ŽIVĚ: Zakončení opravy AMS-2

Luca Parmitano a Andrew Morgan – astronauti z Itálie a USA vystoupili v uplynulých měsících třikrát do volného prostoru, aby opravili nesmírně složitý vědecký přístroj, který nikdy nebyl stavěný na to, aby se ve vesmíru opravoval. Sám Luca Parmitano trefně přirovnával činnosti astronautů k operaci mozku – maximální přesnost, omezený pracovní prostor, použití speciálních nástrojů vytvořených pouze pro tento úkol, to byly hlavní znaky všech výstupů při kterých astronauti instalovali čerpadlo chladicího média, řezali a napojovali drobné trubičky, aby se mohl do aktivní služby vrátit přístroj AMS-2 studující kosmické záření.

Dnes by měli oba astronauti vystoupit do volného prostoru naposledy a zakončit tak jeden z nejsložitějších úkolů, který se na vnější stěně ISS v posledních letech prováděl. Oběma astronautům začne jejich výstup z přechodové komory modulu Quest ve 12:50 SEČ a měl by trvat jako obvykle zhruba šest a půl hodiny. Svým kolegům budou z útrob stanice pomáhat Jessica Meir a Christina Koch, které mají za úkol ovládat robotické rameno. V našem článku najdete vložené okno přehrávače NASA TV, která začne s tématickým vysíláním okolo 11:30 SEČ.

5 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Zakončení opravy AMS-2”