sociální sítě

Přímé přenosy

New Glenn (EscaPADE)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

D-Orbit

Italská společnost D-Orbit, která se zabývá vesmírnou logistikou, oznámila 6. listopadu ukončení soutěže CTRL+Space, první evropské soutěže v kybernetické bezpečnosti Capture-the-Flag (CTF) na oběžné dráze.

EchoStar

Provozovatel geostacionárních družic EchoStar prodává další část rádiových frekvencí, aby pomohl zlepšit služby SpaceX pro přímou komunikaci s buňkami ve Spojených státech, výměnou za akcie společnosti v hodnotě 2,6 miliardy dolarů.

Sceye

Společnost Sceye vyvíjející stratosférické platformy pro telekomunikace a související aplikace získala ocenění od agentury NASA za využití této platformy pro monitorování životního prostředí.

BlackSky

Společnost BlackSky, která se zabývá satelitními snímky, 6. listopadu uvedla, že tržby společnosti ve třetím čtvrtletí nedosáhly očekávání. Důvodem je úprava výdajů americké vlády v rámci důležité zpravodajské smlouvy, ve které došlo ke škrtům ze strany Bílého domu.

ESA

Evropská kosmická agentura upřesnila svůj plán pro program European Resilience from Space (ERS) a nastínila rozsah programu v hodnotě 1 miliardy eur, který přímo propojí pozorování Země, telekomunikace a navigaci s rostoucími potřebami Evropy v oblasti obrany a bezpečnosti.

Astranis

Společnost Astranis 5. listopadu oznámila plány na spuštění mobilní ad-hoc síťové služby s názvem Vanguard, která bude využívat její malé geostacionární družice k rozšíření dosahu komunikace typu point-to-point pro pomoc při katastrofách nebo pro bezpečné obranné operace.

Čínský institut

Čínský institut nedávno dokončil pozemní testy toho, co popisuje jako rekonfigurovatelnou flexibilní výrobní platformu na oběžné dráze, zaměřenou na budoucí velkoobjemovou a nízkonákladovou výrobu ve vesmíru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Testy evropských solárních panelů pro Orion

Vizualizace lodi Orion - hlavní motor lodi se nachází uprostřed servisního modulu.

Na konci dubna jsme Vám přinesli článek věnovaný stavba evropského servisního modulu pro premiérovou misi EM-1 americké kosmické lodi Orion. Článek se zaměřil na pokroky ve stavbě samotného servisního modulu a jen v závěru jsme zmínili, že solární panely prochází samostatnými zkouškami. Nyní ESA zveřejnila video, které ukazuje, co všechno se u panelů testovalo. V technologickém středisku ESTEC byl nejprve složený solární panel posazený na vibrační desku, která se následně začala třást se stále vyšší frekvencí. Cílem bylo ověřit, zda relativně křehké panely odolají vibracím, které jsou nedílnou součástí každého startu.

Další součástí testů byly zkoušky akustické – při nich byl složený solární panel usazený (a upevněný) před silnými troubami, které pak začaly vytvářet akustické podmínky srovnatelné s těmi, které nastanou při startu. Aby se ověřilo, zda tyto drsné testy nijak neovlivnily správnou funkci panelů, došlo ještě ke zkoušce jejich rozkládání. Inženýři je pak připojili do elektrického okruhu a zkoumali jednotlivé články. Po odeslání do Spojených států podstoupí panely další kolo zkoušek -tentokrát však již po integraci do většího celku. Níže přiložené video se záznamy výše zmíněných zkoušek jsme nepřekládali, protože jde spíše o vizuální zážitek a pár obsažených informací jsme vložili do textu tohoto článku.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/

Zdroje obrázků:
https://www.nasaspaceflight.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-02-15-173316.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před

Ještě si dovolím přidat video z právě skončených testů Kardanova závěsu hlavního motoru letového exempláře servisního modulu pro EM-1, které proběhly v Brémách.
Jen tryska není letová (ta je v USA).

https://youtu.be/mf37BUmx-2M

Jirka
Jirka
7 let před
Odpověď  Jiří Hošek

To je uzasne. Netusil jsem, ze jde motor ESM naklanet. Umi to i jine kosmicke lidi? K cemu je to dobre? U rakety chapu, ale proc u sm nestaci nasmerovat celou lod spravnym smerem manevrovacimi tryskami?

MichaelM
MichaelM
7 let před
Odpověď  Jirka

(a) Ano, všechny, eg, Apollo Service Module.

(b) Protože motor tlačí těžiště, které nemusí být nebo nebývá na ose pevně upevněného motoru.

BTW, u letů Apolla můžete slyšet nebo číst jak programují počítač na tuto výchilku těžiště.

pbpitko
pbpitko
7 let před
Odpověď  MichaelM

Ťažisko sa presúva aj samotným náklonom a prelievaním sa paliva a okysličivadla zo strany na stranu.

pbpitko
pbpitko
7 let před

Nie je niekde napr. graf aké max. G sa dosahuje pri rôzných frekvenciách ?
pb 🙂

Michal Václavík
7 let před
Odpověď  pbpitko

Z videa není jasné, o jaký přesně druh vibračního testování šlo. V podstatě je rozsah od 0,5 do 20 g, logicky se při zvyšující frekvenci úroveň snižuje. Pokud chceš podrobnější informace, tak mi napiš email.

pbpitko
pbpitko
7 let před

No, to iba tak zo zvedavosti, môžem bez toho žiť. Písal som iba preto ak by to niekto vedel, nie aby mi to vyhľadával.
DíK !
pb 🙂

maro
maro
7 let před

No, ono se to zrychleni vubec nemusi pri rostouci frekvenci snizovat. Muze byt porad stejne. Jen se proste zmensuje amplituda vychylek. A samozrejme, pokud by dokazali udrzet tu amplitudu pri vsech frekvencich stale stejnou, tak by naopak zrychleni pro zvysujici frekvenci stale rostlo. Ta sinusovka by byla mnohem „strmejsi“.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.