sociální sítě

Přímé přenosy

GSLV MkII (NISAR)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Spire Global

Společnost Spire Global, společnost zabývající se družicovými daty, oznámila uvedení nových produktů pro rádiové zpravodajství (RF) s využitím umělé inteligence, zaměřených na obranný a bezpečnostní sektor.

Spaceflux

Britská společnost Spaceflux, která se zabývá vesmírným dohledem, doufá, že v příštím roce představí katalog vesmírných objektů, který by mohl konkurovat datům uchovávaným Vesmírnými silami Spojených států a poskytovat varování před konjunkcemi družic.

Innovative Rocket Technologies

Společnost Innovative Rocket Technologies se dohodla na fúzi se společností BPGC Acquisition Corp., fiktivní společností podporovanou bývalým americkým ministrem obchodu Wilburem Rossem, která od vstupu na burzu čelí problémům s uzavřením dohody o financování vývoje své opakovaně použitelné rakety.

AST SpaceMobile

Společnost AST SpaceMobile žádá regulační orgány o schválení možnosti poskytování přímého družicového připojení k chytrým telefonům pro záchranné složky ve Spojených státech poté, co dosáhla dohody o využívání spektra pro veřejnou bezpečnost, které provozuje společnost AT&T.

NRO

Národní průzkumný úřad (NRO) prodloužil smlouvu se startupem Hydrosat, který se zabývá termovizním snímkováním, v rámci programu Strategic Commercial Enhancements (SCE). Nová dohoda agentuře poskytuje přístup k datům z prvních dvou misí družice Hydrosat.

Lynk Global

Provozovatel družicového vysílání určeného přímo do chytrých telefonů, společnost Lynk Global, oficiálně ukončila fúzi se společností Slam Corp. Fúze byla ukončena prostřednictvím čistého rozchodu a právního příměří.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Štítek: maia-space

Vyšlape MaiaSpace evropskou cestu ke znovupoužitelnosti?

Francouzská společnost MaiaSpace je na dobré cestě k tomu, aby se stala prvním evropským poskytovatelem orbitálních startů, který přivede na trh znovupoužitelné nosiče. Firma pevně směřuje k tomuto cíli tím, že využívá existující technologie a optimalizuje rozhodnutí o designu, aby zůstala konkurenceschopná. Portál NASASpaceflight si promluvil s výkonným ředitelem firmy Maia Space, kterým je Yohann Leroy. Diskuse se točila kolem jejich připravovaného nosiče, který by mohl poprvé odstartovat v příštím roce. V tomto článku najdete český překlad jejich rozpravy.

Milník o délce 280 sekund

Naši pravidelní čtenáři nejspíš společnost RFA (Rocket Factory Augsburg) už dobře znají, protože o ní nepravidelně informujeme a to hned, jak se objeví nějaká zajímavá novinka. Tato ostře sledovaná společnost z Německa totiž chce vstoupit na trh s malými nosiči a má i mnohem ambicióznější plány do budoucna. Jen připomenu, že společnost vyvíjí raketu RFA One s pohonem Helix. Dokončením zážehu v plné délce byl tento raketový motor kvalifikován pro ostrý let a přiblížil společnost zase kousek blíže ke skutečnému startu. Testu předcházelo několik kratších zážehu a bylo to vůbec poprvé v Evropě, kdy čistě soukromý subjekt úspěšně odzkoušel horní stupeň s tímto typem raketového motoru.

Nový francouzský nosič bude opětovně použitelný

SpaceX změnila kosmonautiku, a to nejen po technické stránce, ale proměnila i management. Hlavní zprávou posledních let ovšem je, že opětovně použitelné rakety nejsou utopie a jejich provoz dává i ekonomický smysl. Svým přístupem doslova utekla společnost pod vedením Elona Muska konkurenci na míle daleko, a ta se teď snaží dohánět co se dá. Výjimkou není ani Evropa a evropské společnosti. Vlajkovou lodí příštích let ESA má být raketa Ariane 6, která je ovšem velmi často kritizována. Zejména za to, že nesleduje trendy posledních let. Respektive, že se nejde podobnou cestou jako u SpaceX. Může za to mnoho faktorů, ale nejzásadnějším bylo rozhodnutí o tom, jak bude vypadat nástupce nosiče Ariane 5 před lety. Tato raketa byla úplně jiná, než její předchůdkyně ve stejné rodině. Ty byly modulární a daly se upravovat podle požadavků daných misí. Podobně, jako třeba rakety Atlas V. Ariane 5 má ovšem základní architekturu pořád stejnou. Nelze ovlivnit počet pomocných motorů a tím nelze měnit výrazně ani tah. Ariane 5 totiž vyrostla jako možný nosič pro

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.