ze současných 17,219 MN na 19,928 MN. Motory BE-4 již na testovacích stanovištích prokázaly, že se současným stavem pohonných látek zvládají tah 2,7 MN. Jejich tah se má ještě letos zvýšit až na 2,84 MN díky použití podchlazených pohonných látek. Připomeňme ještě, že současné motory produkují tah 2,44 MN. Změny se však dotknou i druhého stupně. Celkový tah dvou kyslíkovodíkových motorů BE-3U se v průběhu několika příštích misí zvýší z původního návrhu 1,423 MN na 1,779 MN. Motory BE-3U již na testovacím stanovišti prokázaly, že zvládnou tah 0,94 MN.

Zdroj: https://www.blueorigin.com/
Firma uvádí, že z těchto vylepšení budou okamžitě profitovat zákazníci, kteří si již zajistili let na New Glennu, ať už jejich náklady směřují na nízkou oběžnou dráhu Země, k Měsíci, či někam dál. Tím však plány na vylepšení nekončí. Do budoucna by Blue Origin ráda rozšířila znovupoužitelnost i na obě poloviny aerodynamického krytu, aby se lépe stíhalo rostoucí tempo startů. Plány se týkají i vylepšeného designu nádrží, které mají být levnější, ale také kvalitnějšího a znovupoužitelného systému tepelné ochrany ke zkrácení doby mezi použitími.
Další kapitolou ve vývoji bude cesta rakety New Glenn do kategorie supertěžkých raket. Podle počtu motorů na jednotlivých stupních pojmenovaná varianta New Glenn 9×4 je navržena pro mise vyžadující dodatečnou kapacitu a schopnosti. Tato raketa by měla být schopna vynést na nízkou oběžnou dráhu Země 70 tun nákladu, pro přímou dopravu na geostacionární dráhu bude nosnost činit 14 tun a pro let k Měsíci bude nosnost vyšší než 20 tun. Kromě zvýšení počtu motorů na obou stupních se bude na New Glennu 9×4 používat aerodynamický kryt s průměrem 8,7 metru. Obě verze, tedy budoucí 9×4 i současná 7×2, budou sloužit na trhu současně, což zákazníkům poskytne více možností pro jejich mise, včetně vynášení družicových mega-konstelací, průzkumu Měsíce a hlubokého vesmíru a národních bezpečnostních požadavků, jako je Golden Dome.

Zdroj: https://pbs.twimg.com/
Přeloženo z:
https://www.blueorigin.com/
Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/G6PgStMXAAASu8h?format=jpg&name=large
https://www.blueorigin.com/…Fredstone%2FNG9x4_Liftoff1.jpg&w=3840&q=75
https://pbs.twimg.com/media/G6NiwfxacAAz2Tp?format=jpg&name=900×900