sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Start Falconu zastavila chyba druhého stupně

Dnes ve 12:20 našeho času měla z floridského kosmodromu odstartovat soukromá raketa Falcon 9 v1.1. Jejím úkolem bylo vynést na oběžnou dráhu zásobovací loď Dragon pro ISS. Ještě zajímavější ale měl být osud prvního stupně, který se měl pokusit o měkké přistání na plošině ASDS zaparkované v Atlantiku. Náš dnešním krátký článek přináší informace o důvodech odkladu a dozvíte se také, kdy je nejbližší možnost start opakovat.

Počasí se zlepšilo na 90%, kosmodrom nehlásil žádný problém, přesto se dnešní odpočet zastavil na čase minuta a 21 sekund před startem. Problém byl na horním stupni, přesněji řečeno u motoru Merlin, který je speciálně upravený pro vyšší výkon ve vakuu. Tento motor má u sebe dva systémy TVC (Thrust Vectoring Control), které slouží naklánění trysky a tím umožňují manévrování. Jeden z těchto systémů ale vykazoval neobvyklé hodnoty.

Falcon 9 na startovní rampě
Falcon 9 na startovní rampě
Zdroj: http://spaceflightnow.com/

Jelikož bylo startovní okno okamžité, nepřicházel v úvahu odklad startu. Nejbližší příležitost se tedy otevírá v pátek 9. ledna v 11:09 středoevropského času. Do té doby mají technici čas na odhalení problému a jeho odstranění.

Zdroje informací:
http://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/01/Scriptunas_SpaceX-7980.jpg
http://spaceflightnow.com/wp-content/uploads/2015/01/Scriptunas_SpaceX-7977.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kenny007
Kenny007
9 let před

A tak to bylo napínavé, nu což, pockame si. Jestli se jim přistání na prám párkrát povede, přistání na pevninu bude jen otázkou času. Ale stejně si myslím že lepší varianta po dostavbě kosmodromu v Mexiku by byly upravene bývalé ropné plošiny v mexickém zálivu. Nehoda při přistání je jen otázkou času. Ostatně spacex o této variantě údajně uvažuje.

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Kenny007

Ve hře je zatím hodně variant a sama SpaceX se nedrží nějaké pevně dané doktríny. Podle aktuálních výsledků své plány a cíle průběžně upravuje. Nechme se proto překvapit.

Michael Voplatka
9 let před
Odpověď  Kenny007

Souhlasím s vámi. Přistávání na moři na plošině ASDS nebo na nějaké ropné plošině bude mnohem bezpečnější a výhodnější pro nosnost rakety. Záleží, kolik to všechno bude stát. Ostatně, už jsme o tom psali v tomto článku o chystaném kosmodromu SpaceX.

geal
geal
9 let před
Odpověď  Michael Voplatka

Je otázka, jestli mořská přistání dlouhodobě nepovedou k podobným problémům (korozivní slaný vzduch), jaké kdysi zažil Falcon 1. (Ovšem na druhou stranu je zase otázka, jestli přistání v blízkosti pobřeží na Floridě nějak výrazně situaci zlepší – Florida taky nemá zrovna kontinentální klima. Texas by v tomhle směru mohl být zajímavější.)

kenavf
kenavf
9 let před

Máte niekto informáciu,koľko ton paliva z celkovej zásoby,si musí nechať Falcon-9 na to aby zabrzdil a kontrolovane pristál?

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  kenavf

Přesné číslo firma zatím neuvedla, ale předpokládám, že se bavíme o jednotkách procent z celého objemu nádrží prvního stupně. Myslím, že to nebude více než 15%.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.