Vážení čtenáři, možná jste si v posledních hodinách stihli všimnout jedné změny, která náš web potkala. Není sice velká, ale pozornému oku našich čtenářů jistě neušla. Jde o změnu spojenou s hodnocením článků. Jak asi víte, pod každým článkem na našem webu najdete pole s hvězdičkami, ve kterém můžete ohodnotit kvalitu článku – pět hvězd, pokud se Vám článek velice líbil, jedna hvězda, pokud se vám nelíbil ani trochu (plus samozřejmě můžete zvolit cokoliv mezi těmito krajními hodnotami). Od 1. listopadu roku 2021 jsme však změnili nastavení pluginu, který toto hodnocení nabízí. Zatímco dříve mohli hvězdičkové hodnocení udělit všichni, nově mají tuto možnost pouze registrovaní (a přihlášení uživatelé). V tomto článku se pokusím vysvětlit důvody, které nás k tomu vedly.
S tím, jak je náš web stále populárnější (počet měsíčních návštěv se pravidelně pohybuje kolem čísla 200 000), roste i počet návštěvníků / uživatelů (měsíčně se pohybujeme kolem 40 000 lidí). Ačkoliv stále tvrdím, že drtivá většina z tohoto počtu je bezproblémová a naše komunita je v jádru zdravá a vzorná, při tomto počtu lidí se už nelze vyhnout občasným úletům. Už před několika měsíci jsme začali pozorovat, že různé články dostávají velmi nízká hodnocení, na která jsme nebyli dříve zvyklí. Protože nám na zpětné vazbě záleží, začali jsme přemýšlet, co je v článcích špatně, že se tolika lidem nelíbí. Jelikož jsme si nebyli vědomi zhoršení kvality našich článků, rozhodli jsme se na celý fenomén podívat podrobněji.
Analýza databáze hodnocení ukázala, že netradičně nízké hodnocení článků mělo na svědomí několik uživatelů, které bych se nebál nazvat trolly. V záznamech bylo jasně vidět, že tito lidé třeba během dvou minut udělí jednohvězdičkové (nejnižší možné) hodnocení třeba osmi článkům v řadě. Není přitom v lidských silách za tak krátký čas přečíst tolik článků. Jedná se tedy pouze o vandalský čin. V tu chvíli jsme začali poznávat, že náš systém hodnocení článků přestává plnit svou funkci. Hvězdičkové hodnocení jsme vždy chápali jako prostředek zpětné vazby od čtenářů směrem k redakci. Jenže za této situace bylo nemožné rozlišit, zda měl článek nízké hodnocení kvůli tomu, že se lidem nelíbil, nebo jen proto, že si ho jako svůj cíl vybrali vandalové.
V redakci jsme tedy poměrně dlouho diskutovali nad řešením této situace. Ve hře bylo i úplné odstranění hvězdičkového hodnocení, ale to nám stále připadalo jako příliš extrémní krok. Vždyť zmíněných vandalů je zlomek z celkového počtu uživatelů. Drtivá většina našich čtenářů používá tento systém normálně. Navíc si stále myslíme, že systém hvězdičkového hodnocení plní důležitou roli v poskytování zpětné vazby od čtenářů k redakci. Zároveň jsme ale věděli, že současný stav není možné udržet, protože systém ztratil svou vypovídací hodnotu.
Nakonec jsme se rozhodli pro kompromisní řešení. Hvězdičkové hodnocení zachováme, ovšem bude dostupné pouze registrovaným (a přihlášeným) uživatelům našeho webu. Tímto krokem bychom měli odfiltrovat anonymní výkřiky vandalů z davu. Svým způsobem se dá říct, že tento krok navazuje na změny, které 1. února 2020 potkaly komentáře na našem webu. Tehdy jsme totiž zavedli povinnost registrace pro psaní komentářů. Zpětně můžeme tento krok hodnotit jednoznačně pozitivně. Ano, na jednu stranu nám sice poklesl počet komentářů, ale na druhou stranu jejich kvalita a obsahová úroveň šly jednoznačně nahoru. Kvantitu tedy vystřídala kvalita, jelikož jsme se zbavili anonymních křiklounů (byť znova opakuju, že slušných uživatelů byla většina, ale hlasitá minorita často překřičela slušnou majoritu). Podobný vývoj očekáváme i u hodnocení. Dá se předpokládat, že počet hodnocení poklesne, ale výsledné číslo bude mnohem více vypovídající.
Na závěr článku ještě chci zdůraznit jednu zásadní věc. Cílem tohoto článku (a vlastně celé této změny) rozhodně nemá být odrazování uživatelů od nízkých hodnocení! Pokud máte pocit, že je článek špatný, klidně mu dejte nízké hodnocení. Aktuálně zavedená změna má za úkol eliminovat anonymní škodiče, kteří svým jednáním de facto likvidují informační přínosy této funkce. Rozhodně nechceme, aby nám uživatelé dávali jen samá pětihvězdičková hodnocení. Takový systém by nám byl k ničemu a nedával by žádnou zpětnou vazbu. Hodnoťte tedy dál naše články upřímně tak, jak se Vám líbí či nelíbí. A pokud se Vám nějaký nelíbí a dáte mu nízké hodnocení, pak je ideálním řešením napsat komentář vysvětlující, proč jste se tak rozhodli a co konkrétně se Vám na článku nelíbí. Tento krok pochopitelně není povinný, ale výsledná zpětná vazba se tím umocní. Ze samotného nízkého hvězdičkového hodnocení se totiž jeho důvod moc vyčíst nedá.
P.S. Je nám jasné, že internetová veřejnost obecně nevnímá podobné změny příliš pozitivně. Věřte však, že výsledné řešení není produktem ukvapeného rozhodnutí. Nad řešením jsme v redakci dlouho diskutovali, abychom nešlápli vedle. Cílem změny je udržet cenný prostředek zpětné vazby a přispět ke zlepšení interakce mezi redakcí a uživateli.
P.P.S. Při této příležitosti si ještě dovolím odkázat na náš článek z roku 2016, ve kterém vysvětlujeme, k čemu je vlastně hvězdičkové hodnocení určeno. Stručně shrnuto – hvězdičkovým hodnocením nehodnotíte, zda se Vám líbí či nelíbí událost, o které článek pojednává, stejně tak hvězdičkami nehodnotíte, jak máte rádi stát či firmu, o kterých článek je. Hvězdičkové hodnocení má sloužit pouze k ohodnocení kvality článku.
P.P.P.S. Ještě se sluší připomenout, že náš plugin umožňuje tzv. Revote, tedy změnu hlasování. Pokud jste se například na mobilním telefonu při hodnocení uklikli a udělili jste článku jiný počet hvězd, než jste zamýšleli, je možné hlasovat znovu – v takovém případě se původní hodnocení přepíše a systém dále pracuje s nově udělenou hodnotou.
P.P.P.P.S. Jako obvykle i dnes platí, že tento krátký článek věnující se technickým záležitostem chodu našeho webu nezalepí místo klasickému odpolednímu kratšímu článku o kosmonautice. Ten vyjde jako vždy v odpoledních hodinách.
Zdroje obrázků:
https://openclipart.org/image/2400px/svg_to_png/109939/5-Star-rating-system-PCAR-01.png
Souhlasím s tímto rozhodnutím. Je spousta záškodníků/pomlouvačů, kteří si jen řeší své mindráky a nebo rádi bezdůvodně kopou do všech a do všeho…
Díky za podporu.
Som s tym v pohode, ved je to koniec koncov riesenie, ktore sa pouziva bezne.
Ak aj niekde nizke hodnotenie dam (a myslim, ze sa to uz par krat stalo), snazim sa v komentari aj doplnit, preco som ho dal. Je to IMHO cennejsia spatna vazba, aj ked je riziko, ze kritika vyznie ako destruktivna, namiesto konstruktivnej.
Díky moc za souhlasný názor. Jak píšu, nízké hodnocení + vysvětlující komentář je ta nejlepší forma zpětné vazby. Samozřejmě i tady (jako všude jinde) záleží na formě, jakou je ta kritika sdělována, ale věřím, že s tím problém nebude.
Díky celé redakci za tento web.
Musím se přiznat, že hodnocení jsem zatím nikdy nepoužil (zkusím to napravit), ale naprosto souhlasím se zrušením anonymity hodnocení. Autor, který se pod článek podepsal, má právo vědět, kdo jeho práci hodnotí – zvláště, je-li hodnocení veřejné.
Děkujeme, že k nám chodíte. Ono je nám v zásadě jedno, kdo konkrétně dané hodnocení dal – jestli to byl Petr nebo Pavel. Spíše je to bariéra proti anonymním škodičům. Rozhodně to není tak, že bychom si dělali nějaké blacklisty těch, kteří nám budou dávat nízké hodnocení. 😀
V této souvislosti jen jeden dotaz, nedá se nějak nastavit, aby mě to pořád neodhlašovalo?
Upřímně řečeno nevím, ale předám to kolegovi, který má na starost technický chod.
Já osobně mám nastaveno, aby si prohlížeč pamatoval heslo a jsem přihlášený pořád.
To mám taky.
Dobrý den,
začal bych tím, že bych zkusil zaškrtnout možnost „Pamatovat si mě“ viz zde: https://ctrlv.cz/kdHc
Pokud toto nepomůže, tak mě kontaktujte na mail [email protected]
S pozdravem Vladimír Kordas
Heslo uloženo, pamatování zaškrtnuto, ale stejně to tak vydrží maximálně týden dva a pak jsem zase odhlášený. To samé platí pro prohlížení přes telefon.
Jaký používáte prohlížeč? Používáte nějaké webové rozšíření?
Mě systém odhlásí pokud přejdu na jiné zařízení, z mobilu na tablet a pak třeba na ntb. Pokud zůstávám u jednoho zařízení, trvalé přihlášení funguje bez problémů. Nejde u vás o stejnou příčinu?
Docela by mě zajímalo, tak jako u všech podobných anomálií: PROČ?
Proč trollové zasahují zrovna na tomto webu, který se lokální politikou nezabývá a v globální vydráždí maximálně bojovníky na frontě USA – Rusko. Navíc, když vy si na to dáváte tak velký pozor a případy, které se kdysi objevily řešíte hned v moderované diskuzi. Nebo to byl osobní útok na konkrétního autora? Z databáze to musí být na první pohled vidět. Můžete to zveřejnit?
Za mě je váš postup správný a fandím vám. Jen jste mě donutili se po dlouhé době přihlásit a přitáhnout si na stole blíž klávesnici 🙂
Odpověď na základní otázku PROČ, asi zůstane trvale nezodpovězená. Případně na ni můžeme odpovědět vágním (ale trefným): „Lidé jsou různí“. Do hlav prostě nikomu nevidíme.
Je pravda, že z analýzy dat vyplývalo, že většinu těch jednohvězdičkových hodnocení schytaly moje články, ale netuším, zda je za tím nějaká osobní antipatie vůči mé osobě, nebo zda je vysvětlení prozaičtější. Když tvořím většinu článků na webu, je tu jednoduše vyšší pravděpodobnost, že schytám podobné kobercové bombardování.
Údaje z databáze nemohu zveřejnit proto, že jsme se doposud snažili tyto vandalské útoky řešit tím, že jsme podobné do očí bijící nálety jednohvězdičkových hodnocení mazali. Se samotným zveřejněním údajů z databáze (po odmazání IP adres hlasujících) by samotný problém nebyl. Jde o to, že vlastně není co ukázat, když jsme ty vandalské hlasy odmazali. Chápu, že jsme se tím připravili o důkazy, ale v tu chvíli nás nenapadlo, že bychom to mohli někdy potřebovat – šlo hlavně o odstranění trollingu.
Jinak mnohokrát děkujeme za to, že nás čtete a že se k nám vracíte. Budeme se snažit, aby se Vám u nás i nadále líbilo.
P.S. Abych předešel případným spekulacím, je potřeba uvést, že jsme rozhodně nemazali všechna jednohvězdičková hodnocení. Není to tak, že bychom nechávali jen vysoká hodnocení. Mazali jsme opravdu pouze ty popsané vandalské útoky. Mnoho nízkých hodnocení jsme nechali.
OK, nevěřím, že by jste zrovna vy byl cílem. Přeji Vám Dušane hodně štěstí v další práci.
Lidé jsou různí a jsem přesvědčen o tom, že se najdou lidé, kterým můj styl nemusí vyhovovat. Každopádně mnohokrát děkuji za přání.
Jestli vám ty schody tajně nemydlí syn, co jsem ho měl čest vidět moderovat, roste vám konkurence 😉
Tady asi došlo k omylu. Já nemám žádné děti. 🙂 Nespletl jste si mne s někým? 🙂
Možná s Tomášem Přibylem ten co vím tak má syna ne?
Dokonce dva. 🙂
Bylo by fajn, kdyby se link pro přihlášení objevil poblíž hvězdiček. Teď je jen až dole pod všemi komentáři.
Můžeme promyslet, zda by šel nějak přesunout / zkopírovat i na tohle místo.
Jsem za, vždycky ho hledám, předem díky!
Kolega říkal, že se na to zkusí mrknout. Nic neslibujeme, ale aspoň to zkusíme. 😉
Zcela s tím souhlasím, podle mě je to dobrý krok proti těmhle vandalům kteří si dáváním špatného hodnocení na všech webech na které přijdou dělají dobrý den.
Díky za pochopení.
naprosto relevantní krok .. souhlasím.. a přeji všem, co mají „na svědomí“ tento web a vůbec všechny aktivity kolem, hodně síly a elánu, jste skvělý !!!
Děkujeme, že jste s námi.
Určitě správné rozhodnutí.
Je škoda, že také nejde omezit příspěvky na podepsané. Nejrůznější „nicky“ nabízejí anonymitu a moje zkušenost je, že tito přispěvatelé mají sklon (když jim dojdou argumenty) přecházet do osobní roviny a místo tématu článku „řešit“ diskutéra oponenta.
Osobně mi to nevadí. Pokud se někdo stydí podepsat pod svůj názor, je to dostatečně výmluvné. Ale určitě by to přispělo ke kultuře diskuzí. Chápu však, že je to neřešitelné ;-(
Přesně tak, řešit se to nedá. kdybychom (teoreticky) zavedli pravidlo, že se jako nick dá použít pouze jméno a příjmení, nic by lidem nebránilo se pojmenovat jinak, než se skutečně jmenují. My bychom to neměli jak ověřit, takže takové nařízení by pozbývalo smyslu.
„Váš nápad je velmi originální a podnětný“ (takto by to řekl Sir Humphrey Appleby 🙂 Možná bychom mohli přihlašování provádět pomocí autorizačních SMS. Což by bylo ještě originálnější a podnětnější.
Polopaticky: Nejednalo se o nápad, ale postesknutí. Zároveň jsem si vědom, že to není řešitelné. Což se v mém příspěvku také dočtete (poslední věta). Pořád si připadáte třeskutě vtipný?
Pořád si tak připadám. Nic se nezměnilo. A především mi nejde o to, že by váš nápad (postesknutí) byl nereálný. Což samozřejmě je, viz šílené profily třeba na Facebooku. Ale myslím si, že registrace a přihlašování pomocí anonymních nicků je naprosto normální záležitost a není důvod, aby se to kosmonautix pokoušel měnit. Navíc prostředí na tomto webu je ve srovnání s většinou ostatních naprosto luxusní a kulturní. Což je samozřejmě zásluha především šéfredaktora, který dlouhé roky moderuje a usměrňuje občasné úlety, kterých se dopouštíme.
Komentujete cosi, co není tématem článku a co nenajdete ani v mém komentáři. Ale něco, co se vylíhlo ve vaší hlavě a z jakéhosi důvodu jste tento svůj OT komentář přilepil na můj příspěvek, který jste si navíc „upravil“ k obrazu svému.
Neprezentoval jsem tady nápad, byť to tak urputně nazýváte. A postesknutí není ne/ reálné. Prostě je.
Nenavrhuju zrušení nicků na Kosmonautixu a nenavrhuju, aby se to pokoušel změnit. Pokud má někdo problém se podepsat, budiž mu přáno. Mi je to fuk. A opravdu vím, že je to neřešitelné.
Pánové, pojďme tuhle diskusi o ničem uzavřít, díky!
Dobrý podvečer. Nemám s tím vůbec žádný problém. Rád se přihlásím, pokud budu chtít něco hodnotit jinak, než na plných 5 hvězd (jako že jsem toto nikdy nehodnotil, protože a priori považuju tento zdroj informací a stránky Kosmonautix všeobecně jako takové za úžasný a hlavně seriózní zdroj informací a postřehů z kosmonautiky a vesmíru, o kterých jsem se z jiných zdrojů, hlavně z těch senzace chtivých médií, nikdy nic moc konkrétního nedozvěděl). Děláte svou práci perfektně, za to vám všem patří veliké plus a dík!
Děkujeme. Jsme moc rádi, že jste s námi a že se k nám vracíte.
Díky Dušane za reakci. Nemám se kam vracet. Jsem tu pořád s vámi, a pořád s Kosmonautixem. I tričko a mikinu jsem si zavčas objednal, než dodavatel přerušil dodávky, takže na setkání s kamarádama v Brně na hvězdárně jsem dokonale připravenej. Ale to je jen tak fakt na okraj.
Moc a moc si vážím toho, co váš tým dělá pro osvětu a vzdělání hlavně mladých lidí, kteří se snad cosi naučí ve fyzice na střední škole, ale neumí si to dát do hlavy tak, jak to umíte udělat tady v Brně na hvězdárně – pochopit souvislosti vztahů hmoty a světla atd atd .. Není to rozhodně šablona dinosaura z mínus 65 milionů let -je to fakt. Coý nám bylo vtloukáno v 60-letech do hlavy.
Velikou inspirací pro mě bylo setkání s Jiřím Grygarem, to jsem stál pod hvězdárnou v Brně asi 3 hodiny, a poslouchal jsem ho přes otevřené okno .. no je to dávno, ale tyhle zážitky se nezapomínají … …
Jsme velice rádi, že si naše tvorba našla čtenáře / diváky. Je to pro nás ta nejlepší odměna. Budeme se i nadále snažit nezklamat očekávání.
Zdravím celou redakci. Po letech jsem se tedy konečně zaregistroval 🙂 Michal
Děkujeme!
Vážení čtenáři. Díky za vaše komentáře. Nejdůležitější parametr, proč tu jsme, jste vy. Vaše komentáře nás neskutečně posouvají. Vaše přečtení nám dávají inspiraci, jak poutavě pro vás články píšeme. Vaše hodnocení dává rychlou zpětnou vazbu od těch, kdo nechtějí psát komentář. Je důležité, že to tu zůstává kultivované. Díky vám a díky kolegům. Je to vzácný ekosystém v dnešní roztříštěné době.
Krásně napsané Martine.
Narozdiel od väčšiny ostatných si nemyslím, že to bol dobrý nápad. Ani nie tá zmena, ale tento článok. Ním ste dali najavo trollom (ak nechcem použiť neslušnejší výraz), že si ich všímate a reagujete na nich. Presne to je to, čo chcú.
Hlavne sa nenechajte znechutiť.
Chápu, jak to myslíte, ale jelikož jsme museli přistoupit ke změně něčeho, na co byli naši uživatelé roky zvyklí, bylo potřeba o tom informovat a vysvětlit důvody. Transparentní a férový přístup k uživatelům je pro mne důležitější než Vámi popisovaná negativní možnost. Navíc si myslím, že se to dá pochopit i jinak. Může to být i signál pro trolly, že u nás nebudeme jejich výplody tolerovat, že jim prakticky zavíráme dveře. A žádný strach, znechutit se po těch letech určitě nenecháme. 🙂
Dúfam, že máte pravdu. V každom prípade držím prsty.
Děkujeme.
Dobry den,
vnimam tento krok ako nepopularny avsak nutny.
Osobne nemam rad stranky kde sa kvoli funkcnosti alebo pristupe k informaciam, ci „len tak“ musim registrovat/prihlasit.
Bohuzial dnesna doba nas k tomu prinutila z dovodov, ktore opisujete v clanku. U vas sa nastastie dostanem k celemu clanku aj bez potreby prihlasenia. Kvoli komentarom sa obcas prihlasim a hodnotenie clankov som, zatial nevyuzil (ale bolo by to stale na 4-5 * ).
Samotne prihlasovanie by ste vsak mohli ulahcit a odkaz umiestnit na zaciatok uvod/stranky. Takto ho musim hladat az na konci co je dost neprakticke.
Díky za názor i za pochopení. Volný přístup k článkům bez registrace je pro nás nepřekročitelný práh. Ostatně dosud všechny kroky související s nutností registrace a přihlášení jsme dělali jen pro případy, kdy čtenář přechází z pozice přijímání obsahu do pozice aktivní tvorby něčeho (psaní komentáře či udělení hodnocení). Jelikož čtením není možné nijak škodit, není ani z tohoto důvodu absolutně žádný důvod ukrývat naše články a dávat je pouze registrovaným. Navíc by to šlo přímo proti naší zásadě dostat informace k co nejširšímu spektru lidí.
O možnostech přesunu odkazů na registraci / přihlášení už kolega pracuje.
Obávám se, že tím ten problém omezit jedince kteří mají úchylnou potřebu za všech okolností škodit neomezíte. Když bude mít nutkání a vůli, tak to stejně obejde.
Abych se přiznal známkování článků hvězdičkami vůbec nevnímám a ani je sám nedávám a klidně bych bez toho obešel. Respektive u tak odborného webu si nedokážu představit, že by se někdo orientoval v článcích podle hodnocení a ne podle témat která ho zajímají…
Hodnocení ani tak není určeno pro čtenáře (každý si udělá sám představu, zda se mu článek líbil nebo ne). Spíše je určeno pro autory článků, aby měli od čtenářů zpětnou vazbu, jak se jejich dílo líbí.
A nemůže být při tomto systému autor méně populárních témat nevyhnutelně bitý?
Nemyslím si. Za hodnocení si nic nekupujeme, nemá žádné praktické využití. A navíc vždy (i v tomhle článku) zdůrazňuju, že při hodnocení by lidé neměli zohledňovat to, ze kterého státu pochází projekt o kterém článek informuje atd. Při hodnocení se má zohledňovat pouze to, jak dobře je článek vytvořen – když to přeženu je to jako známka ve škole. Tím by měl být zmiňovaný efekt méně populárních témat eliminován.
S touto změnou hodnocení naprosto souhlasím.
Děkuji.
Děkujeme za pochopení. 😉
U mě je smutné, že mě kosmonautika baví. Informace zde tu předkládané, jsou dohledatelné a já Vaši práci jinak než hvězdně, nemám jak podpořit. Vlastně ano! Tričkem “ Slapové síly u Titanu „. Díky.
Áno, anonymný vandalizmus dokáže zobrať hviezdičkám výpovednú hodnotu. Vaše rozhodnutie preto podporujem, aj keď… je mi to vlastne jedno. Hviezdičkami články na kozmonautix.cz nehodnotím, pretože neviem, čo mám vlastne hodnotiť. Úroveň spracovania témy? Tá je z môjho pohľadu (s jedinou výnimkou) vždy vynikajúca a ak sa aj vlúdi chybička, upozorním na ňu formulárom a po jej oprave by som mohla dať za 5*. Tak prečo nedávam? Lebo dať všade rovnaký počet, to je ekvivalentné tomu nedať hodnotenie nikde.
Obsah? Je pravda, že niektoré novinky ma až tak nepotešili, kým iné veľmi, ale za to, ako sa veci v kozmonautike majú, autor článku nemôže.
Možno by som uvítala skôr možnosť hodnotiť komentáre, aspoň palcami hore a dole. V komentároch je oveľa väčší rozsah kvalít, od pravopisné, cez odborné, až po osobné zaujatie.
Díky za pochopení, za zpětnou vazbu i za originální pohled.
Hodnocení komentářů jsme už jednou (téměř přesně před 4 lety) zkoušeli a na základě zpětné vazby (viz komentáře v odkazovaném článku) jsme se během tří dnů rozhodli tuto službu odstranit. Velmi mne to tehdy zklamalo, protože jsem si myslel, že by to mohlo mít pozitivní přínosy, ale reakce byly natolik negativní, že jsme od toho ustoupili. Je pravda, že čtyři roky jsou čtyři roky a za tu dobu se možná vnímání čtenářů změnilo, ale od té doby mám z této funkce respekt a zatím se ji „bojím“ navrhnout znovu. 🙂
P.S. Zaujala mne ta jediná výjimka v úrovni zpracování tématu. Je mi jasné, že to není věc, která by měla být veřejná, ale v rámci snahy o zvyšování kvality našeho webu bych požádal o zprávu třeba na mail [email protected], abychom se nad tím mohli případně zamyslet a zkusit to zlepšit. Každý takový podnět (i negativní) je pro nás velmi cenný. Konstruktivní kritika pomáhá zlepšit stav věci. Nemohu slíbit, že daný problém vyřešíme, ale aspoň se o to pokusíme. Předem tedy za zprávu děkuji.
Pěkně jste to vysvětlil a je to naprosto pochopitelné. Já neustále obdivuji kolik práce této činnosti všichni věnujete a současně jakou má úroveň. To si zaslouží spravedlivé hodnocení, tak snad tato změna bude k lepšímu.
Děkuji za pochopení. Ceníme si zájmu čtenářů. 😉