sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (NROL-48)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Swissto12

Společnost Swissto12 dokončila předběžné posouzení návrhu své první družice Neastar-1 s přímým připojením k zařízení. Švýcarský výrobce malých geostacionárních družic to oznámil 15. září.

Telesat

Kanadská společnost Telesat nabízí družice Lightspeed jako most k IRIS², jelikož její konstelace širokopásmového připojení na nízké oběžné dráze Země (LEO) má být spuštěna v roce 2027, nejméně tři roky předtím, než má být v provozu evropská suverénní síť.

Vast

Generální ředitel společnosti Vast, která se zabývá vývojem komerčních vesmírných stanic, uvedl, že podporuje revidovaný přístup NASA k podpoře vývoje komerčních stanic a označil jej za nejlepší způsob, jak se vyhnout mezeře v lidské přítomnosti USA na oběžné dráze.

Armada

Společnosti Armada, specialista na mobilní edge computing, a Sophia Space začaly spolupracovat na vybudování integrované a škálovatelné výpočetní infrastruktury sahající od Země až do vesmíru.

Boeing

Společnost Boeing oznámila, že zahájila 3D tisk konstrukčních panelů, které tvoří páteř solárních panelů pro družice. Tento krok podle společnosti zkrátí výrobní dobu na polovinu a pomůže jí udržet krok s poptávkou.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Testy 3D vytištěných dílů raketového motoru

NASA navázala spolupráci s firmou Aerojet Rocketdyne, aby posunula vpřed technologie kovového 3D tisku a zlepšila možnosti jejich využití u raketových motorů na kapalné pohonné látky. Tyto motory by mohly najít uplatnění nejen u raket a lodí na oběžné dráze, ale i u přistávacích modulů. Tým RDT (Robotic Deposition Technology) z Marshallova střediska v Huntsville (stát Alabama) se věnuje návrhu a výrobě inovativních a lehkých spalovacích komor, trysek a vstřikovačů, které vznikají s využitím automatického robotického 3D tisku. Podle potřeby se používají různé metody – cold spray deposition, laser wire direct closeout, laser powder bed fusion, nebo laser powder directed energy deposition. Cílem tohoto snažení je rozvinout tyto procesy s využitím materiálů pro úsporu hmotnosti, aby bylo možné zhodnotit provozuschopnost, výkon a znovupoužitelnost při statických zážezích.

3D vytištěná spalovací komora před statickými zážehy.
3D vytištěná spalovací komora před statickými zážehy.
Zdroj: https://www.nasa.gov/

Tým RDT nedávno provedl testovací statické zážehy své lehké spalovací komory a trysky. Další hardware pro tyto zkoušky obnášel vstřikovače a trysky z uhlíkových kompozitů, které byly předtím použity v rámci programu LLAMA (Long Life Additive Manufacturing Assembly). „Testy komory ALPACA (Advanced Lander Propulsion Additive Cold-spray Assembly) od týmu RDT probíhaly velmi hladce a prokázaly schopnosti nové technologie zástupcům NASA i průmyslovým partnerům,“ uvedl Thomas W. Teasley, inženýr z Marshallova střediska.

Hardware si posupně prošel osmi zážehy s celkovou dobou hoření 365,4 sekundy. Hlavní spalovací komora zažila při každém testu tlaky až 5,17 MPa, přičemž teplota spalin se podle výpočtů blížila 3 400 °C. Testovaly se také tři různé trysky z uhlíkových vláken navržené pro tah 31 kN – také ony prokázaly své schopnosti odolávat prostředí s extrémními podmínkami – změřená teplota dosahovala více než 2 200 °C. „Program RDT / ALPACA a spolupráce NASA s Aerojet Rocketdyne je dalším příkladem naší spolupráce a partnerství v rozvíjení technologií 3D tisku,“ uvedl Bryan Webb z firmy Aerojet Rocketdyne.

Přeloženo z:
https://www.nasa.gov/

Zdroje informací:
https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/03192021-hfx3pics.jpg
https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/alpaca_pre-test-silo.png

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jiny Honza
Jiny Honza
4 let před

Velká část motorů rakety Electron je vyráběná 3D tiskem. A Rocket Lab v tom rozhodně není sama. Je to už dneska „normální“ technologie zpracování kovů, stejně jako kování nebo tlakové lití.
Ale vývoj a testování je samozřejmě vždycky ku prospěchu věci.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.