sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Evropský servisní modul pro pilotovaný Orion

To, že Evropská kosmická agentura využije znalostí nasbíraných při vývoji lodi ATV k vytvoření servisního modulu pro připravovanou americkou loď Orion je známá věc. První letový exemplář určený k nepilotované misi EM-1 je téměř hotový a příští rok se vydá na Floridu a technici již začali pracovat i na druhém kusu, který již bude součástí pilotované lodi. Ta by měla v rámci mise EM-2 zahájit stavbu stanice Deep Space Gateway u Měsíce. ESA se před pár dny pochlubila sérií fotografií z výroby, které Vám nyní rádi přinášíme.

Centrální jádro struktury servisního modulu lodi Orion EM-2.
Centrální jádro struktury servisního modulu lodi Orion EM-2.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net
Díly pro servisní modul lodi Orion EM-2
Díly pro servisní modul lodi Orion EM-2
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net
Práce na servisním modulu lodi Orion pro misi EM-2 začaly teprve nedávno.
Práce na servisním modulu lodi Orion pro misi EM-2 začaly teprve nedávno.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/
Další pohled na jádro konstrukce servisního modulu pro EM-2.
Další pohled na jádro konstrukce servisního modulu pro EM-2.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net
Do otvorů v tomto dílu se vsadí nádrže.
Do otvorů v tomto dílu se vsadí nádrže.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/
https://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/ne0712-orion-service-module.jpg
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net…38d90535b9110a5fb8bb352326465d28&oe=5A6D7B79
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…da214232026c3be13cc5eb8227b2ca9b&oe=5A74F2CD
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…8d5fcd07000787098146bc9ee4d54139&oe=5A69E1FF
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…75ee49134f23c6eafad69115d1269afd&oe=5A723AEC
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…741d5719dcd3bea2c22e25a824cdc496&oe=5A7F270D

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
11 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
android
7 let před

Krapet si zatrolim: Zase další kus pěkné hw co je na jedno použití. Kdyby se to aspoň umělo na orbitě spojit s jiným podobným kusem a postupně by se tam vytvořila čerpací stanice třeba. Tohle je podobný snažení jako útok na bodáky za 1. světový. Taky se o něm mohlo při dobré vůli tvrdit, že to mělo smysl.

MilAN
MilAN
7 let před
Odpověď  android

Je hezké z toho postavit čerpací stanici, ale nejsou tam pohonné hmoty. A když je tam něčím dovezu, tak už jsem tam vlastně dovezl stejně kompletní čerpací stanici.

3,14ranha
3,14ranha
7 let před
Odpověď  android

Nechci být kousavý, ale tenhle hardware neletí na orbitu, ale k Měsíci, to je TISÍCKRÁT dál (vážně doslova).

Cena paliva se u Měsíce prakticky neliší od ceny hardwaru. (podobný problém jako řeší USArmy u svých zámořských výbojů).

Možná až vznikne kyvadlová doprava poháněná iontovými motory tak to bude o něčem jiném. Případně až bude funkční KOMPLETNÍ cyklus BFR rakety spacex, pokud bude mít rezervu paliva k měsíci A ZPĚT (ale to může být za 10let , klidně ale třeba za 20 let)

ventyl
ventyl
7 let před
Odpověď  android

To je zatial osud servisnych modulov vseobecne. Servisne moduly (trunky) zahadzuju aj dragony pred vstupom do atmosfery. A pokial sa neuchyti jednoliaty design s kapslou prepojenou s nadrzami a motorovou sekciou (BFR) tak sa na tom asi nic moc nezmeni.

Sice je to vinou politickeho rozhodnutia, ale som radsej, ak sa budu tie servisne moduly pouzivat na Orione, nez aby sa pouzivali na zasobovanie ISS. Cesta k ISS uz bola vydlazdena, agentury musia ist dalej. Len dufam, ze to zdrzanie, ktore vzniklo nebolo sposobene na strane europy, ale v USA pri dodavke motorov.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před
Odpověď  ventyl

Důvody zpoždění s dodáním ESM jsou popsány zde:
http://forum.kosmonautix.cz/viewtopic.php?f=21&t=775&start=30#p82832

Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
7 let před
Odpověď  ventyl

Servisní modul Dragonu (trunk) neobsahuje motory a dokonce ani nádrže. Není tedy tak cenný, aby se nedal zahodit.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před

Konečně se posunem za LEO. Bude to zajímavá etapa znovupronikání do nedalekých končin našeho souputníka. Bude to fakt doba, která bude přinášet hodně výzev. Dost se těším.

Kamil
Kamil
7 let před

Proč vlastně Evropa ukončila lodě ATV?

Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před
Odpověď  Kamil

Součástí barterové smlouvy s NASA o evropském podílu na ISS do roku 2016 byl kontrakt na pět zásobovacích letů lodí ATV. Během jednání o prodloužení činnosti ISS do roku 2020 (tedy o čtyři roky) neměla ESA kvůli ubývající politické podpoře zájem o stavbu šestého ATV. Úředníci ESA následně konzultovali s členskými zeměmi alternativy barterového placení svého podílu na provozu stanice. NASA tedy přišla s myšlenkou dodávky servisního modulu pro Orion, vyrobeného na základě pohonné sekce ATV. Francii a Itálii se do toho moc nechtělo, ale průlom nastal, když na jaře 2012 tuto myšlenku podpořilo Německo.

Varan
Varan
7 let před

Krásný fotky. Myslím, že ti chlapi mají po příchodů domů velkej rohlík místo obličeje. Kdo si může hrát celý den s tak dokonalým Merkurem 🙂

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.