ŽIVĚ: Druhý pilotovaný New Shepard

Když v červenci poprvé odstartoval suborbitální nosič New Shepard s lidmi, byla to velká událost. Bylo jasné, že mise označovaná NS-16 znamená začátek nové éry suborbitální turistiky. Další mise (NS-17) byla opět bezpilotní a letěly na ní pouze vědecké experimenty. Nyní se však můžeme těšit na další pilotovaný výlet nad hranici kosmického prostoru. Let obstará nosič s výrobním označením NS4 a kabina bude RSS First Step. Na palubě budou čtyři lidé ze tří různých států. Společnost Blue Origin avizovala, že z přípravy na let i z letu samotného zajistí tradiční přímý přenos, jehož přehrávač najdete v tomto článku. Vysílání má začít 90 minut před startem, který je aktuálně naplánován na 16:00 SELČ.

Na palubě bude Australan Chris Boshuizen, bývalý inženýr agentury NASA a spoluzakladatel společnosti Planet Labs. Další křeslo obsadí Američan Glen de Vries, místopředseda Life Sciences & Healthcare, Dassault Systèmes a spoluzakladatel společnosti Mediadata. Další Američankou na palubě bude Audrey Powers, která pracuje pro Blue Origin. Čtvrtým členem posádky je kanadský herec William Shatner, který se díky svému věku 90 let stane nejstarším člověkem v kosmickém prostoru. Tento rekord zatím drží Wally Funk, která ve věku 82 let letěla na misi NS-16.

EDIT: Start v 16:00 nebude, ještě se řeší nějaké drobné problémy na nosiči.

16 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Druhý pilotovaný New Shepard”

1. Michal Václavík napsal:

Start posunut na 16:30 SELČ.

T konečně odečítá. Kapitán James T. Kirk William Shatner je ve svém věku frajer, i když působí unaveně. Přeji mu poklidné přistání.

3. Jandys napsal:

Tentokrát se jim nepodařilo uvolnit před otevřením kapsle již nepotřebná lana padáků, na rozdíl od červencového letu.
    A z reakcí J.Bazose na vyprávění W. Shatnera jsem rozpačitý snad ještě víc. Celý dnešní přenos byl takový smutný. I když se moderátorka snažila

4. Anton Florian napsal:

Tak trochu mě to to připomíná zábavu pro snoby.Technologie přistání a její zvládnutí stojí za zhlédnutí.

5. ov42 napsal:

Oligarchové opravdu není širší okruh lidí. Ale Kapitánu kirkovi ten skoro let do vesmíru moc přeju.

6. Pavel Kralicek napsal:

Nejzajimavejsi na tom letu nakonec bylo chovani a vypraveni W. Shatnera po pristani. Ty bezprostredni pocity a to jak byl uplne rozhozeny a na mekko…ano, je to herec, ale neverim, ze tohle hral a mel to ve scenari, aby potesil Bezose, nema to zapotrebi. Tohle je presne to co profesionalni kosmonautika prinese jen tezko a za to patri dik i Blue Origin/Bezosovi, proste jen nechali Shatnera vypravet o pocitech co mel a neresili cas!