sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

ESA

Evropská kosmická agentura zakončila první den klíčové ministerské konference s optimistickým vyjádřením ohledně pokroku v zajišťování financování na příští tři roky, a to navzdory několika varovným signálům.

Pacific Geomatics Limited

Společnost Pacific Geomatics Limited, kanadský distributor družicových snímků, oznámil partnerství se společností SI Analytics (SIA), specialista v oblasti řešení pro pozorování Země založeném na umělé inteligenci, s cílem rozšířit globální dosah produktu SuperX, generativní řešení pro družicové snímky.

Amazon

Společnost Amazon představila finální produkční verzi Leo Ultra, nejvýkonnějšího podnikového terminálu společnosti pro konstelaci širokopásmového připojení na nízké oběžné dráze Země (LEO), kterou chce uvést do provozu příští rok.

Florida Space Coast

Florida Space Coast minulý týden dosáhla významného milníku. Mise Starlink, která se uskutečnila 20. listopadu, znamenala stý start na orbitu v tomto roce , což je poprvé, co Cape Canaveral a Kennedyho vesmírné středisko zaznamenaly trojciferný počet aktivit v jednom kalendářním roce.

Iceye

Finský provozovatel konstelace pátracích a záchranných satelitů (SAR) Iceye a japonská letecká a obranná společnost IHI Corporation nedávno podepsaly dohodu o vývoji konstelace družic pro pozorování Země z bezpečnostních, civilních a komerčních účelů.

ESA

Členské státy Evropské kosmické agentury se chystají rozhodnout o rozpočtu agentury na příští tři roky a všechny zraky se upírají na to, kolik Německo nabídne na podporu ambiciózní série programů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Druhý let SuperHeavy Starship z ptačí perspektivy

Videí a fotek z mise IFT-2, tedy druhého integrovaného letu rakety SuperHeavy s lodí Starship, ke kterému došlo vloni 18. listopadu, vzniklo mnoho a čtenáři našeho webu je jistě dobře znají. Záznamy od SpaceX a nejrůznějších pozorovatelů v okolí však měla doplnit také videa od agentury NASA. Ta totiž před startem celého 120 metrů vysokého kolosu poslala do vzduchu svůj letoun WB-57 s výkonnou kamerou, který měl let SuperHeavy Starship natočit. Videa se však na veřejnost dostala až nedávno a nejdete je na této adrese v rubrice Videos. Lehce zamrzí asi jen dvě věci. Videa jsou jednak „pouze“ ve FullHD rozlišení a na záběrech chybí atraktivní proces hot-stagingu, tedy odpojení Starship od SuperHeavy se zapálenými motory Raptor. Kdo ví, třeba se časem dočkáme i těchto záběrů.

Sluší se ještě poznamenat, že se jedná o hrubé záběry, které obsahují i některé nepovedené (třeba nezaostřené) pasáže. Na internetu však najdete i zpracované verze videí, ze kterých autoři nepovedená místa vystřihli, složili sestřihy z více klipů a nebo provedli softwarovou stabilizaci záběrů.

Zdroje informací:

https://www.nasa.gov/foia/nasa-e-libraries/headquarters-foia-library/

https://twitter.com/FloSpacenerd/status/1756297994243031182

Zdroje obrázků:

 

Rubrika:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
bobi
bobi
1 rok před

Zajímavé, že SH má roštová kormidla vysunutá, zatím co F je má sklopená.
E. říkal, že vyklopená nijak extrémně aerodynamiku neovlivňuje. Divím se tedy, proč to nepoužívá i u F. 4 serva a příslušenství musí dost vážit. Mohl by tak vynášet těžší náklady.

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  bobi

U Falconu ty systémy zase tolik neváží, takže by se tím moc hmotnosti neušetřilo. Podobné malé úspory hmotnosti na prvním stupni se na nosnosti až tolik nepodepíší.

Miroslav Pospíšil
Miroslav Pospíšil
1 rok před
Odpověď  bobi

Navíc, jakákoli konstrukční změna F9 by znamenala zdlouhavý a finančně náročný recertifikační proces, jelikož je tento nosič human-rated, tj. startují na něm pilotované lodě Crew Dragon s astronauty. Úspora hmotnosti v řádu 200-400 kg na 1. stupni by rozhodně nestála za takové martýrium.

MOZE
MOZE
1 rok před
Odpověď  bobi

Keby neboli sklopné, už by nemal priemer max cca 3,6 metra, bolo by treba tie špeciálne povolenia na prepravu alebo ich demontovať a to chce čas

bobi
bobi
1 rok před

Díky za vysvětlení.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.