FAA
Federální úřad pro letectví (FAD) odvolal všechny členy poradního výboru pro komerční vesmírné programy.
sociální sítě
Přímé přenosy
krátké zprávy
Federální úřad pro letectví (FAD) odvolal všechny členy poradního výboru pro komerční vesmírné programy.
Čína provedla první statický zážeh sedmi motorů prvního stupně nové rakety Dlouhý pochod 10 na rampě LC-301 kosmického komplexu Wenchang.
Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.
Blue Origin nabízí verzi svého zařízení Blue Ring jako možnou komunikační družici pro mise na Marsu.
Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.
Norská společnost Kongsberg Defence & Aerospace (KDA) se připravuje na expanzi působnosti malých družic nad Arktidou.
NASA vybrala několik společností, aby prozkoumaly proveditelnost opětovného restartu astrofyzikální družice Swift.
Vesmírné síly převezmou do 1. října kontrolu nad všemi vesmírnými misemi, které v současnosti zajišťují jednotky Národní gardy letectva.
Společnost SpaceX obvinila Virginii z vyloučení Starlinku z většiny státních dotací ve výši 613 milionů dolarů v rámci federálního programu širokopásmového připojení.
Naše podcasty
Doporučujeme
Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.
Poděkování
Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!
Rubrika:
Štítky:
Hodnocení:
0 / 5. Počet hlasů: 0
Sdílejte tento článek:
Další podobné články:
Komentáře:
Na webu Kosmonautix.cz používáme soubory cookies k zajištění správného fungování našich stránek, ke shromažďování anonymních statistických dat a pro lepší uživatelský zážitek. Více informací najdete zde.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Chtel bych se zeptat na pouziti motoru Super Draco. Vim, ze na pristani se pouziji vzdy padaky a Super Draco nahradi zachrannou vezicku, ale pri jakych scenarich se pocita se Super Draco i na pristani? Napr. selhani padaku pod x km vysky?
Dival jsem se ted, ze pri pad abort testu se Crew Dragon mel dostat do vysky cca 1,5 km a i tak bez problemu pristal na padacich. Znamena to tedy, ze by se SuperDraco pouzily jen jako posledni zachrana pri totalnim selhani padaku be vysce par set metru, kdy neni cas vytahnout rezervu…i kdyz ma vlastne Crew Dragon rezervni padak?
Motory SuperDraco nebudou sloužit jako záloha padáku. Nebudou se k přistávání používat vůbec. Jejich úkolem bude záchranná funkce a nejsem si jistý, zda se nepoužijí i při deorbitačním zážehu.
Na deorbit se, myslím, budou i nadále používat pouze motory Draco.
Díky, nebyl jsem si jistý.
S motory SuperDraco se momentálně pro přistání vůbec nepočítá. Na něco takového je potřeba důkladné dlouhodobé testování a to bylo bohužel ukončeno. NASA jakožto momentálně jediný zákazník využívající Crew Dragon nemá o motorické přistání (prozatím) zájem. Padáky jsou spolehlivý a bezpečný systém, který je aktivován v dostatečné výšce nad terénem (hladinou moře). Jakékoliv selhání padáků mající za vinu havárii je vysoce nepravděpodobné.
Pěkně se to houpe. Jsou někde k dispozici záběry na Sojuz nebo Apollo během vytahování padáků? Třeba také z testů. Jen tak pro srovnání, jak moc divoká jízda to je.