sociální sítě

Přímé přenosy

Atlas V (Starliner 1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

ESA

Evropská kosmická agentura oznámila plány na nábor přibližně 520 nových zaměstnanců počínaje rokem 2026, a to na základě rozhodnutí schválených na 342. zasedání Rady ESA začátkem tohoto měsíce.

BlueBird

Indická raketa LVM3 vynesla 23. prosince družici BlueBird nové generace společnosti AST SpaceMobile s přímým přenosem do vesmíru. Zahájila tím tak sérii vynášení dalších desítek kusů těchto družic.

Innospace

Jihokorejský startup Innospace oznámil, že se v první polovině roku 2026 pokusí o druhý start své rakety Hanbit-Nano. První let rakety skončil výbuchem krátce po startu 22. prosince.

Desert Works Propulsion

Společnost Desert Works Propulsion (DWP) dnes oznámila rozšíření svých domácích vývojových a testovacích kapacit pro elektrické pohony s cílem reagovat na rostoucí poptávku po pokročilé mobilitě ve vesmíru v odvětvích národní bezpečnosti a komerčního vesmíru.

CACI International

Společnost CACI International 22. prosince oznámila, že hotovostní transakci v hodnotě 2,6 miliardy dolarů získává společnost ARKA Group, která se zabývá vesmírnými technologiemi. Společnost tak rozšiřuje svou působnost v oblasti vesmírných senzorických a zpravodajských systémů.

Dlouhý pochod 12A

První start čínské opakovaně použitelné rakety Dlouhý pochod 12A dosáhl v pondělí večer oběžné dráhy. První stupeň měl po oddělení provést návrat do atmosféry a přistání. Pokus o přistání se však nedařil.

Selhání rakety H3

Dnešní start s družicí QZS-5 skončil neúspěšně vlivem problémů s horním stupněm. Jeho první zážeh trval o 27 sekund déle s nižším tlakem, druhý zážeh začal o 25 sekund později než měl a namísto 260 sekund trval sotva sekundu. Družice i s horním stupněm tak zůstaly na LEO.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ A ČESKY: Vylepšený Antares se vrací na scénu

Z původně plánovaného dvojitého přenosu dnes brzy ráno sešlo, protože už v neděli večer společnost Orbital ATK rozhodla o odkladu startu rakety Antares o 24 hodin. Problém nebyl v raketě, ale v pozemním segmentu, kde se jeden z kabelů choval podivně. Ale když už na návrat nosiče Antares do služby čekáme dva roky,tak jeden den už nic neznamená. Stále platí, že bychom první start rakety s novými motory RD-181 rádi odvysílali živě s českým komentářem.

Ke startu by mělo dojít zítra, tedy v úterý 18. října v 1:40 středoevropského letního času, náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 1:25 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu. Tím se dostanete na stránku přenosu na YouTube. Pokud z jakéhokoliv důvodu (třeba kvůli pomalému internetu, nebo datovým limitům) nemůžete sledovat video, bude pro Vás na této stránce připraven psaný online přenos, o který se bude starat Martin Gembec. Stránku není potřeba obnovovat – nové příspěvky se Vám zobrazí automaticky.

I dnes jsme pro Vás v pravém menu připravili živý chat, který probíhá u online přenosu na YouTube. Můžete tak živě sledovat, o čem je zrovna řeč.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/
http://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…10154093835655479_897774254571350911_o.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Vojta
Vojta
9 let před

Neviděl jsem naživo, ale v každém případě je skvělé, že se restart Antaresu povedl. Metrické jednotky si rovněž pochvaluji. Na rozdíl od SpaceX v Orbital pochopili, že nejde o automobil, ale o raketu, a použili (kilo)metry za sekundu 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Vojta

Jak jsem říkal, jen tak dál. 🙂 jak při dalších startech, tak i při rozšiřování metrického systému.

Asdf
Asdf
9 let před
Odpověď  Vojta

SI soustava se v USA používá čím dál víc. Např. na obalech potravin se musí uvádět povinně hmotnosti v gramech a objemy v litrech. Průmysl skoro výhradně používá už jen SI soustavu. Jen letecký průmysl trochu nelogicky jede v imperiálních jednotkách.

Martin Gembec
Martin Gembec
9 let před
Odpověď  Asdf

V letectví se přece běžně používají stopy a nemyslím, že by se schylovalo ke změnám. Bude to asi trochu složitější.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.