První komerční náklad pro Starship

Plně znovupoužitelný systém Super Heavy Starship rozhodně nemá malé cíle a pokud uspěje, může výrazně změnit podobu kosmonautiky. K tomu je však zapotřebí, aby zákazníci tomuto systému věřili a využívali jej. Už dříve bylo jasné, že rakety Super Heavy a lodě Starship budou vynášet družice Starlink, stejně tak víme, že si agentura NASA vybrala lehce upravenou Starship jakožto pilotovaný lunární lander pro misi Artemis III. Nyní se nově vyvíjený systém dočkal své první veřejně oznámené zakázky od komerční společnosti. Japonská telekomunikační firma SKY Perfect JSAT oznámila, že si nechá v roce 2024 pomocí systému Starship vynést telekomunikační družici Superbird-9, která bude dopravena na dráhu přechodovou ke dráze geostacionární.

Družice Superbird-9 bude nabízet vysoký datový průtok, který bude možné nakonfigurovat podle požadavků zákazníků. Hlavním úkolem družice bude dodávka televizního vysílání v pásmech Ku a Ka do oblastí Japonska a východní Asie. Výrobcem družice bude společnost Airbus Defence and Space, která pro něj využije platformu OneSat. Do ostré služby má tato družice vstoupit ve fiskálním roce 2025 a poté by měla sloužit nejméně 15 let.

Přeloženo z:
https://www.skyperfectjsat.space/

Zdroje obrázků:
https://mediaassets.airbus.com/…9infographic-superbird-9-onesat-jsat-copyrightairbus.jpg

Print Friendly, PDF & Email

Kontaktujte autora: hlášení chyb, nepřesností, připomínky
Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

9 komentářů ke článku “První komerční náklad pro Starship”

  1. Kamil napsal:

    Proč StarShip? Je to třeba kvůli váze družice? Nebo chtějí být prostě první?

    • Radek napsal:

      OneSat je běžná platforma, určitě nepůjde o nějakou unikátně těžkou nebo velkou družici. Tady půjde spíš o reklamu pro novou konstelaci. Takový kontrakt přinese spoustu pozornosti a poskytovatele můžou kdyžtak později změnit, podobně jako před pár lety Ovzon…

      • Radek napsal:

        Doplním, Ovzon měl být první komerční zakázka pro FH, nakonec změnil poskytovatele na Arianespace.

      • bohyn napsal:

        Taky bych tam nevidel zadnou konspiraci, jen JSK dostala velkou slevu. Rekneme, ze slevu na urovni nakladu. No neber to, kdyz ten satelit mas pojistenej

    • PetrV napsal:

      První nebudou. Starlink má přednost. V Evropě vyrobený satelit pro japonce. Předchozí verzi 8 vynesla ariane 5.
      Nejspíš nizká cena a důvěra v dopravce SpaceX.
      Nejsme jediní, kdo sleduje pokrok systému SHS.
      Spíš musí vyrobit verzi, která vypustí náklad. Nepředpokládám, že by měl stejný tvar jako starlink ver.2

    • PetrDub napsal:

      Druhá možnost je, že to tímto způsobem „tlačí“ SpaceX, tj. že pro starty v roce 2024 už třeba F9 a FH nenabízí, popř. novým zákazníkům říká, že nebude mít další kapacitu, leda by chtěli využít SH/SS.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        To se mi moc nezdá. K odstavení raket z rodiny Falcon má docházet až po roce 2030. Já bych se třeba nedivil sdílenému startu – možná s touto oznámenou družicí poletí ještě něco dalšího, třeba na jinou dráhu.

      • PetrV napsal:

        Cena je v byznysu první.

Zanechte komentář

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.