sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Sentinel-6B)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

mPower Technology

Společnost mPower Technology se sídlem v Novém Mexiku zahájila v New Yorku automatizovanou velkoobjemovou výrobu solárních modulů vesmírné třídy. Společnost oznámila, že se snaží uspokojit poptávku ze strany družicových konstelací.

NASA

Nejvyšší demokratický představitel vědeckého výboru Sněmovny reprezentantů požaduje, aby NASA zastavila snahy o uzavření zařízení v Goddardově vesmírném letovém středisku s argumentem, že tyto kroky ohrožují schopnost střediska podporovat mise agentury.

Sateliot

Španělská společnost Sateliot 10. listopadu oznámila plány na vývoj modernizovaných družic z nově rozšířených prostor v Barceloně s cílem posunout se od propojení senzorů a strojů k poskytování širokopásmového hlasového, video a datového spojení přímo do chytrých telefonů.

Avio

Italská společnost Avio, která se zabývá leteckými pohonnými jednotkami, oznámila dohody s americkými obrannými dodavateli Raytheon a Lockheed Martin, které jim poskytují přednostní přístup k raketovým motorům na tuhá paliva

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Transportéry pro centrální stupeň SLS

O vývoz rakety SLS na startovní rampu se bude starat starý známý crawler transporter, ale ještě než se nosič vydá na startovní rampu, musí se s ním poměrně hodně manipulovat. Ať už jde o vývoz z montážní haly, nakládání na loď Pegasus a vykládání z ní, nebo pro transport na testovací stanoviště. Všechny tyto úkoly splní čtyři nové transportéry pojmenované Elpis, Novus, Pandora a Aegis, které před pár dny dorazily na Michoudovo středisko u New Orleans, kde vznikají díly pro první exemplář centrálního stupně rakety SLS.

Transportéry vyrobené společností Wheelift z města Waterloo dokáží rozložit zátěž z nákladu na svých 48 kol. Každý transportér si poradí se zátěží až 75 tun, což je dostatečné, jelikož prázdný centrální stupeň SLS bude vážit okolo devadesáti tun – k transportu tak poslouží dva přepravníky s délkou deset a šířkou 3,6 metru. Samotný centrální stupeň bude měřit 61 metrů a jeho průměr bude 8,2 metru.

Zátěžová zkouška
Zátěžová zkouška
Zdroj: http://www.nasa.gov/

Zdroje informací:
http://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
http://www.nasa.gov/…/image/maf_20160720_sf02_p_spmts_on_saturn-11.jpg
http://www.nasa.gov/…/image/maf_20160720_sf02_p_spmts_on_saturn-16.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jaroslav Alois
Jaroslav Alois
9 let před

První stupeň Saturnu 5 měřil jen 40 m, jako Musk.

Vojta
Vojta
9 let před
Odpověď  Jaroslav Alois

To proto, že byl na kerolox. Hydroloxové stupně mají výrazně větší nádrže.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
9 let před
Odpověď  Vojta

První a druhý stupeň Saturnu V měly dohromady zhruba stejné zadání jako SRB a centrální stupeň SLS. Dohromady měly i zhruba stejnou výšku.
http://i.imgur.com/S7g2W25.jpg

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.