Latitude
Francouzský startup Latitude podepsal víceletou smlouvu se společností Atmos Space Cargo, společností vyvíjející komerční návratová zařízení. Atmos koupí minimálně pět startů rakety Zephyr ročně, a to v letech 2028 až 2032.
sociální sítě
Přímé přenosy
krátké zprávy
Francouzský startup Latitude podepsal víceletou smlouvu se společností Atmos Space Cargo, společností vyvíjející komerční návratová zařízení. Atmos koupí minimálně pět startů rakety Zephyr ročně, a to v letech 2028 až 2032.
Německý společnost Exolaunch použije svůj nový adaptér Exotube počínaje rokem 2026. Exotube je univerzální modulární adaptér pro integraci, start a rozmístění družic od cubesatů až po 500 kg družice.
Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.
Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.
Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.
Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.
Společnost Inversion Space získala 44 milionů dolarů na další vývoj návratových pouzder pro náklad vracející se z vesmíru. Inversion použije finanční prostředky na další vývoj zařízení Arc.
Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.
Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.
Naše podcasty
Doporučujeme
Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.
Poděkování
Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!
Rubrika:
Hodnocení:
0 / 5. Počet hlasů: 0
Sdílejte tento článek:
Další podobné články:
Komentáře:
Na webu Kosmonautix.cz používáme soubory cookies k zajištění správného fungování našich stránek, ke shromažďování anonymních statistických dat a pro lepší uživatelský zážitek. Více informací najdete zde.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Tento zážeh má dva základní cíle.
Prvním cílem je odzkoušení poslední, čtvrté letové řídicí jednotky FM11 motoru RS-25 pro pilotovanou misi EM-2. Jednotka FM8 byla otestována při zážehu dne 19.10.2017, FM3 dne 13.12.2017, FM10 dne 16.1.2018. Řídicí jednotka FM11 bude po odzkoušení nainstalována na čtvrtý motor určený pro druhý let SLS. Pro nepilotovanou misi EM-1 budou všechny čtyři motory k dispozici jako náhradní díly.
Druhým cílem zážehu je demonstrace stability pogo akumulátoru vyrobeného metodou 3D tisku v maximálních podmínkách. Jde o třetí ze série čtyř testů, zaměřené na chování pogo akumulátoru v souvislosti s obnovením výroby nových motorů pro raketu SLS. Poslední test této série je plánován přibližně na 21. února. Poté bude motor č. 0528 z testovacího stanoviště A-1 odvezen. Na stanovišti jej nahradí druhý vývojový motor č. 0525, na kterém budou testovány další nové díly.
Pane Hošek, vy nás vždy tak detailně zásobíte informace, že to je už skoro na kratší článek. Díky za ně.
Mimochodem, chápu dobře účel pogo akumulátoru jako odstranění vlivu pogo oscilací?
Tak to mám radost za kladnou zpětnou vazbu.
Účel pogo akumulátoru chápete správně. Podrobně se tomu věnoval Dušan Majer tady:
https://kosmonautix.cz/2017/12/3d-tisk-vyuziji-i-motory-sls/
Včerejší test byl vyhodnocen jako úspěšný.