ŽIVĚ: Začíná oživování evropského manipulátoru ERA

Ruští kosmonauti Oleg Artěmjev a Denis Matvějev dnes provedou z paluby Mezinárodní kosmické stanice ISS výstup do volného kosmického prostoru (VKD-52). Výstup začne v 16:25 SELČ a kosmonauti vystoupí přes přechodovou komoru v modulu Poisk (průlezem VL-1). Dnešní výstup je celkově 60. ruský výstup do volného kosmického prostoru, ale 52. plánovaný. Oleg Artěmjev bude mít při výstupu skafandr Orlan-MKS (č. 5) s červenými rozlišovacími pruhy. Denis Matvějev, pro kterého je to prvovýstup, pak Orlan-MKS (č. 4) s modrými pruhy. Na kosmonauty čeká více jak 50 dílčích úkolů zaměřených zejména na přípravu evropského robotického manipulátoru ERA.

Bude propojen a otestován externí ovládací panel manipulátoru a odstraněny nepotřebné ochranné kryty. Na robotický manipulátor ERA budou také připevněna madla pro snadnější pohyb kosmonautů při dalších výstupech. VKD-52 by měl trvat 6 hodin a 38 minut a skončit tak ve 23:03 SELČ. Další výstup stejné dvojice je naplánován na 28. dubna.

3 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Začíná oživování evropského manipulátoru ERA”

A ještě dodatečně děkuji za článek.

S ohledem na současné problémy vztahů Ruska se západem mám dotaz, komu vlastně právně patří ten modul ERA?