sociální sítě

Přímé přenosy

Žádné plánované přenosy nebyly nalezeny.

    krátké zprávy

    Dawn Aerospace

    Novozélandská společnost Dawn Aerospace 12. června oznámila, že podepsala závaznou partnerskou smlouvu s Oklahomským úřadem pro rozvoj vesmírného průmyslu (OSIDA) o provozování suborbitálního letounu Aurora Mark 2.

    Ax-4

    NASA a Axiom Space na neurčito odkládají soukromou misi Ax-4 na Mezinárodní vesmírnou stanici poté, co v části stanice, kde došlo k dlouhodobému úniku vzduchu, zjistily nový únik. Odložení má Roskosmosu poskytnout více času na prostudování nového úniku vzduchu v jednom z oddílů modulu Zvezda.

    iQPS

    Společnost Rocket Lab 11. června vynesla radarovou zobrazovací družici pro japonskou společnost iQPS, což je třetí start pro tohoto zákazníka během posledních tří měsíců. Raketa Electron odstartovala ze startovacího komplexu 1, rampy A.

    BAE Systems

    Společnost BAE Systems se spojila s jihokorejským konglomerátem Hanwha Systems, aby prozkoumala využití jejich technologie radaru se syntetickou aperturou (SAR) v Azalea, plánované zpravodajské, sledovací a průzkumné konstelaci.

    Sierra Space

    Společnost Sierra Space se sídlem v Coloradu 11. června oznámila formální spuštění divize Sierra Space Defense zaměřené na programy národní bezpečnosti. Obchodní jednotku povede Erik Daehler, bývalý manažer společnosti Lockheed Martin

    Naše podcasty

    Doporučujeme

    Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

    Poděkování

    Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

    Družice Galileo druhé generace mají zelenou

    Výroba družic Galileo druhé generace může naplno pokračovat, jelikož dvě nezávislé komise zodpovědné za kritické zhodnocení návrhu potvrdily, že návrh družic splňuje všechny požadavky na očekávané výkony. Jde o další milník, který se stihl včas i přes ambiciózní harmonogram, který počítá s vývojem prvních dvanácti družic Galileo druhé generace. Evropský navigační systém Galileo, celosvětově nejpřesnější síť, se již delší dobu chystá na družice druhé generace (G2). Ty nabídnou nesrovnatelnou přesnost určení pozice i času, čímž podpoří široké spektrum uživatelských potřeb a služeb.

    Flotila družic druhé generace bude tvořena dvěma odlišnými skupinami družic, které se vyvíjí souběžně. Oba modely byly nedávno podrobeny hloubkovému zhodnocení komisemi v procesu CDR (Critical Design Review), který vedla agentura ESA. V rámci zhodnocení nezávislí experti potvrdili robustnost družic i jejich technické možnosti. Komise za účasti vedoucích odborníků z ESA, EUSPA i Evropské komise potvrdily, že oba návrhy družic Galileo druhé generace jsou v souladu s očekávaným plným profilem mise, jsou ovladatelné z pozemního segmentu systému Galileo a kompatibilní s vybranou nosnou raketou Ariane 6.

    Modely družic Galileo druhé generace. V popředí návrh od firmy Airbus, v pozadí pak návrh od firmy Thales Alenia Space.
    Modely družic Galileo druhé generace. V popředí návrh od firmy Airbus, v pozadí pak návrh od firmy Thales Alenia Space.
    Zdroj: https://www.esa.int/

    První komise se sešla 18. dubna, aby zhodnotila návrh firmy Thales Alenia Space na návrh družice. Druhá komise zasedla 16. května a zabývala se návrhem od Airbus Defence and Space. V obou případech se setkání uskutečnilo ve středisku ESTEC v Nizozemí a předcházela jim přípravná setkání v obou zapojených firmách. Eric Villette a Alberto Bramante, kteří vedou management dvou zakázek vesmírného segmentu G2 popisují proces CDR pod vedením ESA takto: „Je strukturován na základě panelů pro vzájemné hodnocení, které vedou nezávislí odborníci z ESA, kteří se specializují na navrhování družic,“ vysvětluje Villette. Bramante dodává: „Přezkum je založen na popisech konstrukce, analýzách, testovacích plánech a výsledcích testů, které poskytla průmyslová konsorcia.

    Druhá generace družic Galileo má být přelomová. Na palubě bude plně digitální navigační vybavení, elektrický pohonný systém a výkonnější navigační anténa. Družice budou disponovat schopností vzájemné komunikace a dostanou i pokročilé atomové hodiny. Jejich architektura navíc nabídne vyšší flexibilitu. Výroba družic G2 nyní může začít zvyšovat své tempo. Průmyslové firmy již pilně vyrábějí palubní vybavení i družicové struktury. Týmy pak brzy zahájí sestavování a integraci dílů do předletových modelů. V dalších měsících proběhne testovací kampaň kompatibility prvních družic, aby se prověřila komunikace mezi družicemi a pozemním segmentem.

    Šéf programového oddělení Galileo, Miguel Manteiga, poděkoval všem týmům, které se na procesu CDR podílely: „Je pozoruhodné, jak evropský průmysl dokáže včas reagovat na nejnáročnější požadavky na družicové systémy GNSS v historii a dodat nejmodernější konstrukci. Opravdu se těším, až se rozběhne výroba a začnou zkušební kampaně kompatibility systému s družicemi, pozemním segmentem a přijímači Galileo.“ V současné době tvoří síť Galileo 30 družic první generace, přičemž dalších osm ještě bude vyneseno – dvě letos v září a šest zbývajících příští rok. Starty družic druhé generace mají začít před koncem této dekády.

    Přeloženo z:
    https://www.esa.int/

    Zdroje obrázků:
    https://www.esa.int/…/26121780-1-eng-GB/G2_satellites_in_orbit.png
    https://www.esa.int/…/26121571-1-eng-GB/G2_satellites_in_clean_room.png

    Hodnocení:

    0 / 5. Počet hlasů: 0

    Sdílejte tento článek:

    Další podobné články:

    Komentáře:

    Odběr komentářů
    Upozornit
    2 Komentáře
    Nejstarší
    Nejnovější Nejvíce hodnocený
    Inline Feedbacks
    Zobrazit všechny komentáře
    Kamil
    Kamil
    11 měsíců před

    Jaká je tedy přesnost Galilea v současnosti a jak se zvýší s G2?
    PS sice jsem profesionál v oboru, ale my ty družicové sítě používáme jiným způsobem, takže už teď se během pěti vteřin měření dostaneme na přesnost do 1 cm

    ldx
    ldx
    11 měsíců před

    Jak to bude s odolností této generace družic resp. signálu proti rušení ze strany východního agresora popř. Číny. Protože klasický signál GPS je v oblasti Pobaltí v některých dobách téměř nepoužitelný a proto byly zrušeny i některé letecké spoje v této oblasti.

    Děkujeme za registraci! 

    Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

    Děkujeme za registraci! 

    Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.