Během závěrečných příprav rakety SLS na misi Artemis I proběhlo i hledání zdroje netěsnosti vodíkového potrubí, která se objevila během poslední zkoušky WDR. Ukázalo se, že jde o uvolněný díl na vnitřní stěně motorové sekce rakety, kde se připojuje přívodní potrubí zkapalněného vodíku. Díl označovaný jako collet má tvar kruhu s rozměrem přibližně sevřené pěsti a během sestavování pomáhá navést rychlospojku na správné místo. Týmy tento díl opraví, ale nejprve musí vstoupit do motorové sekce. Souběžně s touto činností probíhají i další plánované činnosti, které souvisí s předstartovní přípravou. Technici již vyměnili těsnění na rychlospojkách stojanů TSMU (tail service mast umbilical) a čeká na ně opětovné připojení spojovací desky, k čemuž ale dojde, až bude opraven uvolněný collet.
NASA stále počítá se startem mise Artemis I na konci srpna, přičemž konkrétní termín by měl být upřesněn až poté, co inženýři prozkoumají zmíněný collet. V hale VAB navíc pokračují práce spojené s aktivací baterií. Ty pro centrální stupeň měly být během víkendu aktivovány, než dojde k jejich instalaci na raketu. Poté se týmy zaměří na práci se systémem ukončení letu. Jde například o odstranění zařízení pro kalibraci „safe and arm“ na centrálním stupni a pomocných motorech, ale i demontáž a výměnu dekodérů příkazových přijímačů za letové jednotky. Zařízení „safe a arm“ jsou ruční mechanismy, který uvádí systém ukončení letu do konfigurace bezpečné (safe) nebo aktivní (arm). Dekodéry přijímače povelů pak přijímají a dekódují povely na raketě, pokud je systém aktivován.
Do lodi Orion byl instalován technologický demonstrátor, který má testovat možnosti digitálních asistentů a videospolupráci v hlubším vesmíru. Inženýři také provedli energetické zkoušky ohřívačů a senzorů jak v návratové kabině lodi, tak i v evropském servisním modulu.
Přeloženo z:
https://blogs.nasa.gov/
Zdroje obrázků.
https://images-assets.nasa.gov/…/KSC-20220110-PH-CSH01_0088~large.jpg
https://images-assets.nasa.gov/…/KSC-20220110-PH-CSH01_0039~large.jpg