Raketa Proton měla s telekomunikační družicí Intelsat 31 startovat už dnes, ale přípravy zastavila komplikace na elektronické jednotce, která je součástí startovní rampy. Řídící týmy se tedy rozhodly pokus o start odvolat a celý proces posunuli o 24 hodin, aby měli čas na výměnu poškozené jednotky. Startovat by se tedy mělo zítra, tedy ve čtvrtek v 9:10 našeho času. V tomto článku máte možnost sledovat celý start živě. Za zmínku stojí i to, že tato raketa je prvním zástupcem vylepšeného typu, který se označuje jako Phase IV. Má vylepšenou konstrukci , ve které najdeme karbonové struktury a vysokopevnostní hliníkové slitiny. Raketa by tak měla disponovat o něco zvýšenou nosností.
Zdroje informací:
http://spaceflightnow.com/
http://forum.kosmonautix.cz/
http://www.russianspaceweb.com/
Zdroje obrázků:
http://www.24liveblog.com/…/2016/06/08/1465342772898026.jpg
neudělalibi ste živě a česky komentovaný přenos ze startu Ariane 5 a protonu.Děkuji.
Nechystáme to. Jedná se o relativně obyčejné starty s telekomunikačními družicemi, kterých je mnoho. Komentované starty chceme dělat jen u důležitějších a atraktivnějších startů.
Proton je celkom rutina, vzdy pekny hoci vacsinou nie velmi zaujimavy start, kedze okolo neho nie je vela publicity, jedine ked vybuchne ;-). Avsak Ariane 5 je nieco celkom ine, kedze ma niest rekordne tazky naklad na GTO. Navyse ESA ma vzdy dobre, pekne a hlavne poucne prenosy…. a pocut „rumble in the jungle“ je neopisatelny pocit.
Jasně, ale raději si počkáme, až Ariane ponese nějaký atraktivnější náklad – třeba JWST. 🙂
Musím jenom souhlasit. Ariane 5 s rekordním nákladem by i za mě byla určitě lepší volbou.
Popřemýšlíme o tom, ale opravdu bychom nechtěli sklouznout k tomu, že bychom dělali přímé přenosy ze všech startů 🙂
snad už nehavaruje 🙂
start falconu 9 červnu s satelity (cjubsety) Formosat-5, Arkyd-6A, CNUSail 1, skCUBE, KAUSAT 5, SIGMA, CANYVAL-X 1, CANYVAL-X 2, STEP Cube Lab, EcAMSat, ISARA, ITASAT 1, OCSD B, OCSD C, Fox 1C, Fox 1D, Nayif 1, Aalto 1, DIDO 1, 3Cat 1, ROBUSTA 1B, SUCHAI bude na přechodovou na GEO nebo na LEO? A bude 1.stupen přistávat na moři nebo na pevnině? Děkuji za odpověd.
V tomto případě se poletí na nízkou oběžnou dráhu. Při letu na LEO se dá očekávat přistání na pevnině, ale ještě to nebylo potvrzeno.
Mám taký malý dotaz prečo je pri tomto štarte napísané „Cape Canaveral Air Force Station CCAFS SLC-40“ a nie „SLC-4E, Vandenberg Air Force Base, California“ ? Pokiaľ viem štartovať sa bude práve z VAFB 🙂 alebo mám zlé informácie ?
Díky za upozornění, předám to kolegovi, který spravuje databázi.
DĚKUJI DUŠANE.
Není zač.
kde leží přistávací plošina na pevnině pro přistání prvních stupnů falconu 9? Zjistěte prosím souřadnice.Děkuji.
Tu jest Souřadnice jsou 28.4859°N 80.5444°W
Sojuz efektně odhazuje motory, ale je to takovej pomalej stařeček. Ten zadržovanej start je divnej. Proton je nadupaná raketa. Prásk a letíme. Někdy ne dlouho, ale o to je to větší dobrodružství. Vždyť neveze lidi, jen železo, tak občasné zahození za plot tolik nebolí. Jen ta step halt dostane zabrat. 🙂
Y tohoto vašeho zvláštního pohledu je zrovna tak Falcon od Space X „stařeček se zpožděným startem“. Jenže takhle to bude u všech kerosinových nebo vodíkových motorů. Ten start a prásk si může Proton dovolit jen proto, že letí na hypergolické palivo. To se nijak nezapaluje. Hoří hned při kontaktu dvou aktivních látek. Žádné čekání na stabilní plamen se nekoná.
Uznávám, je to hodně subjektivní pohled. Jen jsem se chtěl přimluvit za vysílání komentovaných přenosů startů této „neekologické rakety“. 🙂 Nejsem zrovna raketový odborník, ale rozdíly v palivu už jsem i díky Kosmonautixu a komentářům Vás informovanějších pobral.
Keď vzpriamujú Proton do vertikálnej polohy, je už plne natankovaný? Lebo nikde nevidieť nejakú obslužnú vežu či nejaké hadice. Ako napr riešia napájanie rakety, keď tam zopár dní len tak stojí? Na odstránenie toho krytu/plášťa nákladu používajú žeriav alebo vysokozdvižnú plošinu?
Nemyslim, ze by akukolvek raketu na kvapalne palivo vzpiramovali natankovanu. Dovodov vidim viacero. Palivo predstavuje drvivu vacsinu hmotnosti celej rakety, cize dvihat taky kolos predstavuje konstrukcne a logisticke problemy. Toxicke alebo vysokopodchladene palivo je velmi nebezpecne pre ludi a uniky su vzdy. Logistika…atd.
ProtonM isto tankuju az po vzpriameni a obsluzna veza je mobilna, cize si pekne pride k Protonu-vid video po 5m30s – https://www.youtube.com/watch?v=JH8fKsJvVPw
Ďakujem, týmto videon sa všetko objasnilo
Raketa se vztyčuje s prázdnými nádržemi, k tankování dochází až relativně krátce před startem. Na rampě je k dispozici obslužná věž, potrubí, která se napojí na rozvody v raketě – stejné je to i s elektřinou.
Vyzerá to tak, že Proton mal celkom slušné problémy. Som zvedavý na celkový súhrn informácií..
Možná o tom budeme zítra informovat.
Budem sa tešiť.
Uff, tak toto bolo zaujimave sledovat. Aj napriek problemom, vsetko dopadlo dobre. Je pekne vidiet, ze ak zlyha jeden prvok, druhy ho dokaze (niekedy) zastupit.