Shijian-19
Čína testovala malý flexibilní, rozšiřitelný modul na oběžné dráze během nedávné mise Shijian-19. CAST uvedla, že modul je během startu ve složeném stavu a po dosažení oběžné dráhy se nafoukne.
sociální sítě
Přímé přenosy
krátké zprávy
Čína testovala malý flexibilní, rozšiřitelný modul na oběžné dráze během nedávné mise Shijian-19. CAST uvedla, že modul je během startu ve složeném stavu a po dosažení oběžné dráhy se nafoukne.
Společnost DirecTV upouští od plánů na koupi Dish Network kvůli neúspěšné nabídce na výměnu dluhu. Odprodej Dish DBS by pomohl mateřské společnosti EchoStar zaměřit se na rostoucí podnikání v oblasti družicové a pozemní komunikace.
Společnost Space Transportation se sídlem v Pekingu plánuje na druhou polovinu roku 2025 první test svého prototypu znovupoužitelného kosmického letounu Cuantianhou. Společnost vystavila model Cuantianhou na výstavě Space Tech Expo Europe v Brémách.
Americké vesmírné síly se připravují na zpoždění vynášení klíčových nákladů národní bezpečnosti na palubě rakety Vulcan od společnosti ULA. Uvedl to generálporučík Philip Garrant, šéf Velitelství vesmírných systémů vesmírných sil.
Společnost Lunar Outpos oznámila 21. listopadu, že podepsala dohodu se SpaceX o použití kosmické lodi Starship pro přepravu lunárního roveru Lunar Outpost Eagle na Měsíc. Společnosti nezveřejnily harmonogram spuštění ani další podmínky obchodu.
Společnost Maxar Intelligence se zaměřuje na začátek roku 2025, kdy dojde k vynesení poslední dvojice družic WorldView Legion. Znamená to tak dokončení ambiciózní konstelace pro pozorování Země.
Agentury JAXA a ESA 20. listopadu v Tsukubě v Japonsku vydaly společné prohlášení, ve kterém načrtli novou spolupráci v oblastech planetární obrany, pozorování Země, aktivity po ISS na nízké oběžné dráze Země, vesmírná věda a průzkum Marsu.
Společnost SEOPS na Space Tech Expo Europe 19. listopadu oznámila, že podepsala smlouvu se společností SpaceX na vynesení mise plánované na konec roku 2028 z Floridy. Do roku 2028 také získává kapacitu pro blíže nespecifikované další starty SpaceX.
Francouzský startup Latitude podepsal víceletou smlouvu se společností Atmos Space Cargo, společností vyvíjející komerční návratová zařízení. Atmos koupí minimálně pět startů rakety Zephyr ročně, a to v letech 2028 až 2032.
Naše podcasty
Doporučujeme
Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.
Poděkování
Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!
Rubrika:
Štítky:
Hodnocení:
0 / 5. Počet hlasů: 0
Sdílejte tento článek:
Další podobné články:
Komentáře:
Na webu Kosmonautix.cz používáme soubory cookies k zajištění správného fungování našich stránek, ke shromažďování anonymních statistických dat a pro lepší uživatelský zážitek. Více informací najdete zde.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Chtel bych se zeptat na pouziti motoru Super Draco. Vim, ze na pristani se pouziji vzdy padaky a Super Draco nahradi zachrannou vezicku, ale pri jakych scenarich se pocita se Super Draco i na pristani? Napr. selhani padaku pod x km vysky?
Dival jsem se ted, ze pri pad abort testu se Crew Dragon mel dostat do vysky cca 1,5 km a i tak bez problemu pristal na padacich. Znamena to tedy, ze by se SuperDraco pouzily jen jako posledni zachrana pri totalnim selhani padaku be vysce par set metru, kdy neni cas vytahnout rezervu…i kdyz ma vlastne Crew Dragon rezervni padak?
Motory SuperDraco nebudou sloužit jako záloha padáku. Nebudou se k přistávání používat vůbec. Jejich úkolem bude záchranná funkce a nejsem si jistý, zda se nepoužijí i při deorbitačním zážehu.
Na deorbit se, myslím, budou i nadále používat pouze motory Draco.
Díky, nebyl jsem si jistý.
S motory SuperDraco se momentálně pro přistání vůbec nepočítá. Na něco takového je potřeba důkladné dlouhodobé testování a to bylo bohužel ukončeno. NASA jakožto momentálně jediný zákazník využívající Crew Dragon nemá o motorické přistání (prozatím) zájem. Padáky jsou spolehlivý a bezpečný systém, který je aktivován v dostatečné výšce nad terénem (hladinou moře). Jakékoliv selhání padáků mající za vinu havárii je vysoce nepravděpodobné.
Pěkně se to houpe. Jsou někde k dispozici záběry na Sojuz nebo Apollo během vytahování padáků? Třeba také z testů. Jen tak pro srovnání, jak moc divoká jízda to je.