EchoStar
Společnost EchoStar odložila možné podání návrhu na vyhlášení bankrotu, aby měla více času na jednání s regulačními orgány, které přezkoumají, zda americký družicový operátor dodržuje podmínky vázané na jeho licence.
sociální sítě
Přímé přenosy
krátké zprávy
Společnost EchoStar odložila možné podání návrhu na vyhlášení bankrotu, aby měla více času na jednání s regulačními orgány, které přezkoumají, zda americký družicový operátor dodržuje podmínky vázané na jeho licence.
Společnost SpaceX získala kontrakt v hodnotě 81,6 milionu dolarů na vynesení americké vojenské družice WSF-M2 pro monitorování počasí v roce 2027.
Japonská raketa H-2A 28. června úspěšně vynesla vědeckou družici GOSAT-GW neboli Ibuki GW, na sluneční synchronní oběžnou dráhu. Družice bude snímat skleníkové plyny a koloběh vody. Start byl posledním letem rakety H-2A.
Společnost Muon Space zveřejnila první tepelné infračervené snímky ze své družice FireSat Protoflight, což představuje milník pro konstelaci družice specializovanou na detekci lesních požárů. Snímky jsou pořízené pomocí šestikanálového multispektrálního infračerveného přístroje.
Úřadující správce NASA očekává, že o nové vrcholové struktuře agentury se rozhodne během několika týdnů, ale administrátor potvrzený Senátem nemusí být jmenován dříve než příští rok.
Ministerstvo letectva USA znovu zvažuje nákup družic pro vojenskou konstelaci na nízké oběžné dráze Země a pozastavuje financování programu ve fiskálním roce 2026, zatímco zkoumá, zda by družice Starshield společnosti SpaceX mohly poskytovat stejné funkce za nižší cenu.
Společnost Isar 25. června oznámila, že získala finanční prostředky od společnosti Eldridge Industries se sídlem v Miami, která investuje do různých odvětví, včetně technologií. Investice má podobu konvertibilního dluhopisu, dluhového nástroje, který lze později převést na akcie společnosti.
Společnost Rocket Lab 25. června oznámila, že od Evropské kosmické agentury získala kontrakt na vynesení dvou malých družic k testování navrhované budoucí konstelace LEO-PNT na nízké oběžné dráze Země.
Američtí poskytovatelé družicových snímků zintenzivňují svá varování před navrhovanými škrty v rozpočtu Národního průzkumného úřadu na komerční snímky a tvrdí, že tyto škrty představují rostoucí riziko pro národní bezpečnost a životaschopnost domácího kosmického průmyslu.
Naše podcasty
Doporučujeme
Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.
Poděkování
Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!
Rubrika:
Štítky:
Hodnocení:
0 / 5. Počet hlasů: 0
Sdílejte tento článek:
Další podobné články:
Komentáře:
Na webu Kosmonautix.cz používáme soubory cookies k zajištění správného fungování našich stránek, ke shromažďování anonymních statistických dat a pro lepší uživatelský zážitek. Více informací najdete zde.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Chtel bych se zeptat na pouziti motoru Super Draco. Vim, ze na pristani se pouziji vzdy padaky a Super Draco nahradi zachrannou vezicku, ale pri jakych scenarich se pocita se Super Draco i na pristani? Napr. selhani padaku pod x km vysky?
Dival jsem se ted, ze pri pad abort testu se Crew Dragon mel dostat do vysky cca 1,5 km a i tak bez problemu pristal na padacich. Znamena to tedy, ze by se SuperDraco pouzily jen jako posledni zachrana pri totalnim selhani padaku be vysce par set metru, kdy neni cas vytahnout rezervu…i kdyz ma vlastne Crew Dragon rezervni padak?
Motory SuperDraco nebudou sloužit jako záloha padáku. Nebudou se k přistávání používat vůbec. Jejich úkolem bude záchranná funkce a nejsem si jistý, zda se nepoužijí i při deorbitačním zážehu.
Na deorbit se, myslím, budou i nadále používat pouze motory Draco.
Díky, nebyl jsem si jistý.
S motory SuperDraco se momentálně pro přistání vůbec nepočítá. Na něco takového je potřeba důkladné dlouhodobé testování a to bylo bohužel ukončeno. NASA jakožto momentálně jediný zákazník využívající Crew Dragon nemá o motorické přistání (prozatím) zájem. Padáky jsou spolehlivý a bezpečný systém, který je aktivován v dostatečné výšce nad terénem (hladinou moře). Jakékoliv selhání padáků mající za vinu havárii je vysoce nepravděpodobné.
Pěkně se to houpe. Jsou někde k dispozici záběry na Sojuz nebo Apollo během vytahování padáků? Třeba také z testů. Jen tak pro srovnání, jak moc divoká jízda to je.