sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Malá družice ESAIL se činí!

Evropská družice ESAIL, která má zajistit vyšší bezpečnost lodní dopravy, dokázala za jediný den zachytit více než dva miliony zpráv od 70 000 lodí! Spolehlivá a výkonná družice byla postavena v rámci partnerského projektu ESA za účelem pomoci evropským a kanadským aerokosmickým firmám uspět na globálním telekomunikačním trhu. Projekt umožnil firmám, úřadům spojeným s lodní dopravou i vládám monitorovat rybaření, spravovat flotily, chránit životní prostředí a zároveň posílit bezpečnost a zajistit, aby byla moře bezpečná.

ESAIL sleduje celosvětový pohyb lodí tím, že zachycuje jejich radiové vysílání – konkrétně se jedná o automatický identifikační systém. S pomocí družice je možné plavidlo identifikovat i na velkou vzdálenost od pobřežních monitorovacích stanic. V rámci první fáze byla celá platforma ověřována lucemburským výrobcem, firmou LuxSpace, která se podílí na celé řadě malých a středních evropských projektů. Během testů se potvrdilo, že ESAIL funguje ve vztahu vůči lodní dopravě vzorně.

Pozice lodí, od kterých družice ESAIL přijala v jeden den přes dva miliony zpráv.
Pozice lodí, od kterých družice ESAIL přijala v jeden den přes dva miliony zpráv.
Zdroj: https://www.esa.int/

Druhá fáze již byla mnohem komplexnější – kanadský operátor ESAIL, firma exactEarth začal ověřovat proces přijímání a zpracování automatických identifikačních signálů z lodí. Právě v této fázi se družice ESAIL dostala z výše zmíněnému milníku – přijala za den více než dva miliony zpráv od 70 000 různých lodí, což představuje o 15 – 20 procent lepší úroveň detekce, než u předešlých družic. Fungování družice se podařilo optimalizovat s využitím adaptivního palubního i pozemního zpracování, aby bylo dosaženo maximálního počtu přijatých zpráv od lodí v oblastech se silnou lodní dopravou jako je třeba Severní nebo Jihočínské moře.

Družice ESAIL.
Družice ESAIL.
Zdroj: https://www.dlr.de/

Zmíněný provozovatel exactEarth nyní integruje data ESAIL do své družicové sítě, která poskytuje služby spojené s lodní dopravou zákazníkům jako jsou rybářské, celní, pátrací a záchranné agentury, nebo instituce pro ochranu životního prostředí, ale i Evropská agentura pro námořní bezpečnost. Peter Mabson, generální ředitel exactEarth říká: „ESAIL svým propracovaným užitečným nákladem pro vzorkování spektra a také schopnostmi multipolární antény nabízí výjimečný výkon pro detekci plavidel. Jsme opravdu velice rádi, že můžeme tuto pokročilou mikrodružici uvést do provozu. Naše díky patří agentuře ESA, firmě LuxSpace a celému evropskému výrobnímu týmu za jejich roli v tomto působivém úspěchu.

Oliver Salisch, jednatel firmy LuxSpace doplňuje: „Naše firma je extrémně pyšná na výkon a flexibilitu, kterou předvádí platforma Triton-2, která překonla očekávání zákazníka a umožnila optimalizaci výkonu na oběžné dráze. Ukazuje to schopnosti firmy LuxSpace poskytovat efektivní a spolehlivá technická řešení pro zákazníky na celém světě. Tyto výsledky byly možné díky extrémně plodné spolupráci s ESA a exactEarth při řešení každodenních výzev.

Projekt ESAIL měl podporu Lucemburské kosmické agentury i dalších členských států ESA. Marc Serres, generální ředitel Lucemburské kosmické agentury, říká: „Tato mikrodružice pro lodní dopravu postavená hlavním lucemburským systémovým integrátorem LuxSpace ve spolupráci s ESA, prokázala, jak mohou soukromé firmy a ESA blízce spolupracovat při vývoji nového komerčního produktu. Je to další hmatatelná ukázka úspěšnosti lucemburské kosmické strategie, která je zaměřena na vytvoření atraktivního ekosystému pro firmy a inovativní podnikatele v oblasti vesmíru.

Program Partnership Projects od ESA si dává za cíl vývoj udržitelných a komplexních systémů zaměřených na ověření na oběžné dráze. Elodie Viau, ředitelka telekomunikací a integrovaných aplikací v ESA k tomu říká: „ESAIL je vzorným příkladem toho, jak může ESA pomoci generovat významnou a hmatatelnou přidanou hodnotu pro inovace kosmické platformy. Podíváme se na vývoj vesmírných aktiv z hlediska jejich aplikací spojených se Zemi, jejich společenských a ekonomických výhod a bezchybné obchodní logiky našich obchodních partnerů. Vesmír nás na Zemi spojuje. Družice ESAIL ukazuje, jak jsou ESA a další evropské kosmické agentury schopné navázat jedinečná partnerství veřejného a soukromého sektoru, aby spojily své síly, svůj výzkum a technické know-how s průmyslovou dokonalostí, ambiciózními obchodními cíli a jasným zaměřením na tržní priority.

Přeloženo z:
https://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
https://www.esa.int/…/images/2019/01/esail/19184040-1-eng-GB/ESAIL.jpg
https://www.esa.int/…/ESAIL_captures_2_million_messages_from_ships_at_sea.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
athlo
athlo
3 let před

Nutně musí detekovat i vojenská plavidla. Jak s těmito informacemi nakládají?

Petr Scheirich
Petr Scheirich
3 let před
Odpověď  athlo

Družice ESAIL plavidla detekuje tak, že zachycuje jejich vlastní radiové vysílání kódu AIS https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_identification_system .
(K tomu ostatně slouží i přijímače na ostatních lodích a na pobřežních stanicích, přijímání z družic to jen usnadňuje celosvětově).
Pokud loď (ať už vojenská, nebo civilní) svůj vysílač AIS vypne, tak ji družice ESAIL „nevidí“.

athlo
athlo
3 let před
Odpověď  Petr Scheirich

Děkuji Vám za odpověd, ale bohužel to není celá pravda. Už ve videu v tomto článku říka odpovědná osoba, že se loď před ESAIL neschová vypnutím AIS. ESAIL detekuje veškeré rádiové vlny a tak najde i lodi, které nikdy AIS instalovaný neměly.
Nejspíše najde i ponorky. Jak je známo ryby radiové vlny neprodukují.
Velmi jim fandím, jenom mne zajímalo jestli není známo, jak se toto řeší, když jde o soukromé firmy.

Petr Scheirich
Petr Scheirich
3 let před
Odpověď  athlo

To video je z roku 2015 a vůbec se v něm nemluví o družici ESAIL. Mluví se tam obecně o družicích ESA a o tom, jak se dají data z nich využít ke zvýšení bezpečnosti na moři.
V té konkrétní pasáži, kterou zmiňujete, ten člověk prostě jen vyjmenovává různé způsoby, jak lze najít loď, která vypnula svůj AIS. Třeba triangulací (což ani nemusí být družicově) pakliže vysílá aspoň něco, nebo radarem. Ani jedno z toho družice ESAIL nedělá.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.