Štítek ‘New Glenn’

Kosmotýdeník 315 (24.9. – 30.9.)

První fotografie z Ryugu, zachycení HTV-7, start Ariane 5 a další události. To je na jeden týden docela dost! A rozhodně to není vše. Komsotýdeník vám například v hlavním tématu nabídne to, že americká společnost ULA se rozhodla, že první stupeň jejich nové rakety Vulcan budou pohánět motory od Blue Origin – BE-4. Dále se podíváme například na zakoupení nové oceánské lodě pro Blue Origin a nevynecháme ani další rubriky. Přeji vám dobré čtení a hezkou neděli.

Zážeh motoru BE-3U

Firma Blue Origin zveřejnila video ze statického zážehu motoru pro horní stupeň rakety New Glenn. Motor zvládá i 700 sekund dlouhé zážehy. 14. srpna 22:23

Blue Origin cílí i na armádní trh

Firma Blue Origin předložila americkému letectvu návrh, kterým de facto vstoupila do souboje s dalšími konkurenty. Nejde o nic menšího než o to, že americké letectvo bude financovat vývoj nových kosmických nosičů. Společnost Jeffa Bezose tak učinila významný krok v dlouhodobé snaze o vstup na trh s armádními starty. Proti Blue Origin budou stát návrhy SpaceX, Orbital ATK a United Launch Alliance – právě ta bude možná pro svou raketu Vulcan používat motory BE-4, které vyvíjí právě Blue Origin.

New Glenn

Blue Origin oznámila, že pro plánovanou raketu New Glenn na druhém a třetím stupni nepoužije motory BE-4U, ale nově BE-3U. Více zde 5. dubna 7:00

Rampa pro Blue Origin roste

Na floridské rampě číslo 36, kterou bude využívat společnost Blue Origin pro rakety New Glenn, je čilý stavební ruch. 23. března 15:48

Únorová kosmoschůzka

SLS zdroj: arstechnica.net

Vždy poslední středu v měsíci pořádá Kosmo Klub o.s. akci s názvem Kosmoschůzka, na níž můžete shlédnout a poslechnout si obvykle dvě až tři zajímavé přednášky z kosmonautiky a příbuzných oborů. Kosmoschůzka proběhne opět v prostorách pražského Planetária. (viz mapa níže). První část aktuální Kosmoschůzky bude vyhrazena americkým superraketám. Druhá část se bude věnovat prakticky témuž, ovšem na druhé straně zeměkoule, v Rusku. Pozor, akce začíná již v 17:30.

Motor BE-4 nabírá dech

Měl by to být jeden z hlavních hráčů na poli nastupující generace raketových motorů pro komerční starty – řeč je o motoru BE-4, který postupně prochází stále důkladnějšími zkouškami. V minulých dnech proběhl další test, který nový motor opět o kousek přiblížil k ostrému nasazení na připravované raketě New Glenn. Firma Blue Origin, která za jeho vývojem stojí má momentálně dobře nakročeno k suborbitálním turistickým skokům se zařízením New Shepard, ale touží po větším stroji, který by jim umožnil stát se důležitým hráčem pro vynášení komerčních družic. Právě tím strojem má být New Glenn.

Zážeh rekordního metanového motoru byl úspěšný!

Minulý týden mohla firma Blue Origin vypustit zprávu, na kterou fanoušci kosmonautiky čekali už několik měsíců: „Provedli jsme první statický zážeh motoru BE-4“. Právě tato pohonná jednotka by měla v dalších letech najít uplatnění na raketě New Glenn, od Blue Origin, ale také na nosiči Vulcan od firmy United Launch Alliance. Zážeh ze středy 18. října můžeme právem považovat za výrazný krok v certifikačním procesu nového motoru, předtím než bude na konci tohoto desetiletí nasazen do provozu. Blue Origin projektu hodně věří a doufá, že se s jeho pomocí stane jedním z významných hráčů na trhu komerčních raket.

Sedmimetrový kryt New Glenn

Firma Blue Origin se rozhodla vynechat aerodynamický kryt o průměru 5,4 metru a dělat New Glenn jen se sedmimetrovými kryty. Video na Twitteru ukazuje jejich výhody. 15. září 23:11

New Glenn odhalil detaily

Společnost Blue Origin provedla aktualizaci svých webových stránek a zveřejnila tak hned několik zajímavých informací o připravované raketě New Glenn. Ta má poprvé startovat v roce 2020, přičemž použije kyslíko-metanové motory BE-4. Raketa má startovat v floridské rampy číslo 36 a nosič vznikne ve dvou variantách – dvou stupňové a třístupňové. Důležité je, že v obou případech by se firma chtěla pokoušet o motorické přistání prvního stupně. Pokud New Glenn vznikne, mohl by vnést do kosmonautiky velmi zajímavý čerstvý vítr.