Štítek ‘Česká cesta do vesmíru’

Kosmotýdeník 614 (17. 6. – 23. 6.)

Ariane 6

Kosmonautika je poslední dobou plná zásadních událostí, které přicházejí jak na běžícím páse. Ani tento týden tomu nebylo jinak. V aktuálním souhrnu těch nejzajímavějších kosmonautických událostí uplynulých sedmi dní se v hlavním tématu zaměříme na úspěšné absolvování zkoušky WDR rakety Ariane 6. Pro tento nosič je to poslední zásadní krok před startem! V dalších tématech nás čeká čínský start s francouzsko-čínskou družicí SVOM, jubilejní padesátý start rakety Electron společnosti Rocket Lab a také vyhlášení České cesty do vesmíru. Přeji vám dobré čtení a pěknou neděli.

Česká cesta do vesmíru začíná

O tom, že kosmonautika není jen krásný koníček pro laickou veřejnost, která může sledovat úžasné pokroky v tomto oboru, není potřeba dlouze diskutovat. Kosmický průmysl se v průběhu let vypracoval do pozice, ve které má významný vliv na ekonomiku daných států. Kdo si nechce nechat ujet vlak pokroku, měl by rychle nasednout. České akademické instituce i soukromé firmy již na tento trend dokázaly zareagovat a podílejí se na špičkových kosmických misích. Jenže v kosmonautice více než kde jinde platí, že není možné usnout na vavřínech a co stačilo včera, už může být zítra málo. Česká republika v tomto směru nechce stát stranou a proto byla spuštěna iniciativa, jejímž nejviditelnějším bodem může být let českého astronauta na oběžnou dráhu. Jak si ale řekneme, česká cesta do vesmíru není zdaleka jen o tom.