sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

AKTUALIZOVÁNO: Japonská zásobovací mise odstartovala

Pokud půjde všechno podle plánu, zažehnou se dnes ve 13:50 našeho času motory rakety H-2B. Jejím úkolem je dopravit na oběžnou dráhu japonskou zásobovací loď HTV-5, která ve svých útrobách ukrývá 4,7 tuny zásob. HTV-5 míří pochopitelně k Mezinárodní vesmírné stanici, ke které by měla dorazit v pondělí po poledni. Posádce na stanici doveze jídlo, oblečení, vědecké experimenty, ale i hardware pro provoz stanice, či pro výstupy do volného kosmu. Japonská raketa startuje z kosmodromu Tanegašima, což slibuje pěknou podívanou, neboť startovní rampa leží velmi blízko pobřeží. V tomto článku máte možnost celý start sledovat živě.

Zdroje informací:
http://spaceflightnow.com/
http://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://spaceflightnow.com/…/54c506803c4c9d0d87efb089d8d6a15f-580×326.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
15 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radim
Radim
9 let před

Díky časovému posunu si výhledy na Pacifik moc neužijeme ;-). Škoda, ten úvodní obrázek nemá chybu. Je vidět, že Japonci mají cit i pro oko…

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Radim

Při startu by měly být vidět okolní skály i pobřeží. Motory to osvítí docela slušně. Aspoň v to doufám.

Michal Bursík
Michal Bursík
9 let před
Odpověď  Dušan Majer

Hmmm… jen kdyby to tu u mě nebyla jen sekvence jeden snímek za minutu 🙁
Nu což… počkám si na záznam.

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Michal Bursík

Záznam dáme do tohohle článku hned, jak bude k dispozici.

Michal Bursík
Michal Bursík
9 let před
Odpověď  Michal Bursík

Jasný. Na vás je spoleh kluci 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Michal Bursík

Díky 🙂

Racek
Racek
9 let před

Start velké rakety je vždy vzrušující. Díky kluci že to sledujete a podělíte se. Teď jim držet palce, aby mise byla úspěšně dokončena.

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Racek

Rádo se stalo. Těší nás, že se o tyto zajímavé momenty můžeme dělit s dalšími lidmi s podobným zájmem. 😉

Petr Kasan
Petr Kasan
9 let před

Rád bych jako laik položil otázku, proč dorazí zásobovací modul k ISS až v pondělí? Je to dáno umístěním kosmodromu v Tanegašimě, vlastnostmi nosiče, …?
Díky za článek a případnou odpověď. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Petr Kasan

Ono se dá říct – protože není potřeba, aby tam dorazila rychleji. Ale zkusím to podat trochu obšírněji. Čím rychleji má loď ke stanici přiletět, tím vyšší nároky jsou kladeny na její navigační systém, řídící počítače i pohonný systém. U Progressů, které létají 4 do roka se vyplatí investovat do vývoje a dosáhnout redukce přeletové doby ze dvou dní na 6 hodin. Ale HTV má omezený počet startů, navíc nenese kritický materiál, u kterého spěchá doručení a proto technici nemusí tolik upgradovat technologie.

Petr Kasan
Petr Kasan
9 let před
Odpověď  Dušan Majer

Díky za objasnění, má to logiku. Něco ke zkrácení letového profilu jsem našel… hádejte kde? 🙂 https://kosmonautix.cz/2015/06/rychly-letovy-profil-k-iss/

Přítel Gůgl, první odkaz. No není to skvělé? Kosmonautix jede!

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Petr Kasan

Tak to nás opravdu těší. 🙂

maro
maro
9 let před
Odpověď  Petr Kasan

Dost dobré animace ke zkrácenému letovému profilu Sojuzu jsou i tady:
http://www.businessinsider.com/why-does-it-take-so-long-to-reach-the-international-space-station-2015-3
Akorát si člověk říká, proč by to, zatraceně, nemohlo jít ještě rychleji. Určitě by nebylo nutné čekat ty oběhy na posuny na vyšší orbit. Akorát by se museli víc otáčet, protože by nejenom zrychlovali, ale museli by na některých výškých i brzdit (aby neulítli mimo orbit ISS).

Petr Kasan
Petr Kasan
9 let před
Odpověď  Petr Kasan

maro: Zupr, díky za link!

Vojta
Vojta
9 let před
Odpověď  Petr Kasan

maro: Moc pěkný link.
Asi by šlo umístit loď na orbit ISS hned při prvním obletu, ale bylo by to buď a nebo. Kdyby se netrefili (a to je s minimální šancí na korekce pravděpodobné), už by nejspíš neměli palivo na tak velké korekce dráhy (museli by dráhu výrazně snížit, počkat, až na ISS naženou celý jeden oblet a zase ji zvýšit). Nouzové přistání bez spojení se stanicí nikdo riskovat nebude. Takhle pořád zůstává ve hře dlouhá varianta, kdyby se krátká úplně nepovedla.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.