sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (NROL-48)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

GHGSat

Společnost GHGSat plánuje rozšířit svou konstelaci monitorovacích a analytických služeb skleníkových plynů o 47 milionů kanadských dolarů formou vlastního kapitálu a půjčky.

Anduril

Společnost Anduril, která se zabývá obrannými technologiemi, a startup pro vesmírnou dopravu Impulse Space se připravují na demonstraci autonomního setkání a přiblížení na geostacionární oběžné dráze Země. Test je plánován na rok 2026.

SpaceX

SpaceX očekává, že začne testovat služby přímého přenosu dat do zařízení s využitím nově získaného spektra od společnosti EchoStar již koncem příštího roku.

Swissto12

Společnost Swissto12 dokončila předběžné posouzení návrhu své první družice Neastar-1 s přímým připojením k zařízení. Švýcarský výrobce malých geostacionárních družic to oznámil 15. září.

Telesat

Kanadská společnost Telesat nabízí družice Lightspeed jako most k IRIS², jelikož její konstelace širokopásmového připojení na nízké oběžné dráze Země (LEO) má být spuštěna v roce 2027, nejméně tři roky předtím, než má být v provozu evropská suverénní síť.

Vast

Generální ředitel společnosti Vast, která se zabývá vývojem komerčních vesmírných stanic, uvedl, že podporuje revidovaný přístup NASA k podpoře vývoje komerčních stanic a označil jej za nejlepší způsob, jak se vyhnout mezeře v lidské přítomnosti USA na oběžné dráze.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Transportéry pro centrální stupeň SLS

O vývoz rakety SLS na startovní rampu se bude starat starý známý crawler transporter, ale ještě než se nosič vydá na startovní rampu, musí se s ním poměrně hodně manipulovat. Ať už jde o vývoz z montážní haly, nakládání na loď Pegasus a vykládání z ní, nebo pro transport na testovací stanoviště. Všechny tyto úkoly splní čtyři nové transportéry pojmenované Elpis, Novus, Pandora a Aegis, které před pár dny dorazily na Michoudovo středisko u New Orleans, kde vznikají díly pro první exemplář centrálního stupně rakety SLS.

Transportéry vyrobené společností Wheelift z města Waterloo dokáží rozložit zátěž z nákladu na svých 48 kol. Každý transportér si poradí se zátěží až 75 tun, což je dostatečné, jelikož prázdný centrální stupeň SLS bude vážit okolo devadesáti tun – k transportu tak poslouží dva přepravníky s délkou deset a šířkou 3,6 metru. Samotný centrální stupeň bude měřit 61 metrů a jeho průměr bude 8,2 metru.

Zátěžová zkouška
Zátěžová zkouška
Zdroj: http://www.nasa.gov/

Zdroje informací:
http://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
http://www.nasa.gov/…/image/maf_20160720_sf02_p_spmts_on_saturn-11.jpg
http://www.nasa.gov/…/image/maf_20160720_sf02_p_spmts_on_saturn-16.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jaroslav Alois
Jaroslav Alois
9 let před

První stupeň Saturnu 5 měřil jen 40 m, jako Musk.

Vojta
Vojta
9 let před
Odpověď  Jaroslav Alois

To proto, že byl na kerolox. Hydroloxové stupně mají výrazně větší nádrže.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
9 let před
Odpověď  Vojta

První a druhý stupeň Saturnu V měly dohromady zhruba stejné zadání jako SRB a centrální stupeň SLS. Dohromady měly i zhruba stejnou výšku.
http://i.imgur.com/S7g2W25.jpg

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.