sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

AeroVironment

Společnost AeroVironment, dodavatel obrany zaměřený na bezpilotní vzdušná vozidla, oznámil 19. listopadu, že plánuje získat BlueHalo, společnost zabývající se obrannými a vesmírnými technologiemi. Hodnota obchodu je přibližně 4,1 miliardy dolarů.

Kepler Communications

Kanadský operátor Kepler Communications požádal Federální komunikační komisi, aby schválila celkem 18 družic, včetně 10 s optickým užitečným zatížením, které by měly být vypuštěny koncem příštího roku. Společnost plánuje provozovat větší družice s menším počtem.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Do Indie vyrazila anténa mise NISAR

Transportní letoun NASA C-130 Hercules i s týmem palubních techniků vyrazila na přepravní misi do indického Bengaluru, což znamená důležitý posun v přípravě americko-indické mise NISAR (NASA-ISRO Synthetic Aperture Radar). Letadlo vzlétlo 15. října ze základny Wallops Flight Facility ve Virginii a vydalo se na několikadenní cestu s několika zastávkami. Jeho cesta vedla z jednoho pobřeží USA na druhé a pak napříč Tichým oceánem s několika zastávkami na ostrovech, než dorazilo do svého cíle v Indii. Úkolem bylo zajistit bezpečný přesun reflektoru pro systém radarové antény, což je jeden z hlavních podílů agentury NASA na misi NISAR. Právě v Indii pak proběhne integrace dílu se zbytkem družice.

Inspekce letounu před opuštěním Wallops Flight Facility ve Virginii.
Inspekce letounu před opuštěním Wallops Flight Facility ve Virginii.
Zdroj: https://www.nasa.gov/

Celá přeprava včetně návratu zabrala skoro 80 hodin letu a měřila okolo 45 000 kilometrů. Harmonogram obnášel strategické zastávky i volné dny určené k servisu letounu i úlevě posádky od únavy z dlouhých letů a z několika změn časových pásem. První zastávkou C-130 byla March Air Reserve Base v kalifornské Riverside County, kde došlo k vyzvednutí zmíněného anténního reflektoru z Jet Propulsion Laboratory. Mezi další zastávky na cestě patřily třeba Hickman Air Force Base na Havaji, Andersen Air Force Base na Guamu, Clark Air Base na Filipínách a Hindustan Aeronautics Limited Airport v indickém Bengaluru.

Pro letoun C-130 a jeho posádku šlo o třetí nákladní let do Indie věnovaný podpoře mise NISAR. Dva předešlé lety proběhly v červenci 2023 a březnu 2024. Start mise NISAR na raketě GSLV MkIII by měl proběhnout někdy v prvním čtvrtletí roku 2025 z kosmodromu Šríharikota. NISAR bude první družicí, která využije k radarovému snímkování dvoufrekvenční radar (vlnové délky 24 a 12 cm). Naměřená data poslouží (kromě jiného) ke studiu komplexních přírodních procesů jako je narušení ekosystémů, úbytek ledovců, ale i přírodní rizika jako jsou zemětřesení, tsunami, výbuchy sopek a sesuvy půdy.

Zdroje informací:
https://www.nasa.gov/
https://en.wikipedia.org/

Zdroje obrázků:
https://www.nasa.gov/wp-content/uploads/2024/10/nasas-c-130-at-wallops-flight-facility.jpg
https://www.nasa.gov/wp-content/uploads/2024/10/wff-2024-098-004.jpg

Štítky:

Hodnocení:

5 / 5. Počet hlasů: 6

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
1 měsíc před

Zajímavé, že k transportu použili pomalý C-130, ale jinou vombu neměli. Rychlejší a větší C-17 je příliš drahý a nemají jich dost. Spartany už jim skoro nelétají.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.