sociální sítě

Přímé přenosy

Sojuz-2.1a (Bion-M 2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Cambrian Works

Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.

SpaceX

Společnost SpaceX obvinila Virginii z vyloučení Starlinku z většiny státních dotací ve výši 613 milionů dolarů v rámci federálního programu širokopásmového připojení.

Telespazio Germany

Společnost Telespazio Germany 12. srpna oznámila plány na vylepšení své platformy pro řízení misí EASE-Rise o služby Digantara pro sledování vesmírné situace (SSA) a nástroje umělé inteligence Intella.

Geost

Společnost Rocket Lab USA 12. srpna oznámila, že dokončila akvizici společnosti Geost, amerického dodavatele elektrooptických a infračervených (EO/IR) senzorů používaných ve vojenských družicích. Hodnota akvizice dosahuje 275 milionů dolarů.

NASA

Vedoucí vědeckého ředitelství NASA uvedla, že agentura je i nadále rozhodnuta využívat malé družice k provádění různých vědeckých misí, ačkoli tyto plány čelí nejistému rozpočtu.

Northrop Grumman

Společnost Northrop Grumman oznámila, že nové radarové stanoviště v Západní Austrálii, vybudované v rámci třístranného partnerství mezi Spojenými státy, Spojeným královstvím a Austrálií, prokázalo, že dokáže sledovat objekty na geostacionární oběžné dráze Země.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zkoušky manévrovacích systémů rakety New Glenn

Společnost Blue Origin pracuje na nové raketě New Glenn, která má mít znovupoužitelný první stupeň. Ten má přistávat motoricky na lodi – velmi podobný postup volí u své rakety Falcon 9 i firma SpaceX. Aby ale mohl stupeň úspěšně přistát, potřebuje umět manévrovat. Dostal proto dva důležité systémy, které zajistí jeho správnou orientaci ve všech fázích letu. V době, kdy tento 55 metrů vysoký válec o průměru 7 metrů poletí vysoko nad hustými vrstvami atmosféry, bude svou orientaci v prostoru udržovat s pomocí malých manévrovacích trysek se stlačeným plynem. Po sestupu do husté atmosféry přijdou ke slovu křidélka, ovšem zdrobnělina zde není úplně namístě. Na délku měří přes pět metrů a na šířku okolo dvou. Oba manévrovací systémy byly nedávno otestovány.

Zdroje informací:
https://twitter.com/davill/status/1821197642766151716
https://twitter.com/davill/status/1821196577240981642

Zdroje obrázků:
https://www.nasaspaceflight.com/wp-content/uploads/2021/04/NSF-2021-04-02-22-37-43-188.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
1 rok před

Pro první start už toho moc nestihnou. Ale je vidět, že to konečně začali myslet vážně s opakovanou použitelností. V Rumunsku si nechali postavit prám pro přistání 1. stupně, ve Francii ho vybavili a mají i doprovodnou loď. Testovali přistávací nohy. Myslím že při 1. startu udělají jen zkoušku návratu do moře, aby získali co nejvíc dat. A příští rok se zkusí naučit přistávat. Budou to mít těžší než SpaceX, protože 1. stupeň má výrazně větší rozměry než 1. stupeň Falconu, zatímco prám je zhruba stejně velký.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.