VT_36_2021

Ne každý vědecký experiment vyžadující prostředí mikrogravitace musí za každou cenu letět na oběžnou dráhu. Možnosti jsou pestré a vždy záleží na potřebách konkrétního experimentu. V minulých dílech jsme si stručně představili tři pozemní prostředky k navození podmínek snížené gravitace či mikrogravitace. Dnes se zaměříme na rozdíly mezi nimi, rozebereme si výhody a nevýhody jednotlivých typů a také si řekneme, které metody se hodí pro které vědní obory.

Pokud Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku pořadu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

Vesmírná technika vychází na MALL.TV každý pátek .

Kromě Vesmírné techniky najdete na internetové televizi MALL.TV i další pořady Kosmonautixu. Každý den zde vycházejí Vesmírné zprávy, které informují o dění v kosmonautice. Také zde najdete živě a česky komentované přímé přenosy startů raket pod názvem Vesmírné starty.

Pokud si chcete prohlížet tyto pořady přímo v aplikaci na svém telefonu, tabletu nebo na chytré televizi, zde je návod jak naladit MALL.TV

4 komentářů ke článku “Vesmírná technika: Výzkum v pádových věžích, parabolických letech a výškových raketách”

Děkuji za tento díl, je to pěkné shrnutí. Snad to přispěje k tomu, aby si více lidí přestalo myslet, že na oběžné dráze je „vypnutá gravitace“, zatímco všude jinde je „vždy plná“ 🙂

Zároveň tento díl shrnuje důležitou část kosmického výzkumu, resp.příprav na něj. Nebo naopak, jak lze pro vědecké experimenty využít i jiné nástroje než ISS.

2. Robert Gonda napsal:

Pekné zhrnutie, vďaka za Vašu prácu.

Mám taký malý nápad na ďalšiu tému pre vesmírnu techniku – umelé vyvolanie preťaženia (na zemi centrifúga), opak nulovej gravitácie, resp. mikrogravitácie. Čo myslíte, vydalo by to na jeden diel?