Luca Parmitano bude velet ISS

Belgičan Frank de Winne byl jediným evropským astronautem, který kdy velel dlouhodobé expedici na Mezinárodní vesmírné stanici. Zanedlouho se této cti dočká Němec Alexander Gerst a příští rok bude velitelem italský astronaut Luca Parmitano. Ten byl součástí výběru astronautů z roku 2009 a v roce 2013 strávil na ISS 166 dní, během kterých mu šlo dokonce o život, kdy jeho helmu během výstupu do volného prostoru začala plnit voda. V příštím roce se na stanici vrátí a společnost mu budou dělat Američan Andrew Morgan a Rus Alexander Skvorcov (viz náš článek). Tato trojice bude na stanici během expedic s pořadovými čísly 60 a 61, přičemž Parmitano bude v čele té druhé.

Italský astronaut se na svou roli již pilně připravuje. Věnuje se simulacím nejrůznějších situací, které mohou nastat a zaměřuje se také na práci s nejrůznějšími vědeckými experimenty, které má během své kosmické mise obsluhovat. V současné době prochází intenzivním tréninkem v Rusku na simulátoru kosmické lodi Sojuz, která jej v příštím roce vynese do vesmíru. V současné době je vypuštění Sojuzu MS-13 plánováno na červenec roku 2019.

Luca Parmitano bude velet ISS, 5.0 out of 5 based on 14 ratings

Rating: 5.0/5 (14 votes cast)

7 komentářů ke článku “Luca Parmitano bude velet ISS”

1. Jirka Hadač napsal:

Já se hlavně těším na velení Alexandra Gersta – Ordnung muss sein :-). Dodnes si vzpomínám, když jsem tuhle větu vyslovil ve společnosti Němce a jeho okamžitá a bezprostřední reakce byla JA. 😀
    A teď vážně, není funkce velitele tak trošičku pouze formální? Protože mi přijde, že všechny zásadní rozhodnutí stejně dělá Země.
    TO mi připomíná rozhovor s Chrisem Hadfieldem, kde zmiňoval, že v jednu chvíli ho zaskočila věta, která mu byla řečena – Earth said a tak nějak si to neuměl představit najednou 😀