sociální sítě

Přímé přenosy

Sojuz-2.1a (Bion-M 2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Cambrian Works

Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.

SpaceX

Společnost SpaceX obvinila Virginii z vyloučení Starlinku z většiny státních dotací ve výši 613 milionů dolarů v rámci federálního programu širokopásmového připojení.

Telespazio Germany

Společnost Telespazio Germany 12. srpna oznámila plány na vylepšení své platformy pro řízení misí EASE-Rise o služby Digantara pro sledování vesmírné situace (SSA) a nástroje umělé inteligence Intella.

Geost

Společnost Rocket Lab USA 12. srpna oznámila, že dokončila akvizici společnosti Geost, amerického dodavatele elektrooptických a infračervených (EO/IR) senzorů používaných ve vojenských družicích. Hodnota akvizice dosahuje 275 milionů dolarů.

NASA

Vedoucí vědeckého ředitelství NASA uvedla, že agentura je i nadále rozhodnuta využívat malé družice k provádění různých vědeckých misí, ačkoli tyto plány čelí nejistému rozpočtu.

Northrop Grumman

Společnost Northrop Grumman oznámila, že nové radarové stanoviště v Západní Austrálii, vybudované v rámci třístranného partnerství mezi Spojenými státy, Spojeným královstvím a Austrálií, prokázalo, že dokáže sledovat objekty na geostacionární oběžné dráze Země.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Složitá zkouška Ariane 6 úspěšná

Pokud by stavění a testování raket bylo počítačovou hrou, pak by se dalo říct, že nová evropská raketa Ariane 6 prošla závěrečnou zkouškou na vysokou obtížnost. Minulý pátek se zástupcům CNES, ArianeGroup a ESA podařilo dokončit poslední zkoušku plnění kryogenních pohonných látek do Ariane 6 včetně čtyřsekundového zážehu motoru na centrálním stupni. Kombinovaná zkouška plnění alias CTLO3 byla posledním testem v řadě nácviků, které se týkaly plnorozměrového testovacího exempláře. Tyto testy pomohly operátorům nacvičit různé průběhy předstartovních činností Ariane 6, kterou čeká v příštím roce premiérový start. Mezi zkouškami totiž nechyběly jak záměrně hladké scénáře, tak i zkoušky krajních nouzových režimů.

Při testu byla odsunuta tryska motoru Vulcain 2.1, aby se simulovaly extrémní podmínky zážehu a zhoršené režimy vzletu. Zkušební činnosti se také zaměřily na bezpečné vyprázdnění nádrží rakety po nouzovém přerušení odpočtu. Kontrolní lavice byla uvedena do režimu dvojího selhání a operační týmy pracovaly s velmi omezenými kontrolními prostředky. Simulované nouzové přerušení odpočtu bylo velmi stresující pro řídící a kontrolní systémy, ale celek prokázal velmi dobré fungování a dobrou odolnost vůči anomáliím. Bylo to poprvé a také jedinkrát, kdy byl otestován nouzový režim, takže šlo o intenzivní zkoušku vyžadující plnou koncentraci. Týmy z kosmodromu CSG, ale i lidé, kteří Ariane 6 navrhují, staví a budou provozovat, prokázali, že nejen všechny systémy, ale i oni sami zvládnou všechny scénáře.

Přeloženo z:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AfAUI0rtYOA-xYz-eMVXRsShcNRW9en5j7-rdgzugkgNHA&oe=658710B7

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
1 rok před

Škoda že Ariane 6 je jen update Ariane 5. ESA prošvihla dobrou šanci vyvinout konkurenceschopný nosič. Ariane 6 musí létat co nejdřív, ale hned po zalétání musí Evropa vyvinout co nejrychleji moderní levný nosič, jinak se jen budeme z dálky dívat, jak se létá do vesmíru levně a efektivně. Nejhorší je, že už 8 let je jasné, že Ariane 6 nemá perpektivu, ale nikdo s tím nic neudělal.

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  Radek V.

Ariane 6 se od Ariane 5 v mnoha ohledech liší.
Už nyní se pracuje na motoru Prometheus, který má na experimentálním zařízení Themis testovat technologie znovupoužitelnosti raket.

Ivo
Ivo
1 rok před
Odpověď  Dušan Majer

Líbí se mi jak chystají něco na čem pak budou testovat něco, co je jasné, že funguje.

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  Ivo

Možná funguje, ale oni potřebují získat know how, vyvinout postupy, algoritmy, získat zkušenosti.

Radek V.
Radek V.
1 rok před
Odpověď  Dušan Majer

Centrální stupeň na kyslík a vodík (jako Ariane 5, nepraktický, drahý, bez možnosti záchrany), pomocné boostery na TPH (jako Ariane 5, drahé a bez možnosti záchrany). Horní stupeń na kyslík-vodík – jako Ariane 5 – ten je dobrý. Žádná šance na velké snížení ceny za start, komplikace s velkým množstvím vodíku pro centrální stupeň. Nosič optimální pro družice na GTO a GEO, ne pro konstelace a stanici na LEO. Bez šance na jakoukoliv komerční zakázku (2x dražší než Falcon 9). A to nepočítáme nákladnou pozemní infrastruktur, za kterou si Arianespace řekla o sloro 300 mega ročně.

Dušan Majer
Dušan Majer
1 rok před
Odpověď  Radek V.

Podobnou definici splňuje více raket. Důležité je to, čím se A6 od A5 liší.

Ivo
Ivo
1 rok před
Odpověď  Dušan Majer

Lépe bych to nenapsal. Navíc za pár let začne SpaceX nabízet službu vynesení nákladu pomocí SHS kdy náklady poletí dolů a co teprve až otevřou překladiště na LEO, kde budou orbitální tahače vozit náklady na konkrétní dráhy a pak se vrátí, dotankují a povezou další náklad.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.