sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Záchranný motor pilotovaného Orionu

Kosmická loď Orion bude při startu vybavena záchrannou věžičkou, která ji v případě nebezpečí odnese pryč od rakety SLS. Tato věžička bude tvořena třemi typy motorů na tuhé pohonné látky. Největší z nich je motor únikový, který zajistí samotné vzdálení lodě od rakety. Tento motor pro první pilotovanou výpravu v lodi Orion již dorazil na Floridu. Tahač s transportním kontejnerem vyjel z areálu firmy Northrop Grumman v Promontory (stát Utah) a 13. dubna dorazil na Kennedyho středisko. Únikový motor pro misi Artemis II nyní na Floridě čeká celá série zkoušek, které ověří jeho připravenost.

Přeloženo z:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…2809b75a2424c92c89bb923518c35669&oe=5EC015B3

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Štítky:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
poipop
poipop
4 let před

Nejspíš tomu úplně nerozumím. Ale jak je velký / těžký ten motor? Tak nějak jsem měl za to, že jde o objem dejme tomu řádově metr v průměru a třeba metr na délku. A hmotnost, že může být když hodně tak ve stovkách kg. A tak si říkám, jaký je vůbec důvod, že se takový motor převáží kamionem s nosností desítek tun? Nechci tu myšlenku šmahem zahodit vysvětlením že proto, že na to jsou peníze….. A asi tomu nerozumím, ale podobný objem a hmotnost bych přes půlku států poslal spíš dodávkou. Ale uznávám, nejsem Northrop.

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  poipop

Kompletně celý LAS (záchranná věžička) váží cca 8 tun. Hmotnost únikového motoru jsem nedokázal najít. Domnívám se, že kontejner byl potřeba nikoliv kvůli rozměrům, ale spíše pro udržení optimálního prostředí transportovaného kusu.

Ivo
Ivo
4 let před
Odpovědět  poipop

Kdysi jsem viděl předchůdce tohoto motoru na KSC a byl tedy pěkně dlouhý, odhaduji tak kolem 8 metrů. Musí být asi frustrující, když někdo pracuje na tomto projektu již přes 20 let (je to asi 12 let zpátky a už tehdy na tom pracovali skoro deset let) a ještě ani jednou neletěl. :-/

Dušan Majer
Dušan Majer
4 let před
Odpovědět  Ivo

To není zase takový problém. Ti lidé jsou na to zvyklí a o to víc se těší. 😉

HM
HM
4 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Možná mají trochu rozporuplné pocity. Jejich dílo totiž odvede svou práci pouze v případě, že se na raketě něco podělá a to je jistě velmi nežádoucí a tedy relativně málo pravděpodobná událost.
Co se týče dobrého pocitu z práce, já bych se těšil asi nejvíc na nějaký certifikační test 🙂

Jiří Hošek
4 let před
Odpovědět  HM

Finální letový test záchranné věžičky Orionu byl uskutečněn 2.7.2019.comment image

Jiří Hošek
4 let před
Odpovědět  Ivo

Záchranná věžička Orionu už letěla třikrát.

Jiří Hošek
4 let před
Odpovědět  poipop

Pro představu velikosti – fotografie únikového motoru pro Artemis I při vykládce z kamionucomment image

https://kosmonautix.cz/2020/04/18/zachranny-motor-pilotovaneho-orionu/