ŽIVĚ A ČESKY: Antares čeká na druhou šanci

Přípravy na sobotní start probíhaly podle plánu – počasí bylo skvělé, systémy rakety Antares i kosmické lodi Cygnus pracovaly tak, jak měly. Ke startu však nakonec nedošlo, protože do zakázané oblasti vletělo letadlo, které tam nemělo co dělat. Startovní okno bylo moc krátké a bylo jasné, že odklad nepřipadá v úvahu. Start se tedy posunul o necelých 24 hodin a v neděli po obědě nás čeká opakování.  Věřme, že i tentokrát bude přát počasí i technika, ale že se neobjeví zase nějaký nepoučený pilot.

Ke startu by mělo dojít zítra, tedy v neděli 12. listopadu ve 13:14 středoevropského času, náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 13:00 SEČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu. Tím se dostanete na stránku přenosu na YouTube. Pokud z jakéhokoliv důvodu (třeba kvůli pomalému internetu, nebo datovým limitům) nemůžete sledovat video, bude pro Vás na této stránce připraven psaný online přenos, o který se bude starat Martin Gembec. Stránku není potřeba obnovovat – nové příspěvky se Vám zobrazí automaticky.

15 komentářů ke článku “ŽIVĚ A ČESKY: Antares čeká na druhou šanci”

1. Vlastimil Pospíchal napsal:

Při startu se netřepe celá rampa, ale hlavně kamera, která tu rampu snímá – včetně stožáru, na kterém je upevněna.

Bylo tam hezky vidět intenzivní chlazení rampy.

2. Jožka Somík napsal:

Měl bych takový dotaz. Na Novinkách se píše: „NASA poslala na druhý pokus do vesmíru další loď“ Není to špatně? Vždyť raketa snad patří společnosti Orbital ATK. Tak kdo tedy vyslal do vesmíru tuto raketu a loď Cygnus? NASA nebo Orbital ATK?

Jak je to nákladově, kolik stojí 1 kg na LEO ve srovnání k SpaceX, ESA a NASA. Dík.