sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (NROL-48)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

GHGSat

Společnost GHGSat plánuje rozšířit svou konstelaci monitorovacích a analytických služeb skleníkových plynů o 47 milionů kanadských dolarů formou vlastního kapitálu a půjčky.

Anduril

Společnost Anduril, která se zabývá obrannými technologiemi, a startup pro vesmírnou dopravu Impulse Space se připravují na demonstraci autonomního setkání a přiblížení na geostacionární oběžné dráze Země. Test je plánován na rok 2026.

SpaceX

SpaceX očekává, že začne testovat služby přímého přenosu dat do zařízení s využitím nově získaného spektra od společnosti EchoStar již koncem příštího roku.

Swissto12

Společnost Swissto12 dokončila předběžné posouzení návrhu své první družice Neastar-1 s přímým připojením k zařízení. Švýcarský výrobce malých geostacionárních družic to oznámil 15. září.

Telesat

Kanadská společnost Telesat nabízí družice Lightspeed jako most k IRIS², jelikož její konstelace širokopásmového připojení na nízké oběžné dráze Země (LEO) má být spuštěna v roce 2027, nejméně tři roky předtím, než má být v provozu evropská suverénní síť.

Vast

Generální ředitel společnosti Vast, která se zabývá vývojem komerčních vesmírných stanic, uvedl, že podporuje revidovaný přístup NASA k podpoře vývoje komerčních stanic a označil jej za nejlepší způsob, jak se vyhnout mezeře v lidské přítomnosti USA na oběžné dráze.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Povolí už konečně počasí start Antaresu?

Podle plánu měla americká soukromá loď Cygnus odstartovat k Mezinárodní vesmírné stanici už ve čtvrtek, ale počasí bylo proti. Startovat se mělo z Virginie  a přes východní pobřeží zrovna přecházel frontální systém. Raketa Antares má navíc pro tuto misi okamžité startovní okno, takže byl start odložen o 24 hodin. Jenže ani v pátek dopoledne se neletělo. NASA po dohodě s firmou Northrop Grumman rozhodla o odkladu startu o 24 hodin kvůli špatnému počasí. Přichází tedy třetí pokus. Věřme, že do třetice už budeme úspěšní a jubilejní desátá zásobovací loď Cygnus bude moci vyrazit vstříc Mezinárodní vesmírné stanici.

Ke startu by mělo dojít zítra, tedy v sobotu 17. listopadu v 10:01 středoevropského času. Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 9:45 SEČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu. Tím se dostanete na stránku přenosu na YouTube. Pokud z jakéhokoliv důvodu (třeba kvůli pomalému internetu, nebo datovým limitům) nemůžete sledovat video, bude pro Vás na této stránce připraven psaný online přenos, o který se bude starat Karel Zvoník. Nové příspěvky se Vám zobrazí automaticky – stránku obnovujte pouze v případě, kdy se nový příspěvek neobjeví více než pět minut.

Zdroje informací:
https://www.nasa.gov/nasalive
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…fe62a510bf283ad48d01887d5127eb85&oe=5C89CF9A

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jan Regent
Jan Regent
6 let před

duky 🙂

Ledna
Ledna
6 let před

Dobry den,
Dekuji za prenos. Furt mi neni jasny proc legendarni atlasy a nyni i antares, používají ruske motory.
USA nemaji vlastni motory?
Mate o tom nejaky článek?

Dekuji

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Ledna

Američané samozřejmě mají vlastní motory – namátkou RS-25 z raketoplánů a pro SLS, Merliny z Falconů, RS-68A z Delt IV a tak dále. Ruské motory jsou pro dvě Vámi zmíněné rakety využívány hlavně proto, že mají velmi dobrý poměr ceny a spolehlivosti. Ono je levnější si koupit něco, co už má výrobní linku, než rozjíždět něco vlastního. V případě motorů RD-180 se navíc říká, že svou roli mohl sehrát zájem Američanů na tom, aby po rozpadu Sovětského svazu měly ruské raketové podniky odbyt a aby jejich zaměstnanci nemuseli odcházet do jiných států, kde by mohly být jejich znalosti využity pro armádní účely.

Michal Kára
Michal Kára
6 let před
Odpověď  Ledna

Velmi telegraficky: Protože v devadesátých letech od Ruska výhodně odkoupili větší množství vyrobených motorů, které Rusové nepotřebovali.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.