Štítek ‘Vulcain 2.1’

Statický zážeh Aeriane 6

Agentura ESA oznámila provedení statického zážehu nové rakety Ariane 6. Motory Vulcain 2.1 byly zažehnuty po dobu sedmi minut. Test byl proveden na startovací rampě v Kourou ve Francouzské Guyaně. 24. listopadu 8:00

První zážeh Ariane 6

Připravovaná evropská raketa Ariane 6 provedla první krátký zážeh motoru centrálního stupně. Zážeh motoru Vulcain 2.1 trval čtyři sekundy. 6. září 14:30

Hlavní motor Ariane 6 dokončil kvalifikační zkoušky

Nová evropská raketa Ariane 6 má za sebou další významný milník na cestě k prvnímu startu. Její motor Vulcain 2.1 na kapalné pohonné látky úspěšně dokončil fázi kvalifikačních testů, což znamená, že mohou začít kombinované zkoušky. Motor Vulcain 2.1 vyvine tah 135 tun, což s pomocí dvou či čtyř pomocných motorů na tuhé pohonné látky dostane raketu Ariane 6 během osmi minut od startu do výšky zhruba 200 kilometrů. Minulý týden se hodnotící proces dostal do finále fáze, která probíhala po dobu 15 měsíců. V jejím rámci se na dvou demonstračních modelech během dvou kampaní prováděly statické zážehy. Dějištěm těchto zkoušek bylo středisko německé agentury DLR v Lampoldshausenu.

Jistě jste si již zvykli, že k nedělnímu obědu nejlépe chutná – jako zákusek, aktuální díl pravidelného Kosmotýdeníku. I tentokrát se podíváme na nejzajímavější události z kosmonautiky, které přineslo uplynulých sedm dní. Hlavním tématem tentokrát bude výzkum vzdálených hranic sluneční soustavy a to zejména heliopauzy. Podíváme se však i na přípravu orbitálních prototypů lodí Starship a experimentálního zařízení Starhopper společnosti SpaceX. Pozornosti neunikne ani ruský humanoidní robot, který se vydává na Mezinárodní kosmickou stanici. Přeji vám příjemné čtení a hezkou neděli.

Vulcain 2.1 prošel 28 zážehy