sociální sítě

Přímé přenosy

New Glenn (EscaPADE)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

D-Orbit

Italská společnost D-Orbit, která se zabývá vesmírnou logistikou, oznámila 6. listopadu ukončení soutěže CTRL+Space, první evropské soutěže v kybernetické bezpečnosti Capture-the-Flag (CTF) na oběžné dráze.

EchoStar

Provozovatel geostacionárních družic EchoStar prodává další část rádiových frekvencí, aby pomohl zlepšit služby SpaceX pro přímou komunikaci s buňkami ve Spojených státech, výměnou za akcie společnosti v hodnotě 2,6 miliardy dolarů.

Sceye

Společnost Sceye vyvíjející stratosférické platformy pro telekomunikace a související aplikace získala ocenění od agentury NASA za využití této platformy pro monitorování životního prostředí.

BlackSky

Společnost BlackSky, která se zabývá satelitními snímky, 6. listopadu uvedla, že tržby společnosti ve třetím čtvrtletí nedosáhly očekávání. Důvodem je úprava výdajů americké vlády v rámci důležité zpravodajské smlouvy, ve které došlo ke škrtům ze strany Bílého domu.

ESA

Evropská kosmická agentura upřesnila svůj plán pro program European Resilience from Space (ERS) a nastínila rozsah programu v hodnotě 1 miliardy eur, který přímo propojí pozorování Země, telekomunikace a navigaci s rostoucími potřebami Evropy v oblasti obrany a bezpečnosti.

Astranis

Společnost Astranis 5. listopadu oznámila plány na spuštění mobilní ad-hoc síťové služby s názvem Vanguard, která bude využívat její malé geostacionární družice k rozšíření dosahu komunikace typu point-to-point pro pomoc při katastrofách nebo pro bezpečné obranné operace.

Čínský institut

Čínský institut nedávno dokončil pozemní testy toho, co popisuje jako rekonfigurovatelnou flexibilní výrobní platformu na oběžné dráze, zaměřenou na budoucí velkoobjemovou a nízkonákladovou výrobu ve vesmíru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Nové nařízení FAA omezuje termíny komerčních startů a návratů

Federální letecký úřad zavádí zákaz startů pro všechny komerční starty a návraty stupňů přes den. Starty i návraty jsou zakázány mezi 6:00 a 22:00 místního času, a to od pondělí 10. listopadu. Odborní komentátoři z USA se shodují, že se jedná o bezprecedentní opatření. Nouzové nařízení nevysvětluje, jak bude stanoven „místní čas“ v případě návratu. K návratu totiž obvykle dochází v několika časových pásmech.

Zde je přesné znění nouzového nařízení: „V souladu s tím, s ohledem na komerční vesmírné starty a návraty, na základě pravomoci udělené správci FAA podle 49 U.S.C. §§ 40103, 40113 a 46105(c) a pravomoci delegované správci FAA podle 51 U.S.C. § 50909(a), se tímto nařizuje, že od 6:00 hodin EST dne 10. listopadu 2025 a až do zrušení tohoto nařízení budou komerční starty a návraty do vesmíru povoleny pouze mezi 22:00 a 6:00 hodin místního času.

Zdroje informací:
https://x.com/
https://x.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/G5HnFN_XsAAYaIo?format=jpg&name=large

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Robert Gonda
Robert Gonda
2 hodin před

Musel to vymyslieť úradník, ktorý nemá páru. Doslova.

gendibal
gendibal
2 hodin před

Možná jsem natvrdlý, ale jen abych se ujistil, že jsem to pochopil správně – to budou opravdu zakázané starty od šesti ráno do deseti večer? A co v takovém případě startovací okna na určité dráhy, to se bude řešit jak?

Martin_V
Martin_V
1 hodina před

Důležité je, co se míní slovem „komerční“. Pro SpaceX jsou v principu všechny starty komerční, protože je to soukromá firma, ale pokud se tam nebudou počítat starty pro NASA, armádu a výzvědné služby, tak to bude rozhodně jednodušší. Starlinky beztak většinou startují v noci. Na geostacionární dráhu je taky startovních oken dost.

Radek V.
Radek V.
53 minut před

A důvod? FAA omezuje počet startů z letišť o 10%, protože nemá kapacity na řízení letového provozu v shutdownu. Tohle bude totéž – při startech a návratu se zavádí NOTAMy a omezuje letový provoz – přesměrovávají lety, to zvyšuje zátěž dispečerů. Letiště mají řádově hustší provoz přes den, proto se jim snaží ulehčit.

Fisma
Fisma
34 minut před
Odpověď  Radek V.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.