sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Falcon Heavy opustil rampu

Nejsilnější raketa současnosti byla včera poprvé vyvezena na startovní rampu a fanoušci kosmonautiky tak dostali opožděný vánoční dárek. Falcon Heavy na historické rampě 39A podstoupil zkoušku označovanou jako fit-check, při které se zkouší, jak raketa prostorově a systémově „sedí“ na odpalovací rampě. Jde o první ze série zkoušek, kterými musí nová raketa a upravená infrastruktura projít, než bude možné přistoupit k dalším krokům. Aktuální zprávy z okolí rampy 39A říkají, že Falcon Heavy již rampu opustil, ačkoliv na ní byl až do pozdních nočních hodin.

Dost možná nejkvalitnější fotka Falconu Heavy na rampě pořízená 28. prosince.
Dost možná nejkvalitnější fotka Falconu Heavy na rampě pořízená 28. prosince.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net

Co jeho návrat znamená, zatím nikdo neví, protože dopředu nebylo oznámeno, jak dlouho bude fit-check probíhat. Dá se očekávat, že Falcon Heavy se i s transportní konstrukcí TEL přesune do hangáru HIF u rampy 39A, kde byla raketa sestavena. Je pravděpodobné, že fit-check dopadl dobře a po kontrole všech bodů se mohla raketa vrátit do hangáru. Stejně tak ale existuje možnost, že kontrola odhalila nějaké detaily, které se budou muset upravit. Ani to by ale u nové rakety nebylo nic překvapivého.

Jisté je, že skončil poslední velký moment roku 2017. Není pravděpodobné, že by se Falcon Heavy vrátil na rampu ještě do konce tohoto roku, ale začátek roku příštího nám přinese hned několik zajímavých momentů – kromě startu tajemné mise Zuma ze znovu zprovozněné rampy 40 by měl být leden ve znamení Falconu Heavy. V prvním týdnu by mohl přijít historicky první statický zážeh 27 motorů Merlin a někdy v polovině měsíce by mohl následovat start. Termíny jsou však založeny jen na odhadech a je možné, že se budou průběžně upravovat. Je ale fascinující vidět, jak se roky očekávaný projekt skutečně blíží ke své realizaci.

Zdroje informací:
https://twitter.com/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/DSK1c7GXcAUdzp4?format=jpg&name=large
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…5bd642767b1214031ab45ea187568c6c&oe=5AC96F8D

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
22 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Geo
Geo
6 let před

“ Je ale fascinující vidět, jak se roky očekávaný projekt skutečně blíží ke své realizaci. “
Myslím , že pro nás Všechny tady je to ta, nejluxusnější záležitost !

Kamil
Kamil
6 let před

Ale sklopili ho až v pátek před východem Slunce

Lukas
Lukas
6 let před

Ako som uz raz pisal,prave ten zazeh moze posunut termim startu do neurcita.ak sa pri tej skuske objavi nejaka velka anomalia,budeme si musiet na start fh este par mesiacov pockat.preto som dost skepticky na terminy, ktore zverejnuje sx.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Lukas

Měsíce jsou možná trochu moc … Spíše bych to viděl na řád týdnů.

Roman L.
Roman L.
6 let před
Odpověď  Lukas

Aspoň máte větší šanci být příjemně překvapen 🙂

ventYl
ventYl
6 let před

No a je mozne, ze rok 2018 prinesie este jednu zmenu, v originalnom streame k poslednej misii na ISS bola zmienka, ze vylepsenie deflektora horucich plynov na rampe 40 by mohlo mat za nasledok, ze stupne nebude treba na staticke zazehy (plnej dlzky, nie predstartovne) nosit na McGregor, ale budu sa dat spravit priamo na rampe. Neviem teda, ci ich aj tam budu robit v plnej dlzke horenia motora, predsalen to by mohlo byt pre okolie rampy dost masaker. Ale v novom plane to ma jednoznacne zmysel, pretoze pohyb stupnov medzi Floridou a McGregorom zabera vela casu.

Samo
Samo
6 let před
Odpověď  ventYl

Plná dĺžka určite nie to by museli stupeň omnoho lepšie ukotviť ako sa to robí na McGregor typujem možno tak 10 max 15 sekúnd zo zníženým ťahom. Neviem či by trápili uchyty na octawbe. Ale je to len môj vlastný laický odhad.

M_M
M_M
6 let před

https://www.teslafan.cz/clanky/falcon-heavy-hledi-k-nebi-start-nejvetsi-muskovi-rakety-je-na-spadnuti?list=nejnovejsi

Jako, celkově jsem se u článku pobavil – raketoplán, silo, VE startovací rampě, to vše rve uši…ale STATICKÝ POŽÁR je žrádlo!!!
Na druhou stranu, překládal to člověk evidentně nezasvěcený, z článku který psal další nezasvěcený, tak buďme tolerantní…

Vítek
Vítek
6 let před
Odpověď  M_M

Připomnělo mi to, jak jsem se kdysi na nejmenovaném zpravodajském serveru dozvěděl, že ke stanici ISSS se připojila loď Progress a dopravila sem 3 000 tun nákladu.

B.Boruvka
B.Boruvka
6 let před
Odpověď  M_M

Dost me pobavilo ze:
Ve skutečnosti je selhání při startu celkem nepravděpodobné, a tak se můžeme těšit na velkou podívanou! 🙂 🙂 🙂

B.Boruvka
B.Boruvka
6 let před
Odpověď  B.Boruvka

A taky jak do omrzeni nazyva raketu raketoplanem…. 🙂

Jirka Hadac
Jirka Hadac
6 let před
Odpověď  B.Boruvka

Budme shovivavi, aspon ze se snazil. My se v tom vyzname, kdo chce, si informace najde a zbytku je to jedno. Ja taky mel pocit, ze vyskocim metr do vzduchu po zhlednuti jednoho dilu sveho oblibeneho serialu Ze zeme na mesic – o Apollu 13, taky sem mel pocit, ze slovo zazeh neznaji. Zbytek dilu v pohode, kdyz pominu Gena Dernana alias Cernana. O to vic me mrzelo, ze u toho delal poradce Marcel Grun.

Petr
Petr
6 let před
Odpověď  M_M

Ano, můžeme říci, že se autor snažil. Nepřesnosti v terminologii se dají omluvit, ale ty hrubé chyby na veřejně dostupném portálu, to by se v dnešní době již opravdu stávat nemělo.
Na druhou stranu je vidět, jak kvalitní a seriózní servis připravují zde. Věcné zpravodajství bez zbytečných lacině vyhlížejícich slovních manipulací či doměnek je určitě ta správná cesta.
Co dodat,… Děkuji že Kosmonautix.cz existuje takový jaký je, rozmazlujete nás přímo úžasně 🙂
Ať Vám i nadále vydrží tento elán.
Petr

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Petr

Jsme rádi, že nás čtete. 😉

RobertR
RobertR
6 let před

Bude clanok v ktorom sa strucne pozrieme na to co nas caka v r.2018 ?

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  RobertR

Samozřejmě, tak jako každý rok. zatím to vypadá, že jej vydáme ve středu.

Lukas
Lukas
6 let před

Dobry den.nikde neviem najst aku nosnost ma Fh ak je planovana zachrana vsetkych stupnov?

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Lukas

Hezký den, pokud by FH nezachraňoval žádné stupně, pak by na LEO mohl vynést maximálně 63 tun, ale tato hmotnost je pouze teoretická – limitujícím faktorem by byl jednak objem aerodynamického krytu, ale ani konstrukce adaptéru pod nákladem by takové zatížení nezvládla. Důležité ale je, že u FH se s lety bez záchrany stupňů moc nepočítá, takže nemá cenu brát v úvahu teoretickou maximální nosnost. Při záchraně stupňů raketa přijde minimálně o třetinu nosnosti, spíše více. Nikde však nebylo konkrétní žádné číslo uvedeno. Osobně se domnívám, že by nosnost na LEO při záchraně stupňů mohla být kolem 25 – 35 tun.

Lukas
Lukas
6 let před

Dakujem za odpoved.z toho mi vychadza ze raketa sa skor hodi na vynasanie medziplanetarnych sond napr.k marsu saturnu alebo plutu.to znamena nie prilis tazky naklad ale na ziskanie co najvacsiej rychlosti.samozrejme bez zachrany stupnov

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Lukas

FH by mohl sloužit i k vynášení těžkých komunikačních družic – třeba těch, které vynášel F9, ale neměl palivo na přistání. Pokud z FH přistanou všechny tři stupně, pak je jedno, že by raketa zvládla mnohem více.

Lukas
Lukas
6 let před

Moze sa zachrana stupnov aj skombinovat?to znamena zachranim bocne ale stredny nezachranim?nejaky kompromis medzi vynasanym nakladom a uspory zachranenych stupnov.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Lukas

FH může startovat na různé profily misí. Je tedy možné využít záchrany postranních stupňů, ale centrálního už ne.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.