SLEDUJEME: Agentura ESA představuje nové astronauty

V únoru loňského roku Evropská kosmická agentura oznámila, že v březnu spustí po 11 letech nový nábor astronautů. Celkem agentuře dorazilo více než 23 000 žádostí. Z České republiky bylo odesláno 202 žádostí od 165 mužů a 37 žen. Velký zájem o povolání astronauta způsobil zpoždění celého výběrového procesu, který v několika kolech neustále zužoval okruh kandidátů. Nyní je již výběr u konce – 23. listopadu ve 14:20 SEČ by mělo dojít ke slavnostnímu představení nově vybraných evropských astronautů. Bude mezi nimi i někdo z České republiky? To zatím nikdo mimo agenturu ESA neví. Naopak jisté je, že na vybrané muže a ženy čeká skutečně velmi slibná a hlavně pestrá budoucí kariéra.

Evropská kosmická agentura sice nemá svou vlastní pilotovanou kosmickou loď, ale i přesto čeká její astronauty opravdu pestré spektrum misí. Od návštěvnických a dlouhodobých misí na Mezinárodní kosmické stanici, přes výpravy na čínskou kosmickou stanici Tiangong až po cesty k Měsíci na lunární stanici Gateway (a snad i na měsíční povrch) díky spolupráci s agenturou NASA na jejím programu Artemis. V tomto článku najdete jak originální videopřenos z celé události od ESA, tak i česky psaný online přenos. Zítra bychom pak na našem webu chtěli vydat článek, který jednotlivé nováčky v oddílu evropských astronautů představí trochu podrobněji.

7 komentářů ke článku “SLEDUJEME: Agentura ESA představuje nové astronauty”

To je pecka!!! Myslím, že je hodně hodně pravděpodobné, že příští český kosmonaut se bude jmenovat Aleš Svoboda.
    Věřím, že až ESA za dva tři roky vycvičí ty „kariérní“ kosmonauty, přijde postupně řada i na tyhle záložní a bude jim dávat práci v ESA a posílat do kosmu na kratší mise do dvou až tří týdnů.
    Říkám si, že by si ESA mohla koupit cca 6 letů Dragonů a těch 17 kandidátů postupně na ISS do roku 2030 protočit.

2. Robert napsal:

Tak je v záložní posádce Aleš Svoboda.Tohle je naprostá BOMBA

3. Radek V. napsal:

Podle mých zdrojů by tam někdo zajímavý být měl. Takže doufám, že dobrá zpráva pro Česko.