sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

AeroVironment

Společnost AeroVironment, dodavatel obrany zaměřený na bezpilotní vzdušná vozidla, oznámil 19. listopadu, že plánuje získat BlueHalo, společnost zabývající se obrannými a vesmírnými technologiemi. Hodnota obchodu je přibližně 4,1 miliardy dolarů.

Kepler Communications

Kanadský operátor Kepler Communications požádal Federální komunikační komisi, aby schválila celkem 18 družic, včetně 10 s optickým užitečným zatížením, které by měly být vypuštěny koncem příštího roku. Společnost plánuje provozovat větší družice s menším počtem.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První stupeň rakety New Glenn zamířil na rampu

První stupeň rakety New Glenn určený pro první misi se vydal z montážní haly na startovní rampu LC-36. Stupeň vybavený sedmi raketovými motory BE-4 na kapalný kyslík a metan byl uložen na speciálním podvozku. Ten tvořily dva přívěsy propojené příhradovou konstrukcí, kterou si Blue Origin vyrobila sama. Transportér disponuje 22 nápravami a 176 koly. O jeho tažení se stará upravený Oshkosh M1070, který běžně slouží armádě k převozům tanků. Jeho motor ukrývá 505 koňských sil a nabízí točivý moment až 2474 Nm.

Ve firmě Blue Origin si tento tahač vysloužil přezdívku GERT – Giant Enormous Rocket Truck (doslova přeloženo Obří obrovský raketový náklaďák). Přední nárazník tahače GERT a zadní nárazník na konci tahače dělí vzdálenost 94,5 metru, což se dá přirovnat k délce fotbalového hřiště. Jeho trasa z montážní haly na startovní rampu měřila 37 kilometrů a celá kolona ji urazila za několik hodin.

První stupeň rakety New Glenn míří na startovní rampu.
První stupeň rakety New Glenn míří na startovní rampu.
Zdroj: https://pbs.twimg.com/

Přeloženo z:
https://x.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/GbHYLn6bQAE57jY?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/GbHYLn8aoAA90FW?format=jpg&name=large

Hodnocení:

4.9 / 5. Počet hlasů: 11

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
PetrDub
PetrDub
21 dní před

Jsou nějaké bližší informace k termínu startu, než „nejdříve listopad“? A také mě zaujalo, že vezou na rampu jen první stupeň, znamená to, že až na rampě budou sestavovat stupně na sebe?

Lubo
Lubo
21 dní před
Odpověď  PetrDub

Erich Berger odhaduje mid-December, zalozene na case medzi vyvozom a startom podobnych rakiet (FH).
Drzim palce nech to je pred Vianocami..

Kamil
Kamil
21 dní před

Po 24 letech od založení je opravdu nejvyšší čas, aby BO konečně vypustil raketu na oběžnou dráhu

Radek V.
Radek V.
21 dní před

Výrazně větší rozměry a hmotnost 1. stupně New Glenn budou dělat velké problémy jak při přistání na prám (stejně velký jako u SpaceX pro mnohem menší a lehčí Falcon 9), tak při následné manipulaci a přípravě pro další start. Uvidíme kdy a jak to New Glenn zvládne. Myslím že start na Vánoce je možný, vidím to ale až na leden. Těch testů je čeká ještě hodně a teď Halloween, Díkuvzdání a Vánoce.

Jakub S.
Jakub S.
20 dní před

Já stále moc nechápu jak se BO chce naučit s NG přistávat. Zdá se mi že to chtěji vše dát na první dobrou, žádne přistání do vody atd. Rychlost výroby bych očekával daleko vyšší.
Mají sice zkušenosti s přistáním NS, ale rozdíl v profilu letu je extrémní (vlastně i v závěrečné přistávací sekvenci).

legionar
legionar
18 dní před

Rozumiem tomu dobre, ze NASA „posadi“ veledolezity naklad na nosic, ktory „uspesne“ vyvijaju uz od roku 2016 (resp. dokonca od 2013) a ma to byt jeho ostra premiera ?
A este svoje rozhodnutie odovodnuje „casovou tiesnou“ ?!

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.