První stupeň rakety New Glenn určený pro první misi se vydal z montážní haly na startovní rampu LC-36. Stupeň vybavený sedmi raketovými motory BE-4 na kapalný kyslík a metan byl uložen na speciálním podvozku. Ten tvořily dva přívěsy propojené příhradovou konstrukcí, kterou si Blue Origin vyrobila sama. Transportér disponuje 22 nápravami a 176 koly. O jeho tažení se stará upravený Oshkosh M1070, který běžně slouží armádě k převozům tanků. Jeho motor ukrývá 505 koňských sil a nabízí točivý moment až 2474 Nm.
Ve firmě Blue Origin si tento tahač vysloužil přezdívku GERT – Giant Enormous Rocket Truck (doslova přeloženo Obří obrovský raketový náklaďák). Přední nárazník tahače GERT a zadní nárazník na konci tahače dělí vzdálenost 94,5 metru, což se dá přirovnat k délce fotbalového hřiště. Jeho trasa z montážní haly na startovní rampu měřila 37 kilometrů a celá kolona ji urazila za několik hodin.
Přeloženo z:
https://x.com/
Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/GbHYLn6bQAE57jY?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/GbHYLn8aoAA90FW?format=jpg&name=large
Jsou nějaké bližší informace k termínu startu, než „nejdříve listopad“? A také mě zaujalo, že vezou na rampu jen první stupeň, znamená to, že až na rampě budou sestavovat stupně na sebe?
Bohužel přesnější termín zatím nebyl oznámen.
Erich Berger odhaduje mid-December, zalozene na case medzi vyvozom a startom podobnych rakiet (FH).
Drzim palce nech to je pred Vianocami..
Po 24 letech od založení je opravdu nejvyšší čas, aby BO konečně vypustil raketu na oběžnou dráhu
Výrazně větší rozměry a hmotnost 1. stupně New Glenn budou dělat velké problémy jak při přistání na prám (stejně velký jako u SpaceX pro mnohem menší a lehčí Falcon 9), tak při následné manipulaci a přípravě pro další start. Uvidíme kdy a jak to New Glenn zvládne. Myslím že start na Vánoce je možný, vidím to ale až na leden. Těch testů je čeká ještě hodně a teď Halloween, Díkuvzdání a Vánoce.
Já stále moc nechápu jak se BO chce naučit s NG přistávat. Zdá se mi že to chtěji vše dát na první dobrou, žádne přistání do vody atd. Rychlost výroby bych očekával daleko vyšší.
Mají sice zkušenosti s přistáním NS, ale rozdíl v profilu letu je extrémní (vlastně i v závěrečné přistávací sekvenci).
Rozumiem tomu dobre, ze NASA „posadi“ veledolezity naklad na nosic, ktory „uspesne“ vyvijaju uz od roku 2016 (resp. dokonca od 2013) a ma to byt jeho ostra premiera ?
A este svoje rozhodnutie odovodnuje „casovou tiesnou“ ?!
Jaký veledůležitý náklad od NASA máte v souvislosti s New Glennem na mysli?