sociální sítě

Přímé přenosy

New Glenn (EscaPADE)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

D-Orbit

Italská společnost D-Orbit, která se zabývá vesmírnou logistikou, oznámila 6. listopadu ukončení soutěže CTRL+Space, první evropské soutěže v kybernetické bezpečnosti Capture-the-Flag (CTF) na oběžné dráze.

EchoStar

Provozovatel geostacionárních družic EchoStar prodává další část rádiových frekvencí, aby pomohl zlepšit služby SpaceX pro přímou komunikaci s buňkami ve Spojených státech, výměnou za akcie společnosti v hodnotě 2,6 miliardy dolarů.

Sceye

Společnost Sceye vyvíjející stratosférické platformy pro telekomunikace a související aplikace získala ocenění od agentury NASA za využití této platformy pro monitorování životního prostředí.

BlackSky

Společnost BlackSky, která se zabývá satelitními snímky, 6. listopadu uvedla, že tržby společnosti ve třetím čtvrtletí nedosáhly očekávání. Důvodem je úprava výdajů americké vlády v rámci důležité zpravodajské smlouvy, ve které došlo ke škrtům ze strany Bílého domu.

ESA

Evropská kosmická agentura upřesnila svůj plán pro program European Resilience from Space (ERS) a nastínila rozsah programu v hodnotě 1 miliardy eur, který přímo propojí pozorování Země, telekomunikace a navigaci s rostoucími potřebami Evropy v oblasti obrany a bezpečnosti.

Astranis

Společnost Astranis 5. listopadu oznámila plány na spuštění mobilní ad-hoc síťové služby s názvem Vanguard, která bude využívat její malé geostacionární družice k rozšíření dosahu komunikace typu point-to-point pro pomoc při katastrofách nebo pro bezpečné obranné operace.

Čínský institut

Čínský institut nedávno dokončil pozemní testy toho, co popisuje jako rekonfigurovatelnou flexibilní výrobní platformu na oběžné dráze, zaměřenou na budoucí velkoobjemovou a nízkonákladovou výrobu ve vesmíru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

AKTUALIZOVÁNO: Japonská zásobovací mise odstartovala

Pokud půjde všechno podle plánu, zažehnou se dnes ve 13:50 našeho času motory rakety H-2B. Jejím úkolem je dopravit na oběžnou dráhu japonskou zásobovací loď HTV-5, která ve svých útrobách ukrývá 4,7 tuny zásob. HTV-5 míří pochopitelně k Mezinárodní vesmírné stanici, ke které by měla dorazit v pondělí po poledni. Posádce na stanici doveze jídlo, oblečení, vědecké experimenty, ale i hardware pro provoz stanice, či pro výstupy do volného kosmu. Japonská raketa startuje z kosmodromu Tanegašima, což slibuje pěknou podívanou, neboť startovní rampa leží velmi blízko pobřeží. V tomto článku máte možnost celý start sledovat živě.

Zdroje informací:
http://spaceflightnow.com/
http://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://spaceflightnow.com/…/54c506803c4c9d0d87efb089d8d6a15f-580×326.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
15 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radim
Radim
10 let před

Díky časovému posunu si výhledy na Pacifik moc neužijeme ;-). Škoda, ten úvodní obrázek nemá chybu. Je vidět, že Japonci mají cit i pro oko…

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  Radim

Při startu by měly být vidět okolní skály i pobřeží. Motory to osvítí docela slušně. Aspoň v to doufám.

Michal Bursík
Michal Bursík
10 let před
Odpověď  Dušan Majer

Hmmm… jen kdyby to tu u mě nebyla jen sekvence jeden snímek za minutu 🙁
Nu což… počkám si na záznam.

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  Michal Bursík

Záznam dáme do tohohle článku hned, jak bude k dispozici.

Michal Bursík
Michal Bursík
10 let před
Odpověď  Michal Bursík

Jasný. Na vás je spoleh kluci 😉

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  Michal Bursík

Díky 🙂

Racek
Racek
10 let před

Start velké rakety je vždy vzrušující. Díky kluci že to sledujete a podělíte se. Teď jim držet palce, aby mise byla úspěšně dokončena.

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  Racek

Rádo se stalo. Těší nás, že se o tyto zajímavé momenty můžeme dělit s dalšími lidmi s podobným zájmem. 😉

Petr Kasan
Petr Kasan
10 let před

Rád bych jako laik položil otázku, proč dorazí zásobovací modul k ISS až v pondělí? Je to dáno umístěním kosmodromu v Tanegašimě, vlastnostmi nosiče, …?
Díky za článek a případnou odpověď. 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  Petr Kasan

Ono se dá říct – protože není potřeba, aby tam dorazila rychleji. Ale zkusím to podat trochu obšírněji. Čím rychleji má loď ke stanici přiletět, tím vyšší nároky jsou kladeny na její navigační systém, řídící počítače i pohonný systém. U Progressů, které létají 4 do roka se vyplatí investovat do vývoje a dosáhnout redukce přeletové doby ze dvou dní na 6 hodin. Ale HTV má omezený počet startů, navíc nenese kritický materiál, u kterého spěchá doručení a proto technici nemusí tolik upgradovat technologie.

Petr Kasan
Petr Kasan
10 let před
Odpověď  Dušan Majer

Díky za objasnění, má to logiku. Něco ke zkrácení letového profilu jsem našel… hádejte kde? 🙂 https://kosmonautix.cz/2015/06/rychly-letovy-profil-k-iss/

Přítel Gůgl, první odkaz. No není to skvělé? Kosmonautix jede!

Dušan Majer
Dušan Majer
10 let před
Odpověď  Petr Kasan

Tak to nás opravdu těší. 🙂

maro
maro
10 let před
Odpověď  Petr Kasan

Dost dobré animace ke zkrácenému letovému profilu Sojuzu jsou i tady:
http://www.businessinsider.com/why-does-it-take-so-long-to-reach-the-international-space-station-2015-3
Akorát si člověk říká, proč by to, zatraceně, nemohlo jít ještě rychleji. Určitě by nebylo nutné čekat ty oběhy na posuny na vyšší orbit. Akorát by se museli víc otáčet, protože by nejenom zrychlovali, ale museli by na některých výškých i brzdit (aby neulítli mimo orbit ISS).

Petr Kasan
Petr Kasan
10 let před
Odpověď  Petr Kasan

maro: Zupr, díky za link!

Vojta
Vojta
10 let před
Odpověď  Petr Kasan

maro: Moc pěkný link.
Asi by šlo umístit loď na orbit ISS hned při prvním obletu, ale bylo by to buď a nebo. Kdyby se netrefili (a to je s minimální šancí na korekce pravděpodobné), už by nejspíš neměli palivo na tak velké korekce dráhy (museli by dráhu výrazně snížit, počkat, až na ISS naženou celý jeden oblet a zase ji zvýšit). Nouzové přistání bez spojení se stanicí nikdo riskovat nebude. Takhle pořád zůstává ve hře dlouhá varianta, kdyby se krátká úplně nepovedla.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.