sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

OBRAZEM: Finální příprava družice GPS

Pokud všechno vyjde podle plánu, měla by zítra v 17:17 SEČ odstartovat z mysu Canaveral raketa Atlas V s navigační družicí systému GPS.  Konkrétně jde o exemplář označovaný jako GPS 2F-11, jedná se tedy o 11. model z výrobní řady 2F. Satelit zamíří na střední oběžnou dráhu do výšky 20 180 kilometrů. Start Vám zítra zprostředkujeme formou článku s přímým přenosem. Dnes ale přichází fotočlánek, který dokomentuje, jak vypadá družice před definitivním sklapnutím dvou polovin aerodynamického krytu, nebo jak probíhá transport celé sestavy na startovní rampu. Fotky jsou dnes mimořádně povedené – jejich autor si dal evidentně záležet na tom, aby našel originální místa pro focení.

AKTUALIZACE 30.10.2015 10:00
Start byl kvůli netěsnosti vodního ventilu startovací rampy odložen na sobotu 17:13-17:32 SEČ – za upozornění v komentáři děkujeme Radovanu Kubrtovi.

Navigační družice GPS 2F-11 před uzavřením aerodynamického krytu.
Navigační družice GPS 2F-11 před uzavřením aerodynamického krytu.
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Velice povedený snímek zachycující vnitřní část aerodynamického krytu.
Velice povedený snímek zachycující vnitřní část aerodynamického krytu.
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Aerodynamický kryt se zavírá
Aerodynamický kryt se zavírá
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Aerodynamický kryt i s logem mise
Aerodynamický kryt i s logem mise
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Velmi originální perspektiva - napravo aerodynamický kryt připravený k vyzvednutí do montážní věže (nalevo)
Velmi originální perspektiva – napravo aerodynamický kryt připravený k vyzvednutí do montážní věže (nalevo)
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Raketa Atlas V už čeká na svou špičku s nákladem
Raketa Atlas V už čeká na svou špičku s nákladem
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Vlevo vidíme zvedaný aerodynamický kryt, vpravo pak tělo rakety Atlas V.
Vlevo vidíme zvedaný aerodynamický kryt, vpravo pak tělo rakety Atlas V.
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Do spojení aerodynamického krytu s horní částí rakety už zbývá jen pár desítek centimetrů.
Do spojení aerodynamického krytu s horní částí rakety už zbývá jen pár desítek centimetrů.
Zdroj: http://spaceflightnow.com/
Je hotovo, raketa se může začít chystat na start
Je hotovo, raketa se může začít chystat na start
Zdroj: http://spaceflightnow.com/

Zdroje informací:
http://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/13.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/23.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/33.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/43.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/53.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/62.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/72.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/82.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/10/9.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Solmyr
Solmyr
9 let před

Nic moc k tematu, ale taky vam prijde atlas V alespon v 4xx verzi tak osklivej?

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Solmyr

Já nevím, grafickým, či estetickým cítěním zrovna neoplývám, ale líbí se mi každá raketa. 🙂
Každá má svůj specifický vzhled a nemohu říct, že by nějaká byla ošklivá. 🙂

Solmyr
Solmyr
9 let před
Odpověď  Dušan Majer

Ja taky nijak extra ne. Ale ten jeji hranatej tvar mi nesedne. Stejne jako se mi nikdy moc nelibil Saturn V (zas jen esteticky, stroj to je fenomenalni). Co bych si vystavil jako model by byla Delta V nebo Ariane 5. Taky Soyuz je peknej.

gg
gg
9 let před
Odpověď  Solmyr

„Delta V“, to jako Vulcan? 😉

Svihak Lazensky
Svihak Lazensky
9 let před
Odpověď  Solmyr

Osobne jsem videl Atlas V buracet k nebi a je to sakra sexy raketa 🙂

Radovan Kubrt
Radovan Kubrt
9 let před

Start je odložen na sobotu 17:13-17:32 SEČ – kvůli netěsnosti vodního ventilu startovací rampy.

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Radovan Kubrt

Díky, doplním to do článku.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.