sociální sítě

Přímé přenosy

New Glenn (EscaPADE)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

D-Orbit

Italská společnost D-Orbit, která se zabývá vesmírnou logistikou, oznámila 6. listopadu ukončení soutěže CTRL+Space, první evropské soutěže v kybernetické bezpečnosti Capture-the-Flag (CTF) na oběžné dráze.

EchoStar

Provozovatel geostacionárních družic EchoStar prodává další část rádiových frekvencí, aby pomohl zlepšit služby SpaceX pro přímou komunikaci s buňkami ve Spojených státech, výměnou za akcie společnosti v hodnotě 2,6 miliardy dolarů.

Sceye

Společnost Sceye vyvíjející stratosférické platformy pro telekomunikace a související aplikace získala ocenění od agentury NASA za využití této platformy pro monitorování životního prostředí.

BlackSky

Společnost BlackSky, která se zabývá satelitními snímky, 6. listopadu uvedla, že tržby společnosti ve třetím čtvrtletí nedosáhly očekávání. Důvodem je úprava výdajů americké vlády v rámci důležité zpravodajské smlouvy, ve které došlo ke škrtům ze strany Bílého domu.

ESA

Evropská kosmická agentura upřesnila svůj plán pro program European Resilience from Space (ERS) a nastínila rozsah programu v hodnotě 1 miliardy eur, který přímo propojí pozorování Země, telekomunikace a navigaci s rostoucími potřebami Evropy v oblasti obrany a bezpečnosti.

Astranis

Společnost Astranis 5. listopadu oznámila plány na spuštění mobilní ad-hoc síťové služby s názvem Vanguard, která bude využívat její malé geostacionární družice k rozšíření dosahu komunikace typu point-to-point pro pomoc při katastrofách nebo pro bezpečné obranné operace.

Čínský institut

Čínský institut nedávno dokončil pozemní testy toho, co popisuje jako rekonfigurovatelnou flexibilní výrobní platformu na oběžné dráze, zaměřenou na budoucí velkoobjemovou a nízkonákladovou výrobu ve vesmíru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První zážeh Ariane 6 na rampě

Na evropském kosmodromu ve Francouzské Guyaně došlo k natankování testovacího exempláře nové evropské rakety Ariane 6 a poté následoval statický zážeh raketového motoru jejího centrálního stupně. Motor Vulcain 2.1 po zážehu hořel podle plánu 4 sekundy a poté byly nespotřebované zbytky kapalného kyslíku a vodíku přečerpány z rakety do podzemních zásobníků. Provedená zkouška byla pokračováním předešlé série testů, které se konaly 18. července. Aktuální zkoušku vedli experti z CNES a ArianeGroup pod dohledem zástupců ESA. Test měl prověřit předstartovní postupy, zážehovou sekvenci a opět prokázat, že systém je možné udržet v bezpečí i v případě zastavení předstartovního odpočtu, což už bylo prokázáno při zmíněné zkoušce 18. července. Naplnění rakety pohonnými látkami a zážeh motoru byly posledními úkoly, které zbývaly ke kompletnímu prověření rakety, rampy, obslužné věže a všem souvisejících palivových a elektrických rozvodů. Hlavní však bylo prověřit, jak tyto jednotlivé systémy fungují společně.

Testovací Ariane 6 během statického zážehu.
Testovací Ariane 6 během statického zážehu.
Zdroj: https://www.esa.int/

Raketa Ariane 6, která se zúčastnila zkoušek na rampě, není určena k letu. Její pomocné motory na tuhé pohonné látky neobsahují pohonnou směs, ale za účelem zkoušek je po konstrukční stránce téměř identická s letovým modelem. Díly pro první letový exemplář Ariane 6 se již vyrábí a sestavují ve výrobních areálech firmy ArianeGroup ve francouzském Les Mureaux a německých Brémách. Pomocné stupně na tuhé pohonné látky pro první let se již sestavují v Kourou ve Francouzské Guyaně. „Na tomto programu pracuje fantastický tým. Všichni cítíme, že děláme poslední kroky ke vstupu do éry Ariane 6,“ uvedl ředitel oddělení kosmické dopravy agentury ESA, Toni Tolker-Nielsen.

Ariane 6 využívá kompletně nový design, který má navázat na odkaz těžké evropské rakety Ariane 5. Jelikož bude Ariane 6 vybavena horním stupněm s restartovatelným motorem Vinci, bude možné její letové schopnosti přizpůsobit na míru různým nákladům – třeba i pro vynášení družicových sítí. Rozvíjení vlastních schopností pro dosažení oběžné dráhy a hlubšího vesmíru prohlubuje evropské snahy o vývoj navigačních, Zemi pozorujících, vědeckých i bezpečnostních programů. ESA přitom zdůrazňuje, že stávající vývoj evropských schopností na poli dopravy nákladu do kosmického prostoru je možný jen díky trvalému nasazení tisíců talentovaných lidí, kteří pracují ve 22 členských státech ESA.

Přeloženo z:
https://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
https://www.esa.int/…/25073918-2-eng-GB/Ariane_6_dress_rehearsal.jpg
https://www.esa.int/…/Hot-fire_test_of_Ariane_6_core_stage_on_launch_pad.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.