sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

AeroVironment

Společnost AeroVironment, dodavatel obrany zaměřený na bezpilotní vzdušná vozidla, oznámil 19. listopadu, že plánuje získat BlueHalo, společnost zabývající se obrannými a vesmírnými technologiemi. Hodnota obchodu je přibližně 4,1 miliardy dolarů.

Kepler Communications

Kanadský operátor Kepler Communications požádal Federální komunikační komisi, aby schválila celkem 18 družic, včetně 10 s optickým užitečným zatížením, které by měly být vypuštěny koncem příštího roku. Společnost plánuje provozovat větší družice s menším počtem.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Vynese Falcon 9 porci 20 družic OneWeb?

Pokud se všechno podaří, mohli bychom se zítra ráno dočkat startu Falconu 9, který má na nízkou oběžnou dráhu vynést dalších 20 komunikačních družic OneWeb od stejnojmenné firmy. K tomuto startu mělo dojít už 30. září, ale anomálie při deorbitačním zážehu horního stupně Falconu 9 při misi Crew-9 musel být odložen. Nyní by se však situace mohla vrátit do starých kolejí a Falcony zpátky do služby. Start je sice podle několika zdrojů na daný termín připravován, ale povolení ke startu zatím chybí. Náš přímý přenos bude i tentokrát připraven, ale musíme počítat i s možností odkladu.

Závěrečný přehled:

Čas a datum startu: 9. října v 8:03 SELČ
Místo startu: Rampa SLC-4E, Vandenberg Space Force Base, Kalifornie
Raketa:Falcon 9 Block 5 (první stupeň B1082, který poletí posedmé)
Primární náklad: 20 družic OneWeb
Hmotnost nákladu: 2 940 kilogramů (20 × 147 kg) + deployer
Oběžná dráha: 600 × 600 km (sklon 86,5° vůči rovníku)

Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 7:45 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu, čímž se dostanete na YouTube stránku tohoto přenosu.

EDIT 8. října 20:40
Očekávání se naplnila, start v tomto termínu neproběhne, náhradní termín zatím neznáme. O příštích možnostech ke startu Vás budeme informovat v dalších článcích.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://nextspaceflight.com/

 

Zdroje obrázků:
https://www.elonx.cz/wp-content/uploads/2022/11/satellite-updated-image-2021.jpg

Hodnocení:

5 / 5. Počet hlasů: 6

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
MilanV
MilanV
1 měsíc před

Tohle je právě příklad toho, co nechápu: když druhý stupeň F9 spadne do oceánu, ale lehce mimo vyhrazenou oblast, musí být starty F9 pozastaveny (s výjimkou pro misi Hera) a vše řádně vyšetřeno. Když orbitální stupeň rakety Ariane 6 neprovede deorbitační zážeh vůbec a tudíž spadne neznámo kam a neznámo kdy, pozastaveno není nic a celá akce je prezentovaná jako velký úspěch s „problémem, který není vůbec důležitý“. Proto jsem nedávno psal (a schytal záporná hodnocení 😀 ), že mě jako Evropana tento rozdíl štve, taky chci mít důvěru ve své úřady a ve svou agenturu, že bere bezpečnost vážně. A tak se ptám: máte někdo lepší informace, že je v tom nějaký zásadní rozdíl (a jaký), a proč se v případě A6 nic pozastavovat nemusí?

Naposledy upraveno 1 měsíc před by MilanV
Kamil
Kamil
1 měsíc před
Odpověď  MilanV

On je dvojí metr i v Americe, víz start Vulkánu a problémy urychlovacího motoru, které neskončily katastrofou jen zázrakem. A? Nic.

Vojta
Vojta
1 měsíc před
Odpověď  MilanV

U F9 je to v poslední době druhý problém se znovuzažehnutím druhého stupně. To nikdy není dobré. Ariane 6 je zatím v testovacím režimu, kde se s podobnými chybami v podstatě počítá. Stejně jako se počítá s chybami při testech Superheavy/Starship. Podobně Vulcan, i když pro propálení trysky u jen lehce zvětšeného motoru mě nenapadají adekvátní výmluvy. Očekával bych důkladnou inspekci procesů, výrobní linky a už vyrobených motorů. Ideálně i se statickým zážehem jednoho z nich.

Kamil
Kamil
1 měsíc před

Už se tedy ví, co bylo příčinou problému druhého stupně?

MilanV
MilanV
1 měsíc před
Odpověď  Kamil

Jak kdo 🙂 Ví to úřad FAA, protože už 4. 10. dostal od SpaceX raport z vyšetřování. Předpokládám, že i díky tomu mohli získat výjimku pro misi Hera. Ale veřejně jsem to zatím nikde neviděl.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.