SLEDUJEME: Crew Dragon poprvé na rampě 39A

Crew Dragon pro nepilotovanou misi DM-1 v montážní hale vedle rakety Falcon 9 pro tuto misi.

Zběsilé tempo událostí začátku roku nepolevuje! Po průletu kolem nejvzdálenějšího objektu v historii a po prvním přistání na odvrácené straně Měsíce tu máme historicky první vývoz soukromé kosmické lodi pro posádku na startovní rampu. V nejbližší době začnou přicházet fotografie, které zachytí začátek nové éry americké kosmonautiky. V tomto článku se Vám je pokusíme přinášet společně s dalšími doprovodnými informacemi, jak se budou objevovat. Užijte si s námi další z velkých momentů mladého roku 2019.

Celý proces nese označení Integrated Stack Dry Dress Rehearsal, což pěkně popisuje celou situaci. Integrated Stack je označení pro sestavu kompletní rakety Falcon 9 s lodí Crew Dragon, Dress Rehearsal můžeme přeložit jako nácvik a slovo Dry znamená suchý, což znamená, že při zkoušce nebude docházet k plnění nádrží. V rámci těchto testů se prověří kompatibilita nosného systému s prvky rampy. Jedním z nejzajímavějších prvků testu bude přiklopení přístupového ramene CAA k nástupnímu otvoru do lodi Crew Dragon.

21 komentářů ke článku “SLEDUJEME: Crew Dragon poprvé na rampě 39A”

1. sfvfvfsv napsal:

dress rehearsal = kostýmní zkouška

Trochu off topic: co veze Dragon na ISS

3. Tomas mik napsal:

Kdy bude na nasa tv prenost o utima thule?

4. kitka napsal:

Ohromná vďaka pán Majer. Boli sme pri začiatku novej éry vďaka vám. Dobrú noc.

Vypadá to hodně dobře.
    Mimochodem na těch malých fotkách hned české trénované oko vidí na lodi nápis ŠPAČEK (ty háčky si automaticky domyslí, když to X na konci vypadá jako K). Je jen škoda, že tu kosmickou loď opravdu nepojmenovali Starling. To by bylo kouzlo nechtěného dokonalé, protože „starling“ právě znamená česky „špaček“ (druh ptáčka). A ten Špaček – Starling by přitom bylo dost dobré jméno, protože by krásně přidávalo hvězdnou asociaci toho „nebeského ptáčka“, protože to zní stejně jako sousloví „star“ – „link“, tedy doslovně „spojení s hvězdami“. Škoda, no.