sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Iceye

Finský provozovatel konstelace pátracích a záchranných satelitů (SAR) Iceye a japonská letecká a obranná společnost IHI Corporation nedávno podepsaly dohodu o vývoji konstelace družic pro pozorování Země z bezpečnostních, civilních a komerčních účelů.

ESA

Členské státy Evropské kosmické agentury se chystají rozhodnout o rozpočtu agentury na příští tři roky a všechny zraky se upírají na to, kolik Německo nabídne na podporu ambiciózní série programů.

U.S. Space Force

Americké vesmírné síly se blíží dokončení strategického plánu, který zmapuje, co musí služba v příštích 15 letech postavit, nakoupit a nasadit do provozu, v rámci příprav na budoucnost kde bude oběžná dráha považována za spornou vojenskou doménu.

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Blue Origin chystá vylepšení pro New Glenn

Společnost Blue Origin oznámila sérii vylepšení rakety New Glenn, která mají společně zvýšit její nosnost a zvýšit startovní kadenci při posílení spolehlivosti. Zmíněná vylepšení se týkají řady oborů – od pohonu, přes nosnou strukturu, avioniku, znovupoužitelnost, či činnosti spojené s přistáváním a budou postupně zaváděna do nadcházejících misí New Glenn, počínaje už misí NG-3. Jedním z hlavních vylepšení bude nasazení výkonnějších motorů na oba stupně rakety. Celkový tah sedmi kyslíkometanových motorů BE-4 na prvním stupni se tak zvýší ze současných 17,219 MN na 19,928 MN. Motory BE-4 již na testovacích stanovištích prokázaly, že se současným stavem pohonných látek zvládají tah 2,7 MN. Jejich tah se má ještě letos zvýšit až na 2,84 MN díky použití podchlazených pohonných látek. Připomeňme ještě, že současné motory produkují tah 2,44 MN. Změny se však dotknou i druhého stupně. Celkový tah dvou kyslíkovodíkových motorů BE-3U se v průběhu několika příštích misí zvýší z původního návrhu 1,423 MN na 1,779 MN. Motory BE-3U již na testovacím stanovišti prokázaly, že zvládnou tah 0,94 MN.

New Glenn 9x4 při startu.
New Glenn 9×4 při startu.
Zdroj: https://www.blueorigin.com/

Firma uvádí, že z těchto vylepšení budou okamžitě profitovat zákazníci, kteří si již zajistili let na New Glennu, ať už jejich náklady směřují na nízkou oběžnou dráhu Země, k Měsíci, či někam dál. Tím však plány na vylepšení nekončí. Do budoucna by Blue Origin ráda rozšířila znovupoužitelnost i na obě poloviny aerodynamického krytu, aby se lépe stíhalo rostoucí tempo startů. Plány se týkají i vylepšeného designu nádrží, které mají být levnější, ale také kvalitnějšího a znovupoužitelného systému tepelné ochrany ke zkrácení doby mezi použitími.

Další kapitolou ve vývoji bude cesta rakety New Glenn do kategorie supertěžkých raket. Podle počtu motorů na jednotlivých stupních pojmenovaná varianta New Glenn 9×4 je navržena pro mise vyžadující dodatečnou kapacitu a schopnosti. Tato raketa by měla být schopna vynést na nízkou oběžnou dráhu Země 70 tun nákladu, pro přímou dopravu na geostacionární dráhu bude nosnost činit 14 tun a pro let k Měsíci bude nosnost vyšší než 20 tun. Kromě zvýšení počtu motorů na obou stupních se bude na New Glennu 9×4 používat aerodynamický kryt s průměrem 8,7 metru. Obě verze, tedy budoucí 9×4 i současná 7×2, budou sloužit na trhu současně, což zákazníkům poskytne více možností pro jejich mise, včetně vynášení družicových mega-konstelací, průzkumu Měsíce a hlubokého vesmíru a národních bezpečnostních požadavků, jako je Golden Dome.

Působivé porovnání současného New Glennu (7x2) vlevo, Saturnu V a budoucího New Glennu 9x4.
Působivé porovnání současného New Glennu (7×2) vlevo, Saturnu V a budoucího New Glennu 9×4.
Zdroj: https://pbs.twimg.com/

Přeloženo z:
https://www.blueorigin.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/G6PgStMXAAASu8h?format=jpg&name=large
https://www.blueorigin.com/…Fredstone%2FNG9x4_Liftoff1.jpg&w=3840&q=75
https://pbs.twimg.com/media/G6NiwfxacAAz2Tp?format=jpg&name=900×900

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

5 / 5. Počet hlasů: 1

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.