sociální sítě

Přímé přenosy

Žádné plánované přenosy nebyly nalezeny.

    krátké zprávy

    IonQ Inc.

    Společnost IonQ Inc., která se zabývá kvantovými výpočty, oznámila, že se dohodla na akvizici společnosti Skyloom Global, coloradského poskytovatele vesmírných optických komunikačních terminálů

    U-Space

    Francouzský startup U-Space získal 24 milionů eur na rozšíření své role na trhu s malými družicovými konstelacemi. Díky financování z kola Série A vyvine společnost U-Space se sídlem v Toulouse software, který do roku 2027 zvýší výrobu jednoho družice týdně.

    Shenzhou-20

    Čína se zřejmě připravuje na návrat a přistání kosmické lodi. Vydala oznámení o uzavření vzdušného prostoru jen několik dní poté, co vesmírná tříšť donutila odložit plánovaný návrat posádky Shenzhou-20.

    mPower Technology

    Společnost mPower Technology se sídlem v Novém Mexiku zahájila v New Yorku automatizovanou velkoobjemovou výrobu solárních modulů vesmírné třídy. Společnost oznámila, že se snaží uspokojit poptávku ze strany družicových konstelací.

    Naše podcasty

    Doporučujeme

    Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

    Poděkování

    Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

    NASA převzala moderní vozidla pro astronauty

    Kosmická agentura přebrala soubor vozidel, která zajistí hojně sledovaný závěrečný přesun astronautů programu Artemis ke startovní rampě, kde začne jejich cesta k Měsíci. Týmy od výrobní firmy Canoo Technologies Inc. z kalifornského Torrance doručily 11. července na Kennedyho středisko trojici speciálně navržených, plně elektrických a k životnímu prostředí šetrných dopravních prostředků pro posádku. Tyto automobily s nulovou produkci emisí dokáží přepravit nejen čtyři astronauty oblečené do skafandrů OCSS (Orion crew survival system), ale i členy podpůrného týmu včetně expertů na skafandry a přitom poskytují prostor pro specifické vybavení během cesty k rampě 39B.

    Nová vozítka jsou přizpůsobená na míru konkrétním požadavkům NASA, ale také vzdávají hold odkazu amerických pilotovaných misí a průzkumu vesmíru celkově. Mnoho designových prvků (od motivů v interiéru a exteriéru až po barvy vozidel, či podběhy kol) bylo pečlivě vybráno kreativním týmem, ve kterém je třeba ředitelka startu programu Artemis, či zástupci oddílu astronautů z Johnsonova střediska v Houstonu. Tito lidé poskytovali svůj odborný pohled od koncepční fáze až po výrobu. Kontraktem na výrobu vozidel byla firma Canoo pověřena v dubnu 2022.

    Zleva Jeremy Graeber, zástupce ředitelky startu, Charlie Blackwell-Thompson, ředitelka startu programu Artemis a Tony Aquila, výkonný ředitel Canoo Technologies Inc.
    Zleva Jeremy Graeber, zástupce ředitelky startu, Charlie Blackwell-Thompson, ředitelka startu programu Artemis a Tony Aquila, výkonný ředitel Canoo Technologies Inc.
    Zdroj: https://images-assets.nasa.gov/

    Spolupráce mezi Canoo a zástupci NASA se zaměřila na bezpečnost a pohodlí posádky po cestě k rampě, odkud se vydají k Měsíci,“ uvedla Charlie Blackwell-Thompson, ředitelka startu a dodala: „Nepochybuji o tom, že každý, kdo spatří tato nová vozidla, bude zažívat stejné pocity hrdosti, které budu zažívat při následujícím dobrodružství v podobě pilotovaných misí Artemis.“ V minulosti se při pilotovaných misích NASA používaly automobily, které se staly ikonickými. Pro výpravy programu Apollo i misí raketoplánů sloužily jakožto primární metoda přesunu od Neil A. Armstrong Operations and Checkout Building na startovní rampu legendární Astrovany. Posádky misí Artemis pojednou stejnou cestou, ale jízda samotná prošla v průběhu let výraznou proměnou.

    Přeloženo z:
    https://www.nasa.gov/

    Zdroje obrázků:
    https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/canoo_ctvs_with_vab.jpg
    https://images-assets.nasa.gov/image/KSC-20230711-PH-KLS01_0066/KSC-20230711-PH-KLS01_0066~large.jpg

    Štítky:

    Hodnocení:

    0 / 5. Počet hlasů: 0

    Sdílejte tento článek:

    Další podobné články:

    Komentáře:

    Odběr komentářů
    Upozornit
    16 Komentáře
    Nejstarší
    Nejnovější Nejvíce hodnocený
    Inline Feedbacks
    Zobrazit všechny komentáře
    Tovy
    Tovy
    2 let před

    Každý, kdo spatří tato vozidla, spíš bude přemýšlet, kde to má asi předek a kam se to sním rozjede…
    Pocit hrdosti bych spíš zažíval, až bych z toho vylezl a podíval se vzhůru.

    upgrade
    Administrátor
    2 let před
    Odpověď  Tovy

    Vážně je to tak složité? Já to poznám hned.

    Karel Kocourek
    Karel Kocourek
    2 let před

    SLS s pětisegmentovými boostery spálí na jeden start asi 150 tun syntetické pryže a oni se zabývají bezemisními mikrobusy…
    Ne, že by nebylo správné omezit plýtvání nebo produkci emisí, ale v rámci projektu je to marginální záležitost. Pokud to považují za důvod k hrdosti, poukazuje to na naprostou ztrátu měřítek naší civilizace. A je to ještě horší, když si uvědomíme, že NASA je vědeckotechnická agentura, která by měla z principu argumentovat racionálně.

    Lubo
    Lubo
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    ..jo, a najma ak tie vozidla pouziju tak raz za rok, teda ak pojde vsetko dobre.
    Toto je najma o PR a politike. Snadto prinesie dobre renome pre tu firmu a zamestnancom dobre skusenosti z ucasti na projekte. no a ti astronauti a team to nejako vydrzia tu hodinu v tom aute..
    „Retro“ design je paradny.

    upgrade
    Administrátor
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    Charlie Blackwell-Thompson mluvila o pocitech hrdosti v jiné souvislosti, než jak jste si to chybně propojil.
    https://pbs.twimg.com/media/F0xwlBdXwAAcmZ5?format=jpg

    ov42
    ov42
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    A emise pochopitelně produkují skrze komín elektrárny někde v Miami.

    upgrade
    Administrátor
    2 let před
    Odpověď  ov42

    Ne nutně, produkci elektřiny mohou zajišťovat třeba FV panely.

    rorejs
    rorejs
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    Nikdo ale neříká, že vozy Canoo vybrali proto, že se ušetří pár deka CO2 na cestě od kosmodromu k raketě. Jistě že je to PR. Nikoli však PR pro NASA, ale pro Canoo. Kdyby šlo jen o to, jak spolehlivě dopravit kosmonauty k rampě, mohli prostě koupit pár sériových Ramů nebo Fordů a bylo by vystaráno. Podstata a smysl existence agentury NASA je ale trochu jiná. Je skvělé, že se rozhodli podpořit nadějnou a velice inovativní firmu, které tím možná pomohou přežít těžké začátky.

    Tovy
    Tovy
    2 let před

    Každý, kdo spatří tato vozidla, spíš bude přemýšlet, kde to má asi předek a kam se to sním rozjede…
    Pocit hrdosti bych spíš zažíval, až bych z toho vylezl a podíval se vzhůru.

    Jiří Hošek
    2 let před
    Odpověď  Tovy

    Vážně je to tak složité? Já to poznám hned.

    Karel Kocourek
    Karel Kocourek
    2 let před

    SLS s pětisegmentovými boostery spálí na jeden start asi 150 tun syntetické pryže a oni se zabývají bezemisními mikrobusy…
    Ne, že by nebylo správné omezit plýtvání nebo produkci emisí, ale v rámci projektu je to marginální záležitost. Pokud to považují za důvod k hrdosti, poukazuje to na naprostou ztrátu měřítek naší civilizace. A je to ještě horší, když si uvědomíme, že NASA je vědeckotechnická agentura, která by měla z principu argumentovat racionálně.

    Lubo
    Lubo
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    ..jo, a najma ak tie vozidla pouziju tak raz za rok, teda ak pojde vsetko dobre.
    Toto je najma o PR a politike. Snadto prinesie dobre renome pre tu firmu a zamestnancom dobre skusenosti z ucasti na projekte. no a ti astronauti a team to nejako vydrzia tu hodinu v tom aute..
    „Retro“ design je paradny.

    Jiří Hošek
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    Charlie Blackwell-Thompson mluvila o pocitech hrdosti v jiné souvislosti, než jak jste si to chybně propojil.
    https://pbs.twimg.com/media/F0xwlBdXwAAcmZ5?format=jpg

    ov42
    ov42
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    A emise pochopitelně produkují skrze komín elektrárny někde v Miami.

    Dušan Majer
    Dušan Majer
    2 let před
    Odpověď  ov42

    Ne nutně, produkci elektřiny mohou zajišťovat třeba FV panely.

    rorejs
    rorejs
    2 let před
    Odpověď  Karel Kocourek

    Nikdo ale neříká, že vozy Canoo vybrali proto, že se ušetří pár deka CO2 na cestě od kosmodromu k raketě. Jistě že je to PR. Nikoli však PR pro NASA, ale pro Canoo. Kdyby šlo jen o to, jak spolehlivě dopravit kosmonauty k rampě, mohli prostě koupit pár sériových Ramů nebo Fordů a bylo by vystaráno. Podstata a smysl existence agentury NASA je ale trochu jiná. Je skvělé, že se rozhodli podpořit nadějnou a velice inovativní firmu, které tím možná pomohou přežít těžké začátky.

    Děkujeme za registraci! 

    Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

    Děkujeme za registraci! 

    Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.