Sonda Psyche je o krok blíže ke startu

Sonda Psyche připojená k družicovému adaptéru, který ji bude spojovat s horním stupněm rakety Falcon Heavy.

Americká sonda Psyche již dokončila fázi plnění pohonnými látkami a má za sebou i fázi testů. Je tedy připravena na svou mimořádnou cestu, kterou zahájí na raketě Falcon Heavy. Tento start je momentálně naplánován na 5. října v 16:34 SELČ z rampy LC-39A na Kennedyho kosmickém středisku. Po několikaleté cestě meziplanetárním prostorem pak sonda přiletí ke svému cíli – stejnojmenné, na kovy bohaté planetce. Ale nepředbíhejme. Zatím byla sonda Psyche připojena k adaptéru, který umožňuje spojit náklad s horním stupněm rakety Falcon Heavy. K usazení sondy na adaptér došlo v hale firmy Astrotech u floridského města Titusville.

Sonda Psyche při své šestileté cestě urazí vzdálenost 3,6 miliardy kilometrů, než se dostane k cílové planetce, která obíhá mezi Marsem a Jupiterem. Někteří vědci se domnívají, že by mohlo jít o část jádra planetesimály (hrubý předstupeň planety), přičemž planetka samotná by mohla být převážně ze železa a niklu. Sonda zde tyto kovy nebude těžit. Jejím úkolem bude studovat celou planetku z oběžné dráhy, aby mohli výzkumníci lépe pochopit, z čeho by se mohlo skládat jádro naší Země. Sonda Psyche navíc ponese i technologický demonstrátor v podobě laserového komunikačního aparátu DSOC (Deep Space Optical Communications), který má otestovat širokopásmovou optickou komunikaci se Zemí během prvních dvou let cesty sondy.

Jeden komentář ke článku “Sonda Psyche je o krok blíže ke startu”