sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Josef Aschbacher

Josef Aschbacher 13. května při slyšení před výborem Evropského parlamentu prohlásil, že je „zázrak“, že Evropa dosáhla vedoucí role v některých vesmírných oblastech, jako je pozorování Země a navigace, vzhledem k tomu, že její výdaje na vesmír značně zaostávají za Spojenými státy a Čínou.

Artemis Accords

Norská ministryně obchodu a průmyslu Cecilie Myrsethová podepsala Artemis Accords během akce v sídle Norské kosmické agentury v Oslu, které se zúčastnil šéf agentury a chargé d’affaires velvyslanectví USA v Oslu.

Solestial

Startup Solestial, který se zabývá solární energií získal v rámci financování série A 17 milionů dolarů na rozšíření výroby křemíkových fotovoltaických panelů pro vesmírné aplikace.

OneWeb

Společnost Ramon.Space, specialista na vesmírné výpočty, 14. května oznámila dohodu o dodávce systémů digitálních komunikačních kanálů pro nejméně 70 připravovaných družic OneWeb, což pomůže s přechodem konstelace na softwarově definovanou síť, kterou lze aktualizovat na oběžné dráze.

Zeno Power

Zeno Power, startup financovaný rizikovým kapitálem, který vyvíjí jaderné baterie pro extrémní prostředí, 14. května oznámil, že získal 50 milionů dolarů v rámci financování série B na urychlení své práce v oblasti vesmírných a podvodních energetických systémů.

Arabsat

Saúdskoarabský geostacionární operátor Arabsat podepsal 14. května dohodu o poskytnutí širokopásmové kapacity z navrhované konstelace na nízké oběžné dráze Země se společností Telesat.

Varda Space Industries

Společnost Varda Space Industries oznámila, že 13. května úspěšně přistála její návratová kapsle W-3 v Jižní Austrálii, čímž dokončila svou třetí misi. Mise W-3 se zaměřila na shromažďování dat pro vojenský hypersonický výzkum.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Mise Artemis I pohledem servisního modulu

Evropská kosmická agentura hraje v americkém programu Artemis významnou roli. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že nejdůležitější částí kosmické lodi Orion je návratová kabina, není tomu tak. Ano, v návratové kabině budou od mise Artemis II sedět lidé a právem se na tento díl bude zaměřovat pozornost, ale bez servisního modulu by loď neměla elektrickou energii, nemohla by manévrovat a komplikované by byly také další činnosti. Tohle všechno má na starost právě servisní modul, který vyrábí Evropská kosmická agentura.

ESA se nyní pochlubila animací první mise, při které bude loď Orion vyzkoušena v kompletní konfiguraci, tedy se servisním modulem. Animací mise Artemis I již vzniklo mnoho, ale tohle se (logicky) zaměřuje na činnosti spojené se servisním modulem. Video Vám doporučujeme i pokud neumíte anglicky. Klip totiž neobsahuje žádný komentář, pouze hudební podkres. Jednotlivé kroky jsou pouze stručně textově popsány. Tak si můžete hezky vychutnat čtyři minuty působivých animací.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/

Zdroje obrázků:
https://www.nasa.gov/…/orion_service_module_acoustic_test_co.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Josef Somik
Josef Somik
4 let před

Nedokážu pochopit, jak vesmírná agentura může vydat video, kde vizualizuje úplné nesmysly.
Nereálný pohled je už na brzdící manévr u Měsíce, čas 1:15
Zapadající Země za vycházejícím obzorem je neskutečná blbost, čas 2:01
A vizualizace oddělení servisního modulu je taky nereálná, čas 2:46

Kdyby takovou animaci vydal nějaký bulvár tak neřeknu, ale kosmická agentura?

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpověď  Josef Somik

Jasně, nepřesnosti se najdou. Ale já osobně bych byl trochu smířlivý. Úkolem těchto vizualizací (podle mého názoru) není vytvořit naprosto přesnou kopii reality 1:1. Je tam prostor pro určitou uměleckou licenci. Cílovou skupinou nejsou odborníci, kteří budou na základě vizualizace něco analyzovat. Video cílí na běžnou veřejnost, která si podobných detailů asi ani nevšimne. Jinými slovy – u tohoto typu videí je důležitější, jak to vypadá, než jestli je to na 100% fakticky přesné. A myslím si, že tento úkol to plní skvěle. Věřím, že se najde dost mladých lidí, kteří se díky tomu nadchnou pro kosmonautiku. Jasně, časem (až proniknou do tématu) pochopí, že to video mělo mouchy …

Adam Rrezzaabek
Adam Rrezzaabek
4 let před
Odpověď  Josef Somik

Myslim, ze ESe trocha marketingu neuskodi…

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.